2214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı

+
-
0

2214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı 2024 yılı 1. döneminde kurumumuza yapılan başvurular ile ilgili değerlendirme süreci tamamlanmıştır.

Başvuru sahipleri, başvuru durumları ile ilgili sonucu, online başvuru sisteminden (ebideb.tubitak.gov.tr) kullanıcı girişi yaparak “Başvurularım” alanından görebilirler.

Burs almaya hak kazananlar burs başlatma belgelerini ve destek üst yazılarını pys.tubitak.gov.tr adresinden kullanıcı girişi yaparak indirebilirler.

Başvrusu reddedilenler ret gerekçelerini içeren üst yazılarını pys.tubitak.gov.tr adresinden kullanıcı girişi yaparak indirebilirler.

Programlarımıza ilginizin devamını dileriz.

2214-A Programı 2024 Yılı Çağrı Duyurusuna ulaşmak için görsele tıklayınız.

Image
Bideb
Destek Kapsamı
  • Program kapsamında, yeterlik sınavını geçmiş ve tez önerisi kabul edilmiş T.C. vatandaşı doktora/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlik öğrencilerine, tezleriyle ilgili yurt dışında araştırma imkânı sağlamak için destek verilmektedir.

  • Destek süresi en fazla 12 aydır.

  • Destek hakkı kazanan araştırmacı, kendisine tahsis edilen desteği, hak kazandığı tarihten itibaren bir yıl (12 ay) içinde başlatmak ve yurt dışına çıkarak çalışmalarına başlamakla yükümlüdür. 12 ay içerisinde kullanılmayan destekler için hak talep edilemez.

Burs Miktarı ve Ödeme Koşulları

Burs süresi, 12 ayı aşmamak koşuluyla, adaya TÜBİTAK tarafından tahsis edildiği bildirilen süre kadardır. Aylık burs miktarı Avrupa ülkeleri için en fazla 1.700 Avro, Birleşik Krallık için 1.500 Sterlin ve Diğer ülkeler için en fazla 1.900 Amerikan doları kadardır. Ödemeler aylık olarak yurt içinde veya yurt dışında bulunan banka hesaplarına yapılabilir.

Uçak bileti desteği aşağıdaki alternatifler dahilinde talep edilmesi halinde TÜBİTAK tarafından sağlanacaktır;

  1. Bursiyerin kendisi, eşi ve yurt dışına çıkış tarihi itibariyle 18 yaşını doldurmamış 1 çocuğu için yurt dışına tek seferlik gidiş-dönüş uçak bileti

  2. Bursiyerin kendisi ve yurt dışına çıkış tarihi itibariyle 18 yaşını doldurmamış 2 çocuğu için yurt dışına tek seferlik gidiş-dönüş uçak bileti

  3. Bursiyerin kendisi, yurt dışına çıkış tarihi itibariyle 12 yaşını doldurmamış olan 1 çocuğu ve yurt dışına çıkış tarihi itibariyle en az 1 aylık sigortalı bakıcısı için yurt dışına tek seferlik gidiş dönüş uçak bileti,

  4. Bursiyerin kendisi, yurt dışına çıkış tarihi itibariyle 12 yaşını doldurmamış olan 1 çocuğu ve bursiyerin kendisinin veya eşinin annesi/ babası/kardeşi için yurt dışına tek seferlik gidiş dönüş uçak bileti.

Banka Bilgilerinin Sisteme Girilmesi

Burs başlatma belgelerinin Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı’na iletilmesini takiben bursiyer, e-bideb sistemi üzerinden (https://ebideb.tubitak.gov.tr/ibanKayit.htm) banka bilgilerini girmelidir. Banka Adı, IBAN/Hesap Numarası, Swift Kodu, Ülke, Hesap Türü, ABA Numarası ve Routing Numarası** bilgilerinin sisteme girilmesi gerekmektedir.

Banka bilgilerini sistem üzerinden girmeyen bursiyerlerin burs başlatma belgelerini iletmiş olsalar dahi burs ödemeleri gerçekleştirilmeyecektir.

Burs ödemelerinin yapıldığı banka hesabının değiştirilmek istenmesi halinde yeni banka hesap bilgilerinin e-bideb sistemi üzerinden (https://ebideb.tubitak.gov.tr/ibanKayit.htm) güncellenmesi gerekmektedir.

Banka bilgilerinin doğru girilmesi ve aksi durumda burs ödemelerinde yaşanacak gecikmeler bursiyerin sorumluluğundadır.

** Banka Adı, IBAN/Hesap Numarası, Swift Kodu, Ülke, Hesap Türü bilgilerinin girilmesi zorunludur.

Önemli Hususlar

Doğru ve Eksiksiz Başvuru İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Çağrı metni sonuna kadar dikkatlice okunmalıdır.

  • Başvuru teslim tarihlerine dikkat edilmelidir.

  • Eş bileti için çalışan/çalışmayan eşlerin ARBİS sisteminde kaydı olmalıdır.

  • Başvuru yapanların ARBİS sisteminde kaydı güncel olmalıdır.

Belirtilen şartlar kesindir bu nedenle uygun olmayanların adaylıkları kabul edilmez.

Seyahat İşlemleri

Bursiyerlerin seyahat başvurusunu tamamlandıktan sonra pasaport, vize ve vukuatlı aile nüfus kayıt örneğini seyahat.isleri@tubitak.gov.tr e-posta adresine iletmeleri gerekmektedir.

Harcırah Kanunu’na göre program kapsamında biletler gidiş-dönüş olarak alınmaktadır. Uluslararası hava yolları kuralı gereği, gidiş ve dönüş biletleri arasındaki süre 365 günü aşamaz.

Program kapsamında gidiş ve dönüş bileti sadece araştırma yapılacak ülke için alınabilir.

Evcil hayvan, ek bagaj ya da ek malzeme (elektrikli bisiklet vb.) gibi ek hizmetler program kapsamında verilen seyahat desteği kapsamı dışındadır.

Bursiyerin eşi, BİDEB yurt dışı araştırma bursiyeri olması halinde eş bileti desteğinden faydalanamaz. Eşlerin her ikisinin de yurt dışı araştırma bursiyeri olması halinde çocuk ve refakatçi bilet desteğinden gidiş ve dönüş bileti olmak üzere tek seferde faydalanılabilir.

Bursiyer, destek kararının açıklanmasından itibaren on iki ay içinde kendisi dâhil en fazla üç kişi için (ayrıntılar için) uçak bileti talebinde bulunmalıdır. Bu süre içerisinde talepte bulunmayan kişilerin bilet desteğinden yararlanmaları mümkün değildir.

Destek kararının açıklandığı tarihten önce kendi imkânları ile yurt dışına çıkmış bursiyerlere geriye dönük burs ödemesi ve kendi imkânları ile temin ettiği uçak bileti için ödeme yapılmaz.

Bursiyer, TÜBİTAK tarafından kesilen uçak biletinde yapacağı değişiklik nedeni ile ortaya çıkacak fark ve ücretlerden sorumludur.

Diğer Hükümler

TÜBİTAK ARDEB/BİDEB (2211, 2244 vb.) destekli herhangi bir araştırma projesinde araştırmacı/danışman/bursiyer olarak görev alanların bu program kapsamında desteklenmeleri durumunda burslarını başlatabilmeleri için PTİ, burs ödemelerinin durdurulması ve ödemenin durdurulduğu bilgisini program e-posta adresine bildirmeleri gerekmektedir.

Burs ödemelerinin yapıldığı banka hesabının değiştirilmek istenmesi halinde yeni banka hesap bilgilerinin e-bideb sistemi üzerinden güncellenmesi gerekmektedir. Banka bilgilerinin doğru girilmesi ve aksi durumda burs ödemelerinde yaşanacak gecikmeler bursiyerin sorumluluğundadır.

Program kapsamında; uçak bileti, burs başlatma işlemleri, kefalet senedi düzenlenmesi ve izleme işlemleri ile ilgili ayrıntılar 2214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı Bursiyer Bilgi Notu’nda yer almaktadır.

Kimler Başvurabilir

Başvuru Koşulları

Başvuru Formları
  • Yurt dışı danışman onaylı İngilizce (veya araştırmanın yapılacağı dilde) ve TÜBİTAK tarafından belirlenen formatta hazırlanmış araştırma önerisi*,

  • Başvuru sahibinin değerlendirileceği alanda, başvuru yılında QS (Quacquarelli Symonds), THE (Times Higher Education) Dünya Üniversite Sıralamasında ilk 200 ya da Scimago Kamu Araştırma Enstitüleri/Kurumları (Scimago Institutions Rankings-Government) Sıralamasında ilk 350’de yer alan bir kurumdan veya Category Normalized Citation Impact (CNCI) (Kategori Normalize Atıf Etkisi) veya Field-Weighted Citation Impact (FWCI) (Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi) değeri 1.00 veya 1.00’den büyük akademisyenden alınmış davet mektubu**,

  • Başvuru sahibi çalışıyorsa, çalıştığı kurum/kuruluş tarafından verilecek kurum/kuruluş yetkilisi imzalı, destek almaya hak kazanması halinde araştırma süresi boyunca görevli veya izinli sayılacağını gösteren belge (Başvuru sahibi üniversitede çalışıyor ise rektör veya rektör adına imzalı olmalıdır.)

  • Yurt içi tez danışmanından ya da enstitüden alınan tez başlığını içeren imzalı tez önerisi kabul belgesi,

  • Adayın araştırmada kullanacağı yabancı dilde aşağıda sıralanan belgelerden biri kabul edilmektedir.

  • YDS, e-YDS, YÖKDİL, e-YÖKDİL veya TIPDİL sınavlarından birinden en az 65 puan veya ÖSYM tarafından eş değerliği kabul edilen yabancı dil sınavlarından birinden muadil puan alındığına dair belge ya da

  • Adayın araştırmada kullanacağı yabancı dille öğretim yapan Türkiye’deki bir kuruluştan lisans/lisansüstü almış olmak veya yurt dışından lisans/lisansüstü eğitim aldığını gösterir diploma (Eğitimin tamamının yabancı dille yapılması gerekmektedir)

  • Araştırmanın yapılacağı dilde hazırlanan Video Özet***

*Program kapsamında araştırmanın tek bir ülke ve kurumda tamamlanması gerekmektedir. Araştırma önerisinin bu durum göz önünde bulundurularak hazırlanması gerekmektedir.

**Davet mektubu; davetin geçerli olduğu tarihleri ay/yıl olarak, araştırma konusunu ve araştırma yapılacak kuruluşa davet edildiği bilgilerini içerecek şekilde; davet eden kuruluşun antetli kağıdına yazılmış ve yurt dışı danışmanı veya kuruluş yetkilisi tarafından imzalanmış olmalıdır. Davet mektubunun kuruluş yetkilisi tarafından imzalanması halinde danışmanlığı yürütecek akademisyenin bilgileri mektupta yer almalıdır. Yurt dışı danışmanı, en az doktora derecesine sahip akademisyen olmalıdır. Doğrudan kütüphanelerden alınan davet mektupları kabul edilmez. Koşullu davet mektubu sunulması ve başvuru sahibinin koşulu sağladığına ilişkin belgeyi/belgeleri başvuru sistemine yüklememesi halinde davet mektubu kabul edilmez. Türkçe ve İngilizce dilleri dışındaki dillerde hazırlanmış belgelerin onaylı Türkçe veya İngilizce tercümeleri belgelerin orijinalleri ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Araştırmanın tek bir ülke ve kurumda gerçekleştirilmek üzere kurgulanması ve tek bir davet mektubu sunulması gerekmektedir.

***İsteğe bağlı olarak hazırlanacak olan, araştırmanın özetlendiği, en fazla 7 dakika süreli ve 200 MB boyutunda, araştırmanın yapılacağı dilde bir video başvuru sistemine yüklenebilir.

Başvuru Tarihleri

Başvuru Açılış Tarihi

Başvuru Kapanış Tarihi

Sonuç Açıklama Tarihi

6 Mayıs 2024

2 Ağustos 2024

10 Eylül 2024

e-Başvuru

Başvurular internet üzerinden TYBS  üzerinden yapılır.

Elektronik başvuru sistemine yüklenen dosyaların açıldığının ve doğruluğunun başvuru sahibi tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir. Son başvuru günü mesai bitiminde (17.30) sistem başvuruya kapatılır. Çevrimiçi başvuru haricinde, BİDEB’e e-posta/posta ile veya başvuruların kapanmasından sonra gönderilen belgeler değerlendirmeye alınmaz ve imha edilir.

Değerlendirme Yöntemi

Değerlendirme aşağıda belirtilen esaslara göre yapılır.

Ön İnceleme

Ön inceleme aşamasında başvuru belgeleri kontrol edilmektedir. Başvuru süresi içinde yapılmayan, başvuru koşullarından herhangi birini sağlamayan, belgeleri eksik olan veya istenilen formatta olmayan, faks/elektronik posta veya posta ile yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Değerlendirme yalnızca sisteme yüklenen belgeler üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle her bir koşula ilişkin belge, açık ve belirlenen içerikte olacak şekilde başvuru formları aracılığıyla sisteme yüklenmelidir. Başvuru sırasında kullanılan formların güncel olmasına dikkat edilmelidir. Yalnızca web sayfası linki içeren belgeler dikkate alınmaz.

Bursiyer Adaylarının Tespiti

Koşullardan herhangi birini sağlamadıkları, eksik belge yükledikleri veya gerçeğe aykırı beyanda bulundukları tespit edilenlerin başvuruları iade edilir.

Başvuru koşullarını sağladıkları ve başvuru belgelerini eksiksiz sundukları tespit edilen başvurular GYK tarafından görüşülerek Başkanlığa sunulur. Desteklenecek başvurular ve destek miktarları Başkanlık onayı ile kesinleşir.

2211-C Yurt İçi Öncelikli Alanlar Doktora Burs Programı ve 2244 Sanayi Doktora Programı bursiyerlerinden, burs ödemeleri devam ederken tezleri ile ilgili araştırma amacıyla yurt dışına gidecek olan bursiyerlere 2214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı’nın başvuru koşullarını sağlamaları halinde öncelik tanınır.

2211-C ve 2244 bursiyerlerinin 2214-A programı başvuru döneminde onaylı başvuru yapmış, 2214/A başvuru belgelerini başvuru sistemine yüklemiş olmaları gerekmektedir.

2211-C ve 2244 bursiyerlerinin 2214-A kapsamında burslarını en geç; 2211-C bursiyerleri için bursiyerliklerinin 30. ayında, 2244 bursiyerleri için bursiyerliklerinin 42. ayında, bütünleşik doktora yapanlar için ise 54. ayında başlatmaları gerekmektedir. Bu süreler içerisinde kullanılmayan burs ve destekler için hak talep edilemez

Burs Başlatma Belgeleri

Bursun Başlatılabilmesi İçin İstenilen Belgeler

Burs başlatma, kefalet senedi ve seyahat işlemleri hakkında bilgi notunu aşağıdaki link üzerinden erişebilirsiniz.

  1. Bursiyerin bursunu başlatma talebine ilişkin dilekçesi,*

  2. Noterce düzenlenmiş;
    Yüklenme Senedi, Müteselsil Kefalet Senedi ve kefillerin gelir belgeleri veya
    Yüklenme Senedi ve Teminat Mektubu.**
     

  3. Bursiyerin, çalışıyorsa çalıştığı kurum/kuruluş tarafından verilecek kurum/kuruluş yetkilisi imzalı, araştırma süresince görevli veya izinli sayılacağını gösteren belge. (Bursiyer üniversitede çalışıyor ise kurum izni Rektör veya rektör adına imzalı olmalıdır.)***

  4. Seyahat vizesi****

*Burs başlatma belgelerinin Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı’na iletilmesini takiben bursiyer, e-bideb sistemi üzerinden banka bilgilerini girmelidir. Banka bilgilerini sistem üzerinden girmeyen bursiyerlerin burs başlatma belgelerini iletmiş olsalar dahi burs ödemeleri gerçekleştirilmeyecektir.

**Teminat mektubu, yüklenme senedi ve müteselsil kefalet senedinin alternatifidir. Eğer yüklenme senedi ve müteselsil kefalet senedi gönderilirse teminat mektubu gönderme zorunluluğu bulunmamaktadır.

***2214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programında talep edilen “Bursiyer, çalışıyorsa çalıştığı kurum/kuruluş tarafından verilecek kurum/kuruluş yetkilisi imzalı, araştırma süresince görevli veya izinli sayılacağını gösteren belge”nin araştırma süresini kapsayacak şekilde alınamaması durumunda, 3’er aylık dönemler itibariyle uzatmaya da izin verecek şekilde düzenlenmiş izin yazıları kabul edilebilecektir. Araştırma süresini kapsayan kurum izni sunamayan bursiyerlerin mevcut kurum izinleri süresince burs ödemesi yapılır. Bursiyerler, kalan süreyi kapsayan kurum izinlerini program mail adresine (bideb2214@tubitak.gov.tr) iletmelidir.

Kalan süreyi kapsayan kurum izinlerini iletmeyen bursiyerlerin ödemeleri durdurulur. Yeni tarihli kurum iznini ileten bursiyerlerin burs ödemeleri kesinti yapılmaksızın kaldığı yerden devam eder. Kurum izinlerinin süresi içerisinde temini,  kuruma iletilmesi ve bu nedenle burs ödemelerinde yaşanacak gecikmeler bursiyerin sorumluluğundadır.

****Araştırma yapılacak ülkenin seyahat vizesi talep etmesi halinde vize alındığına ilişkin belge sunulmadan burs başlatma işlemi gerçekleştirilmeyecektir. Burs süresini kapsayan, ilgili ülkeye seyahate izin veren belgesi olanların (3 aylık bursiyerler için Hususi (yeşil) pasaport gibi) vize yerine bu belgeyi burs başlatma belgeleri ile birlikte sunmaları gerekmektedir.

Program AdıTeminat Mektubu TutarıTeminat Mektubu Süresi
2214-A programıVerilecek toplam destek miktarının %30 fazlasıEğitimin başarı ile tamamlanması gereken sürenin 12 ay fazlası

Burslu/Burssuz Süre Uzatımı

Burs süresi ile ilgili taleplerin burs süresinin bitimine en az 2 ay kala yapılması gereklidir. Bursiyerin araştırmasını TÜBİTAK tarafından kendisine tahsis edilen süre içerisinde bitirmesi esastır. Araştırmanın bu süre içinde bitirilememesi ve aşağıdaki belgelerle birlikte yazılı olarak süre uzatımı talep edilmesi halinde GYK kararı ile süre uzatılabilir. Destek süresi 12 ay burslu, 12 ay burssuz olmak üzere toplamda 24 ayı geçemez.

  • Bursiyerin burslu/burssuz süre uzatımı talep formu,

  • Yurt dışındaki danışmanı tarafından hazırlanmış bursiyerin yurt dışında destek aldığı süre boyunca yaptığı çalışmaların özeti ve süre uzatma gerekçesini açıklayan yazı

  • Araştırmacı Türkiye’de çalışıyor ve izin süresi bitmiş ise çalıştığı kurum/kuruluştan izin yazısı

Burs Süresinin Kısaltılması

Bursiyerin bursunu araştırma süresinden önce bitireceğini öngörmesi halinde burs süresinin kısaltılması için aşağıda belirtilen belgelerle birlikte BİDEB’e yapacağı başvuru, GYK tarafından değerlendirilir.

  • Bursiyerin gerekçeli dilekçesi,

  • Yurt dışı danışmanından alınan yazı,

Kurum/Yurt Dışı Danışman Değişiklikleri

Vize alınamaması veya yurt dışı danışmanın kurum değiştirmesi durumunda kurum/yurt dışı danışman değişikliği talepleri BİDEB tarafından değerlendirilir. Bursiyerin yeni kurumunun ve danışmanının ilgili kriterleri sağlaması şartı ile kurum ve danışman değişiklikleri onaylanır. Bu gerekçeler dışında bursiyerin kurum/yurt dışı danışman değişikliği talep etmesi halinde başvuru, GYK tarafından değerlendirilir.****

Kurum değişikliği bursiyerlik süresince bir defa gerçekleştirilebilir.

****Kurum değişikliği taleplerinin değerlendirilebilmesi için;

  • Bursiyerin gerekçeli dilekçesi,

  • Yeni kurum/yurt dışı danışmanından alınan davet mektubu,

  • Mevcut yurt dışı danışmanının değişikliği onayladığına dair yazısı sunulması ve

  • Yeni kurumun QS (Quacquarelli Symonds), THE (Times Higher Education) Dünya Üniversite Sıralamasında ilk 200 ya da Scimago Kamu Araştırma Enstitüleri/Kurumları (Scimago Institutions Rankings-Government) Sıralamasında ilk 350’de yer alması veya yeni danışmanın Category Normalized Citation Impact (CNCI) (Kategori Normalize Atıf Etkisi) ya da Field-Weighted Citation Impact (FWCI) (Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi) değerinin 1.00 veya 1.00’den büyük olması gerekmektedir.

İzleme Yöntemi
  • Bursiyerler, araştırmaları ile ilgili olarak, araştırma başlangıç tarihinden itibaren desteklendikleri süreye bağlı olarak TÜBİTAK tarafından belirtilen tarihlerde başlama yazısı, bilgilendirme, gelişme ve sonuç raporlarını e-bideb sistemine yüklemelidir. İzleme sistemine yüklenen raporların posta yoluyla BİDEB’e ulaştırılmasına gerek yoktur. Gelişme ve sonuç raporları TÜBİTAK tarafından değerlendirilir.

  • Bursiyerlerin başlama yazısını, yurt dışına çıkış tarihinden itibaren 1 ay içinde e-bideb sistemine yüklemeleri gerekmektedir. Başlama yazısı yurt dışı danışmanı tarafından imzalanmalı, antetli kâğıda hazırlanmalı, araştırma konusu içermeli ve bursiyerin yurt dışında araştırmalarına başladığını bildirmelidir.

  • Bursiyerler, her ay bilgilendirme raporunu e-bideb sistemine yüklemelidir.

  • Destek süresi 6 ay ve daha kısa olarak belirlenen bursiyerlerden gelişme raporu talep edilmez, ilgili bursiyerler sadece sonuç raporlarını e-bideb sistemine yüklemelidir. Destek süresi 6 ay üzeri olarak belirlenen bursiyerlerin ise yurt dışına çıkış tarihinden itibaren 6. ayın sonuna kadar gelişme raporu ve yurda dönüş tarihini izleyen 2 ay içinde ise sonuç raporlarını e-bideb sistemine yüklemeleri gerekmektedir.

  • Başlama yazısının ya da gelişme raporlarının gecikmesi halinde burs ödemesi yapılmaz ve bursiyere ek süre verilebilir. Verilen süre içerisinde belgelerini sunan ve belgeleri kabul edilen bursiyerlerin burs ödemeleri kaldığı yerden devam eder.

  • Bursiyer, yurda dönüş bitiş tarihini izleyen 2 ay içinde sonuç raporunu ve yurt dışı danışmanın dolduracağı değerlendirme rapor formunu, e-Devlet sisteminden temin edeceği Yurda Giriş/Çıkış Belgesi’ni e-bideb sisteminde ilgili alana yüklemelidir.

  • Sonuç raporunun yurda dönüş tarihini izleyen 2 ay içinde e-bideb sistemine yüklenmemesi durumunda gerekçeli dilekçe ile ek süre istenebilir. Gerekçenin GYK tarafından uygun bulunması halinde raporun tamamlanması için ek süre verilebilir.

  • TÜBİTAK tarafından uygun bulunmayan gelişme ve sonuç raporlarının 2 hafta içinde düzeltilmesi talep edilir. Gelişme ve sonuç raporlarını 2 haftalık süre içerisinde BİDEB’e sunmayan veya revize raporu kabul edilmeyen bursiyerin bursu, kusur durumuna göre yürürlükten kaldırılır veya iptal edilir.

  • Bursiyer, burs süresinin bitimini takip eden 2 ay içinde yurda dönmek zorundadır.

İzleme Formları

Çalışma Sırasında BİDEB İzleme Sistemine Yüklenecek Raporlar ve Belgeler

  1. Çalışmaların başlamasından sonra en geç 1 ay içerisinde iletecek yurtdışı danışmanından alınmış imzalı başlama yazısı,
  2. Gelişme Raporu
  3. Bilgilendirme Raporu

Çalışma Tamamlandıktan Sonra BİDEB İzleme Sistemine Yüklenecek Raporlar ve Belgeler

  1. Sonuç Raporu,
  2. Davet Eden Bilim İnsanının, Bursiyerin Yurt Dışı Çalışmalarıyla İlgili Raporu (Report of the Host),
  3. E-devlet sisteminden alınacak “Yurda Giriş/Çıkış Belgesi”,

Mezun Olduktan Sonra BİDEB İzleme Sistemine Yüklenecek Raporlar ve Belgeler

  1. Doktora Diploması veya Geçici Mezuniyet Belgesi
  2. Teşekkür Sayfası
Yükümlülükler
  1. Bursiyer, destek kararının açıklanmasından itibaren on iki ay içinde gerekli belgelerin asıllarını/onaylı suretlerini BİDEB’e ulaştırmak suretiyle bursunu başlatmakla yükümlüdür. On iki ay içerisinde kullanılmayan burs ve destekler için hak talep edilemez. Sağlık, doğal afet vb. mücbir sebepler ve GYK’nın kabul edeceği araştırmaya başlanılmasını engelleyen nedenlerle burs başlatma işlemini tamamlayamayanların durumu, GYK tarafından ayrıca değerlendirilir. Burs başlatma süresi GYK kararı ile en fazla 6 ay uzatılabilir.

  2. Bursiyerlerin, burs başlatma dilekçelerinde belirttikleri tarihte yurt dışına çıkamamaları halinde yeni bir dilekçe ile güncel gidiş dönüş tarihlerini BİDEB’e iletmeleri ve tarafına ödenen burs varsa iade etmeleri gerekmektedir. Güncel yurt dışına çıkış tarihlerini bildirdikten sonra burs ödemeleri yeniden başlar. Kurum izinlerini de değişen tarihlere göre yeniden düzenleyerek iletmeleri gerekmektedir.

  3. TÜBİTAK BİDEB tarafından bildirimler genellikle elektronik yolla yapılmaktadır. Bu nedenle tebligata elverişli bir elektronik adres verilmesi ve ARBİS bilgilerinin güncel tutulması gerekmektedir.

  4. Bursiyer, başvuru sırasında kabul edilen ve desteklenen araştırma konusunu değiştiremez.

  5. Bursiyer, burs süresi içinde sınav, ailevi, sağlık vb. sebeplerle Türkiye’de bulunması halinde, Türkiye’ye giriş-çıkış tarihlerini BİDEB’e yazılı olarak bildirmek zorundadır.

  6. Destek süresi 6 ay ve daha kısa olarak belirlenen bursiyerlerin burslu olduğu süre boyunca Türkiye'de bulunduğu sürenin/sürelerin toplamda 10 günlük kısmı için burstan kesinti yapılmaz. Destek süresi 6 ay üzeri olarak belirlenen bursiyerlerin burslu olduğu süre boyunca Türkiye'de bulunduğu sürenin/sürelerin toplamda 20 günlük kısmı için burstan kesinti yapılmaz. Bursiyer, Türkiye’de fazla bulunması halinde fazladan bulunduğu süreye isabet eden burs miktarını TÜBİTAK hesabına iade eder.

  7. Bursiyer araştırmasını verilen destek süresinden önce tamamlaması halinde,  peşin ödenen bursun bu süreye isabet eden kısmını TÜBİTAK hesabına iade eder. Mahsuplaşma bedeli doğması durumunda bir ay 30 gün kabul edilerek mahsuplaşma yapılır. Bursiyerin araştırmasını erken tamamlamasının GYK tarafından onaylanmış olması bu yükümlülüğü ortadan kaldırmaz.

  8. Bursiyer, araştırma yapmak üzere gönderildiği il, eyalet ya da ülkeden ayrılmak istemesi halinde en az 15 gün öncesinden tarihlerini BİDEB’e yazılı olarak bildirmek zorundadır.

  9. Bu programdan yararlanan bursiyerler aynı anda TÜBİTAK’ın diğer programlarından burs ve desteklediği projelerden Proje Teşvik İkramiyesi (PTİ), ücret, telif, vb. mali destek alamaz. Aksi tespit edildiği takdirde, bursiyer aldığı bursun tamamını fiilen döviz cinsinden yapılmış olanları aynı döviz cinsinden ve en son ödemenin yapıldığı tarihten itibaren Kamu Bankalarınca döviz cinsinden açılan bir yıllık vadeli döviz tevdiat hesaplarına uygulanan azami faizi ile Türk Lirası cinsinden yapılmış olanları da kanuni faizi ile birlikte geri ödemekle yükümlüdür. 02.12.2002 tarih ve 97 sayılı Bilim Kurulu’nun 19/b no’lu kararı hükmü hariç olmak üzere kadrolu TÜBİTAK personeline yapılacak ücret ödemeleri bu kapsamda değildir.

  10. Bursiyer yurt içinde veya yurt dışındaki başka bir kuruluştan maddi destek alıyorsa başvuru esnasında veya daha sonra destek almaya başlaması halinde BİDEB’e yazılı olarak bilgi vermekle yükümlüdür. Bursiyere verilecek aylık burs miktarı GYK’da ayrıca belirlenebilir. Bursiyer, araştırmalarını eksiksiz tamamlamak şartı ile yurt dışındaki bir kurum/kuruluştan veya yurt içinde kamu kurumları dışındaki bir kurum/kuruluştan ek destek alması halinde burs miktarı değişmez.

  11. YÖK tarafından doktora öğrencilerine doktora tezleri ile yurt dışında araştırma yapmak üzere verilen burs ve destekler ile TÜBİTAK 2214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Bursu aynı anda kullanılamaz.

  12. Bursiyer, doktora öğrenimini doktora kayıt yılından itibaren, yüksek lisans sonrası doktora öğrencileri için 6 yıl, lisans sonrası doktora öğrencileri için 7 yıl içerisinde tamamlamakla yükümlüdür. Bursiyer doktora diplomasının ve teşekkür sayfasının bir kopyasını e-bideb sistemine yüklemek ve tezinde TÜBİTAK desteğini belirtmekle yükümlüdür.

  13. Program kapsamında yapılan bilimsel etkinliklerde ve yayınlarda TÜBİTAK desteğinin belirtilmesi ve varsa yayın örneğinin program e-posta adresine gönderilmesi gerekmektedir.

  14. Bursiyerin aynı anda BİDEB 2211 programlarından destek alması halinde doktora bitirme azami süreleri 2211 program mevzuatına göre hesaplanır.

  15. Enstitüsü tarafından kaydı dondurulanların ya da ek süre verilenlerin belgelemeleri halinde, azami öğrenim süreleri dondurulan/verilen süreler kadar uzatılır. Kayıt dondurma süresi en çok 2 dönemdir. Bu süreleri aşan kayıt dondurma talepleri, GYK tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. Bursiyer, mücbir sebeplerle doktorasını azami sürelerde tamamlayamaması halinde gerekçeli dilekçesi ile başvurarak doktora bitirme süresinin ertelenmesini talep edebilir. Doktora bitirme süresinin uzatılması talebi GYK tarafından görüşülüp değerlendirilir.

  16. Araştırmasını tamamladıktan sonra süresi içinde Türkiye’ye dönmeyen, çalışma planındaki taahhütlerini ve yüklenme senedinde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmeyen bursiyerlerin bursları iptal edilerek tarafına yapılmış olan tüm ödemeler, “Yüklenme Senedi ve Müteselsil Kefalet Senedi veya Teminat Mektubu” hükümlerine göre, fiilen döviz cinsinden yapılmış olanları aynı döviz cinsinden ve en son ödemenin yapıldığı tarihten itibaren kamu bankalarınca döviz cinsinden açılan bir yıl vadeli döviz tevdiat hesaplarına uygulanan azami faizi ile Türk Lirası cinsinden yapılmış olanlar da kanuni faizi ile birlikte hesaplanmak suretiyle yapılır.

  17. Yükümlülüklere uyulmaması halinde bu Çağrı Duyurusu, Yüklenme Senedi ve Müteselsil Kefalet Senedi hükümleri uyarınca işlem yapılır.

Yönetmelik ve Esaslar
  1. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Burs ve Destek Programlarının Yürütülmesine İlişkin Usul ve Esaslar

  2. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Tarafından Yürütülen Programlara İlişkin Yönetmelik

  3. BİDEB Burs ve Destek Programlarında Başvuruların ve Raporların Panel/Danışman/Danışma Kurulu Yöntemi ile Değerlendirilmesi ve İzlenmesine İlişkin Yönerge

İlgili mevzuatlarda ve çağrı duyurusunda belirtilmeyen özel durumlarda, GYK kararları uygulanır.

Sıkça Sorulan Sorular
Sanatta Yeterlik Programına kayıtlı olunması halinde 2214A – Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programına başvuru yapılabilir mi?

Sanatta yeterlik programlarına kayıtlı öğrenciler bu programa başvuru yapabilmektedir. 

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olup yurt dışındaki bir kurumda doktora yapıyor olunması halinde 2214A – Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programına başvuru yapılabilir mi?

Bu durumda başvuru yapılamamaktadır. 

Doktora yeterliğinin 2214A – Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programının son başvuru tarihinden bir ay sonra alınması halinde başvuru yapılabilir mi?

Bu durumda başvuru yapılamamaktadır. 

Davet mektubunun taşıması gereken şartlar nelerdir?

Davet mektubu; davetin geçerli olduğu tarihleri ay/yıl olarak, araştırma konusunu ve araştırma yapılacak kuruluşa davet edildiği bilgilerini içerecek şekilde; davet eden kuruluşun antetli kağıdına yazılmış ve yurt dışı danışmanı veya kuruluş yetkilisi tarafından imzalanmış olmalıdır. Davet mektubunun kuruluş yetkilisi tarafından imzalanması halinde danışmanlığı yürütecek akademisyenin bilgileri mektupta yer almalıdır. Yurt dışı danışmanı, en az doktora derecesine sahip akademisyen olmalıdır. Doğrudan kütüphanelerden alınan davet mektupları kabul edilmez. Koşullu davet mektubu sunulması ve başvuru sahibinin koşulu sağladığına ilişkin belgeyi/belgeleri başvuru sistemine yüklememesi halinde davet mektubu kabul edilmez. Türkçe ve İngilizce dilleri dışındaki dillerde hazırlanmış belgelerin onaylı Türkçe veya İngilizce tercümeleri belgelerin orijinalleri ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Araştırmanın tek bir ülke ve kurumda gerçekleştirilmek üzere kurgulanması ve tek bir davet mektubu sunulması gerekmektedir.

Araştırma Önerisinde yer alan 5 sayfa kısıtına kapak sayfası ve kaynakça dahil mi?

Kapak sayfası ve kaynakça 5 sayfaya dahil değildir. Kaynakça ayrı bir belge olarak hazırlanıp başvuru sisteminde "Ek Bilgiler" sekmesinde yer alan "Kaynakça" alanına yüklenmelidir.

Başvuru koşullarında yer alan QS (Quacquarelli Symonds) Dünya Üniversite Sıralamasına nasıl ulaşılabilir?

QS (Quacquarelli Symonds) Dünya Üniversite Sıralaması’na alan bazında ulaşmak için aşağıdaki link kullanılabilir.

https://www.topuniversities.com/subject-rankings/2023?qs_qp=topnav

Başvuru koşullarında yer alan THE (Times Higher Education) Dünya Üniversite Sıralamasına nasıl ulaşılabilir?

THE (Times Higher Education) Dünya Üniversite Sıralaması’na alan bazında ulaşmak için aşağıdaki link kullanılabilir.

https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/by-subject

Başvuru koşullarında yer alan Scimago Kamu Araştırma Enstitüleri/Kurumları (Scimago Institutions Rankings-Government) Sıralamasına nasıl ulaşılabilir?

Scimago Kamu Araştırma Enstitüleri/Kurumları (Scimago Institutions Rankings-Government) Sıralamasına ulaşmak için aşağıdaki link kullanılabilir.

https://www.scimagoir.com/rankings.php?sector=Government

Başvuru koşullarında yer alan Category Normalized Citation Impact (CNCI) (Kategori Normalize Atıf Etkisi)’ne nasıl ulaşılabilir?

Category Normalized Citation Impact (CNCI) (Kategori Normalize Atıf Etkisi)’ne ulaşmak için aşağıdaki link kullanılabilir.

https://incites.clarivate.com/

Başvuru koşullarında yer alan Field-Weighted Citation Impact (FWCI) (Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi)’ne nasıl ulaşılabilir?

Field-Weighted Citation Impact (FWCI) (Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi)’ne ulaşmak için aşağıdaki link kullanılabilir.

https://www.scopus.com/

Başvuru koşullarının kontrolü için ayrıntılı bilgiye nereden ulaşılabilir?

Başvuru koşullarının kontrolü için ayrıntılı bilgiye Başvuru Koşullarına İlişkin Bilgi Notu’ndan ulaşılabilir.

Davet mektubunun, başvuru süresi dolduktan sadece birkaç gün sonra bursiyere ulaşması halinde bu belgeyi TÜBİTAK’a posta yoluyla veya elden teslim etmek mümkün müdür?

Başvuru kapandıktan sonra başvuru belgelerinden herhangi birini posta yolu ulaştırmanız ya da elden teslim etmeniz mümkün değildir. Değerlendirme yalnızca sisteme yüklenen belgeler üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle her bir koşula ilişkin belge, açık ve belirlenen içerikte olacak şekilde sisteme yüklenmelidir.

Davet mektubunun İngilizce dışında bir yabancı dilde temin edilmesi halinde ne yapılmalıdır?

Türkçe ve İngilizce dilleri dışındaki dillerde hazırlanmış davet mektubunu onaylı Türkçe veya İngilizce tercümeleri belgelerin orijinalleri ile birlikte sisteme yüklenmesi gerekmektedir.

Başvuru belgelerinin posta yolu ile iletilmesi gerekmekte midir?

Başvuru belgeleri sisteme yüklenmelidir. Başvuru belgelerinin posta yolu ile iletilmesi gerekmemektedir.

Başvuru belgelerinin maille gönderilmesi halinde kontrolü gerçekleştirilmekte midir?

Başvuru şartları ve başvuru belgelerinin taşıması gereken özellikler program çağrı metninde belirtilmiştir. Başvuru belgelerinin maille gönderilmesi halinde kontrolü gerçekleştirilmemektedir.

Onaylı Başvuru Formunun başvuru sırasında iletilmesi gerekmekte midir?

Onaylı Başvuru Formunun başvuru sırasında iletilmesi gerekmemektedir.

Burs almaya hak kazanılması halinde davet mektubunda yer alan tarihlerde yurt dışına çıkış yapılması zorunlu mudur?

Burs almaya hak kazanılması halinde davet mektubunda yer alan tarihlerde yurt dışına çıkış yapılması zorunlu değildir. Bursiyer, destek kararının açıklandığı tarihten itibaren en geç 12 ay içinde uygun gördüğü tarihte yurt dışına çıkarak bursunu başlatabilir.

2214A programından burs almaya hak kazanılması ancak bursun kullanılamayacak olması durumundan ne yapılmalıdır?

Burs almaya hak kazanan kişilerin bursu kullanamamaları halinde ıslak imzalı dilekçe ile burstan feragat ettiklerini bildirmeleri gerekmektedir.

2214A programından burs almaya hak kazanılması ancak bursun kullanılamayacak olması durumunda bir yaptırım söz konusu mudur?

2214A programından burs almaya hak kazanılması ancak bursun kullanılamayacak olması durumunda herhangi bir yaptırım söz konusu değildir.

2214A programı burs başlatma belgelerine nasıl ulaşılmaktadır?

Destek üst yazısına ve burs başlatma belgelerine “pys.tubitak.gov.tr” adresinden ulaşılmaktadır. Bu belgeler kişiye özel olduğu için sistemden indirilmesi gerekmektedir.

Seyahat vizesi alınmadan/seyahate izin veren belge olmadan burs başlatma işlemi gerçekleştirilebilir mi?

Araştırma yapılacak ülkenin seyahat vizesi talep etmesi halinde vize alındığına ilişkin belge sunulmadan burs başlatma işlemi gerçekleştirilmeyecektir. Burs süresini kapsayan, ilgili ülkeye seyahate izin veren belgesi olanların (3 aylık bursiyerler için Hususi (yeşil) pasaport gibi) vize yerine bu belgeyi burs başlatma belgeleri ile birlikte sunmaları gerekmektedir.

Kefalet senedinde miktarla doldurulması gereken boşluklar nasıl doldurulmalıdır?

Kefaletname (Noter tarafından) doldurulurken “…. USD Dolar/ AVRO” kısmına size verilen toplam burs miktarı + uçak bedeli olarak 1400 USD Doları/1400 AVRO + toplam miktarın %30’u toplamı yazılacaktır. Kefalet senedinde tüm boşluklar aynı miktar üzerinden doldurulmalı ve kefalet senedine döviz cinsinden tutarın TL karşılığı kesinlikle yazılmamalıdır. Kefalet senedinde parantez içine toplam tutar yazıyla yazılmalıdır. Kefalet senedine toplam miktarın hesaplama şekli [(20.400 AVRO + 1.400 AVRO Uçak Bileti)  * 1,3 = 28.340 AVRO vb.] yazılmamalıdır. 

Kefalet senedinin hatalı hazırlanması halinde ne yapılmalıdır?

Kefalet senedinde hata bulunması halinde program mail adresi üzerinden ARBİS’te kayıtlı mail adresinize bilgilendirme yapılmaktadır. Kefalet senedinin hatasız olarak yeniden hazırlanarak posta yolu ile iletilmesi gerekmektedir.

Kefilin serbest meslek erbabı olması halinde ne yapılmalıdır?

Kefil serbest meslek sahibi ise meslek odası, baro veya birlik gibi bir kuruluşta üyeliğinin bulunması gerekmektedir. Maaş bordrosu yerine kefilin son üç yıllık vergi matrahını gösterir vergi levhasının ibraz edilmesi gerekmektedir. (Kefil serbest meslek sahibi ise son dönem vergi beyannamesindeki ortalama aylık kazancı ilgili yılın brüt asgari ücretinden az olamaz.)

2214A programı burs başlatma belgelerinin mail yolu ile iletilmesi mümkün müdür?

2214A programı burs başlatma belgelerinin posta yolu ile iletilmesi gerekmektedir.

Burs başlatma dilekçesinde belirtilen tarihte yurt dışına çıkılamaması halinde ne yapılmalıdır?

Bursiyerlerin, burs başlatma dilekçelerinde belirttikleri tarihte yurt dışına çıkamamaları halinde yeni bir dilekçe ile güncel gidiş dönüş tarihlerini BİDEB’e iletmeleri ve tarafına ödenen burs varsa iade etmeleri gerekmektedir. Güncel yurt dışına çıkış tarihlerini bildirdikten sonra burs ödemeleri yeniden başlar. Kurum izinlerini de değişen tarihlere göre yeniden düzenleyerek iletmeleri gerekmektedir.

Burs almaya hak kazanan kişinin kendi imkânları ile destek kararının açıklandığı tarihten önce yurt dışına çıkmış olması halinde destek kararının açıklandığı tarihten önceki tarihler için geriye dönük ödeme yapılabilir mi?

Burs almaya hak kazanan kişinin kendi imkânları ile destek kararının açıklandığı tarihten önce yurt dışına çıkmış olması halinde destek kararının açıklandığı tarihten önceki tarihler için geriye dönük ödeme yapılamaz.

2214A programından bir yıl burs hakkı kazanılması ancak kurumdan araştırma süresini kapsayacak şekilde izin alınamaması halinde ne yapılmalıdır?

Araştırma süresini kapsayacak şekilde uzun süreli kurum izni alamayan bursiyerlerin 3’er aylık dönemler itibariyle uzatmaya da izin verecek şekilde düzenlenmiş kurum izin yazıları kabul edilmektedir. Araştırma süresini kapsayan kurum izni sunamayan bursiyerlerin mevcut kurum izinleri süresince burs ödemesi yapılır. Bursiyerler, kalan süreyi kapsayan kurum izinlerini program mail adresine (bideb2214@tubitak.gov.tr) iletmelidir. Kalan süreyi kapsayan kurum izinlerini iletmeyen bursiyerlerin ödemeleri durdurulur. Yeni tarihli kurum iznini ileten bursiyerlerin burs ödemeleri kesinti yapılmaksızın kaldığı yerden devam eder. Kurum izinlerinin süresi içerisinde temini, kuruma iletilmesi ve bu nedenle burs ödemelerinde yaşanacak gecikmeler bursiyerin sorumluluğundadır.

2214A bursu en geç hangi tarihe kadar başlatılmalıdır?

2214A bursu destek kararının açıklandığı tarihten itibaren en geç 12 ay içinde başlatılmalıdır. 12 ay içinde başlatılmayan burs ve destekler için hak talep edilememektedir. Panel Yönetim Sistemi (pys.tubitak.gov.tr) üzerinden indirilen Bursiyer Destek Üst Yazısı’nın imza altı alanında da bursun en geç hangi tarihe kadar başlatılabileceği belirtilmektedir.

Program kapsamında sağlanan uçak bileti işlemleri için ne yapılmalıdır?

Uçak bileti desteğinin kullanılabilmesi için seyahat başvuru sisteminden (seyahat.tubitak.gov.tr) başvuru oluşturduktan sonra seyahat birimi (seyahat.isleri@tubitak.gov.tr) ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

Program kapsamında burs ödemelerinin yapılacağı banka bilgilerinin iletilmesi için ne yapılmalıdır?

Burs başlatma belgelerinin Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı’na iletilmesini takiben bursiyer, e-bideb sistemi üzerinden (https://ebideb.tubitak.gov.tr/ibanKayit.htm) banka bilgilerini girmelidir. Banka bilgilerinin doğru girilmesi ve aksi durumda burs ödemelerinde yaşanacak gecikmeler bursiyerin sorumluluğundadır.

Burs ödemeleri için hangi banka bilgileri girilmelidir?

Banka Adı, IBAN/Hesap Numarası, Swift Kodu, Ülke, Hesap Türü, ABA Numarası ve Routing Numarası bilgilerinin sisteme girilmesi gerekmektedir. IBAN bulunmaması halinde hesap numarası bilgisi girilmesi zorunludur. IBAN ve swift kodu alanı büyük harflerle ve Türkçe karakter kullanılmadan doldurulmalıdır.

ABA-Routing Numarası hangi durumlarda girilmelidir?

ABA-Routing Number bilgisi; ABD, Kanada, Avustralya bankaları için varsa girilmelidir.

Banka bilgileri sekmesinde “Ek Bilgiler” alanı nasıl doldurulmalıdır?

Banka bilgileri sekmesinde Ek Bilgiler alanına yalnızca yabancı ülke banka adresi gibi para transferi için gerekli bilgiler doldurulmalıdır. Bu alana burs ödemesine ilişkin talepler ya da notlar girilmemelidir.

Program kapsamında bursiyerlerin vize işlemleri yürütülmekte midir?

Program kapsamında bursiyerlerin vize işlemleri yürütülmemektedir. Vize işlemleri ile bilgi verilmesi de söz konusu değildir. Vize işlemlerinin yürütülmesi tamamen bursiyerlerin sorumluluğundadır.

Vize işlemleri için destek üst yazısının onaylanmasının gerekmesi halinde ne yapılmalıdır?

Vize işlemleri için destek üst yazısının onaylanmasının gerekmesi halinde bursiyerlerin destek üst yazıları ve dilekçeleri ile başvurmaları gerekmektedir.

Program kapsamında bursiyerin çocuklarına uçak bileti desteği sağlanmakta mıdır?

Burs almaya hak kazananların çocuklarına, Burs Miktarı ve Ödeme Koşulları sekmesinde belirtilen şartları sağlaması halinde uçak bileti desteği verilmektedir.

Program kapsamında bursiyerlere ve aile bireylerine sağlık sigortası desteği verilmekte midir?

Program kapsamında yalnızca aylık burs, bursiyerin kendisi dâhil en fazla 3 kişi için uçak bileti desteği verilmektedir. Sağlık sigortası desteği sağlanmamaktadır.

Program kapsamında ev sahibi kurumlar tarafından talep edilen ücretler (laboratuvar vb. ücretleri) karşılanmakta mıdır?

2214/A Programı kapsamında yalnızca bursiyere aylık burs desteği ve bursiyerin kendisi dâhil en fazla 3 kişi için uçak bileti desteği verilmektedir. Program kapsamında ev sahibi kurumlar tarafından talep edilen ücretler (laboratuvar vb. ücretleri) karşılanmamaktadır.

Destek kapsamında TÜBİTAK tarafından sağlanan uçak biletleri en geç hangi tarihe kadar talep edilmelidir?

Bursiyer, destek kararının açıklanmasından itibaren on iki ay içinde bursiyer, kendisi dâhil en fazla 3 kişi için uçak bileti talebinde bulunmalıdır. Bu süre içerisinde talepte bulunmayan kişilerin bilet desteğinden yararlanmaları mümkün değildir.

Bursiyerin eşi için bilet talebi nasıl yapılmalıdır?

Bursiyerin eşi için ARBİS kaydı oluşturulmalıdır (çalışan/çalışmayan, ev hanımı dâhil). Ayrıca evlilik cüzdanın ilgili sayfaları ve eşin nüfus cüzdanı program mail adresine gönderilmelidir. Eşin sisteme kaydedilmesinin ardından seyahat başvuru sisteminden (seyahat.tubitak.gov.tr) başvuru oluşturulmalı ve seyahat birimi (seyahat.isleri@tubitak.gov.tr) ile iletişime geçilmelidir.

Bursiyerin şartları sağlayan çocuğu için bilet talebi nasıl yapılmalıdır?

Bursiyerin şartları sağlayan çocuğu için ARBİS kaydı oluşturulmalıdır. Ayrıca bursiyerin vukuatlı nüfus kayıt örneği program mail adresine gönderilmelidir. Çocuğun sisteme kaydedilmesinin ardından seyahat başvuru sisteminden (seyahat.tubitak.gov.tr) başvuru oluşturulmalı ve seyahat birimi (seyahat.isleri@tubitak.gov.tr) ile iletişime geçilmelidir.

12 yaşından küçük çocuğa refakat etmek üzere bursiyerin annesi/babası/kardeşi için bilet talebi nasıl yapılmalıdır?

Bursiyerin annesi/babası/kardeşi için ARBİS kaydı oluşturulmalıdır (çalışan/çalışmayan, ev hanımı dâhil). Ayrıca bursiyerin vukuatlı nüfus kayıt örneği program mail adresine gönderilmelidir. Anne/baba/kardeşin sisteme kaydedilmesinin ardından seyahat başvuru sisteminden (seyahat.tubitak.gov.tr) başvuru oluşturulmalı ve seyahat birimi (seyahat.isleri@tubitak.gov.tr) ile iletişime geçilmelidir.

12 yaşından küçük çocuğa refakat etmek üzere bursiyerin eşinin annesi/babası/kardeşi için bilet talebi nasıl yapılmalıdır?

Bursiyerin eşinin annesi/babası/kardeşi için ARBİS kaydı oluşturulmalıdır (çalışan/çalışmayan, ev hanımı dâhil). Ayrıca bursiyerin eşinin vukuatlı nüfus kayıt örneği ve evlilik cüzdanın ilgili sayfaları program mail adresine gönderilmelidir. Anne/baba/kardeşin sisteme kaydedilmesinin ardından seyahat başvuru sisteminden (seyahat.tubitak.gov.tr) başvuru oluşturulmalı ve seyahat birimi (seyahat.isleri@tubitak.gov.tr) ile iletişime geçilmelidir.

12 yaşından küçük çocuğa refakat etmek üzere sigortalı bakıcı için bilet talebi nasıl yapılmalıdır?

Sigortalı bakıcı için ARBİS kaydı oluşturulmalıdır. Ayrıca sigortalı bakıcının sigorta kaydına ilişkin belge ve sigortalı bakıcının nüfus cüzdanı program mail adresine gönderilmelidir. Sigortalı bakıcının sisteme kaydedilmesinin ardından seyahat başvuru sisteminden (seyahat.tubitak.gov.tr) başvuru oluşturulmalı ve seyahat birimi (seyahat.isleri@tubitak.gov.tr) ile iletişime geçilmelidir.

Destek kapsamında TÜBİTAK tarafından sağlanan uçak biletleri tek yön alınabilmekte midir?

Harcırah Kanunu’na göre program kapsamında biletler gidiş-dönüş olarak alınmaktadır. Uluslararası hava yolları kuralı gereği, gidiş ve dönüş biletleri arasındaki süre 365 günü aşamaz.

Destek kapsamında TÜBİTAK tarafından sağlanan uçak biletleri araştırma yapılacak ülke dışında bir ülke için alınabilir mi?

Program kapsamında gidiş ve dönüş bileti sadece araştırma yapılacak ülke için alınabilir.

Evcil hayvan, ek bagaj ya da ek malzeme (elektrikli bisiklet vb.) gibi ek hizmetler program kapsamında verilen seyahat desteği kapsamında mıdır?

Evcil hayvan, ek bagaj ya da ek malzeme (elektrikli bisiklet vb.) gibi ek hizmetler program kapsamında verilen seyahat desteği kapsamı dışındadır.

Bursiyerin kendi imkânları ile temin ettiği uçak bileti için ödeme yapılır mı?

Bursiyerin kendi imkânları ile temin ettiği uçak bileti için ödeme yapılmaz.

Bursiyer TÜBİTAK tarafından temin edilen uçak biletini değiştirebilir mi?

Bursiyerin herhangi bir sebeple TÜBİTAK tarafından kesilen uçak biletinde değişiklik yapması mümkündür. Bursiyer sebebine bağlı olmaksızın yapacağı değişiklik nedeni ile ortaya çıkacak fark ve ücretlerden sorumludur.

Seyahat sistemi üzerinden rezervasyon bilgileri girildikten sonra süreç nasıl işlemektedir?

Seyahat başvurusu yaptıktan sonra ARBİS’te kayıtlı mail üzerinden sizinle irtibata geçilecektir. Uygun uçuş bilgileri tarafınıza iletilecek, onay vermeniz halinde uçak biletiniz kesilecektir.

Seyahat sistemi üzerinden rezervasyon bilgileri girildikten sonra iletişime geçilmesi ne kadar sürmektedir?

TÜBİTAK yurt dışı araştırma bursiyerlerinin uçak bileti işlemlerinde yaşanan yoğunluk nedeni ile uçuş tarihi üzerinden bir sıralama oluşturularak iletişime geçilmektedir.

Başlama yazısının içeriği nasıl olmalıdır?

İngilizce hazırlanacak başlama yazısı; yurt dışı danışmanı tarafından imzalanmalı, antentli kâğıda hazırlanmalı, araştırma konusu içermeli ve bursiyerin yurt dışında araştırmalarına başladığını bildirmelidir.

Aylık bilgilendirme raporu ne zaman yüklenmelidir?

Aylık Bilgilendirme Formu, araştırma başlangıç tarihinden itibaren her ayın son 10 günü içinde e-bideb sisteminde ilgili sekmeye yüklenmelidir.

Aylık bilgilendirme raporu şablonuna nereden ulaşılabilir?

Aylık Bilgilendirme Formu şablonuna, program web sayfasında yer alan “İzleme Formları” sekmesinden ulaşılabilir.

Yurt dışında araştırmanın yapılacağı ülkenin değiştirilmesi için nasıl bir yol izlenmelidir?

Vize alınamaması veya yurt dışı danışmanın kurum değiştirmesi durumunda kurum/yurt dışı danışman değişikliği talepleri BİDEB tarafından değerlendirilir. Bursiyerin yeni kurumunun ve danışmanının ilgili kriterleri sağlaması şartı ile kurum ve danışman değişiklikleri onaylanır. Bu gerekçeler dışında bursiyerin kurum/yurt dışı danışman değişikliği talep etmesi halinde başvuru, GYK tarafından değerlendirilir. Kurum değişikliği bursiyerlik süresince bir defa gerçekleştirilebilir. Kurum değişikliği taleplerinin değerlendirilebilmesi için; bursiyerin gerekçeli dilekçesi, yeni kurum/yurt dışı danışmanından alınan davet mektubu, mevcut yurt dışı danışmanının değişikliği onayladığına dair yazısı sunulması ve yeni kurumun QS (Quacquarelli Symonds), THE (Times Higher Education) Dünya Üniversite Sıralamasında ilk 200 ya da Scimago Kamu Araştırma Enstitüleri/Kurumları (Scimago Institutions Rankings-Government) Sıralamasında ilk 350’de yer alması ve yeni danışmanın Category Normalized Citation Impact (CNCI) (Kategori Normalize Atıf Etkisi) veya Field-Weighted Citation Impact (FWCI) (Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi) değerinin 1.00 veya 1.00’den büyük olması gerekmektedir.

Yurt dışında araştırmanın yapılacağı kurumun ve/veya yurt dışı danışmanının değiştirilmesi için nasıl bir yol izlenmelidir?

Vize alınamaması veya yurt dışı danışmanın kurum değiştirmesi durumunda kurum/yurt dışı danışman değişikliği talepleri BİDEB tarafından değerlendirilir. Bursiyerin yeni kurumunun ve danışmanının ilgili kriterleri sağlaması şartı ile kurum ve danışman değişiklikleri onaylanır. Bu gerekçeler dışında bursiyerin kurum/yurt dışı danışman değişikliği talep etmesi halinde başvuru, GYK tarafından değerlendirilir. Kurum değişikliği bursiyerlik süresince bir defa gerçekleştirilebilir. Kurum değişikliği taleplerinin değerlendirilebilmesi için; bursiyerin gerekçeli dilekçesi, yeni kurum/yurt dışı danışmanından alınan davet mektubu, mevcut yurt dışı danışmanının değişikliği onayladığına dair yazısı sunulması ve yeni kurumun QS (Quacquarelli Symonds), THE (Times Higher Education) Dünya Üniversite Sıralamasında ilk 200 ya da Scimago Kamu Araştırma Enstitüleri/Kurumları (Scimago Institutions Rankings-Government) Sıralamasında ilk 350’de yer alması ve yeni danışmanın Category Normalized Citation Impact (CNCI) (Kategori Normalize Atıf Etkisi) veya Field-Weighted Citation Impact (FWCI) (Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi) değerinin 1.00 veya 1.00’den büyük olması gerekmektedir.

Yurt dışında çalışmalara devam ederken, başvuru sırasında beyan edilen araştırma konusunun değiştirilmesi mümkün müdür?

Başvuru sırasında beyan edilen araştırma konusunun değiştirilmesi mümkün değildir. Bursiyer, burs almaya hak kazandığı başvuruda beyan ettiği araştırma konusunu çalışmak zorundadır.

Yurt dışında çalışmalara devam ederken, başvuru sırasında beyan edilen iş paketlerinde değişiklik yapılması mümkün müdür?

Başvuru sırasında beyan edilen iş paketlerinde değişiklik yapılması için, bursiyerin gerekçeli dilekçesi ve yurt dışındaki danışmanın gerekçeli yazısı ile talepte bulunarak Grup Yürütme Kurulu’ndan onay alınması gerekmektedir.

Araştırma yapılacak ülkede yeni bir banka hesabı açtırılması halinde burs ödemelerinin bu hesaba yatırılması için ne yapılmalıdır?

Burs ödemelerinin yapıldığı banka hesabının değiştirilmek istenmesi halinde yeni banka hesap bilgilerinin e-bideb sistemi üzerinden (https://ebideb.tubitak.gov.tr/ibanKayit.htm) güncellenmesi gerekmektedir. Banka bilgilerinin doğru girilmesi ve aksi durumda burs ödemelerinde yaşanacak gecikmeler bursiyerin sorumluluğundadır.

Araştırmanın verilen destek süresinden önce tamamlanması halinde bu durum TÜBİTAK’a nasıl bildirilmelidir?

Araştırmalar verilen destek süresinden önce tamamlanacaksa, dilekçe ve yurt dışındaki danışmanın araştırmanın erken tamamlanacağına dair imzalı yazısı ile talepte bulunarak Grup Yürütme Kurulu’ndan onay alınması gerekmektedir. Araştırmacının erken yurda dönüşü onaylanırsa, tarafına yapılan fazladan ödemenin TÜBİTAK hesabına iade edilmesi gerekmektedir. Bursiyerin araştırmasını erken tamamlamasının GYK tarafından onaylanmış olması bu yükümlülüğü ortadan kaldırmaz.

Burs süresince Türkiye'ye zorunlu giriş yapılması halinde bu durum TÜBİTAK’a nasıl bildirilmelidir?

Burs süresince Türkiye'ye zorunlu giriş yapılması halinde bursiyer, Türkiye'ye giriş yapmadan önce 2214A program mail adresine mail atarak giriş-çıkış yapacağını bildirmelidir. Bursiyer, araştırmasına devam etmek üzere yeniden yurt dışına çıktığında e-devletten alacağı yurda giriş-çıkış belgesini mail yolu ile iletmelidir.

Burslu ya da burssuz süre uzatımı talebinde bulunmak için nasıl bir yol izlenmelidir?

Bursiyerin; burslu/burssuz süre uzatımı talep formu, yurt dışındaki danışmanın bursiyerin yurt dışında destek aldığı süre boyunca yaptığı çalışmaların özeti ve süre uzatma gerekçesini açıklayan yazısı, araştırmacı Türkiye’de çalışıyor ve izin süresi bitmiş ise çalıştığı kurum/kuruluştan izin yazısı ile talepte bulunarak Grup Yürütme Kurulu’ndan onay alınması gerekmektedir.

Burssuz süre uzatımı talebinin uygun görülmesi halinde verilen burssuz sürenin tamamının kullanılması zorunlu mudur?

Burssuz süre uzatımı talebinin uygun görülmesi halinde verilen burssuz sürenin tamamının kullanılması zorunlu değildir. Bursiyerler burslu sürelerinin bitiminden itibaren burssuz süre uzatımı almış olsalar dahi Türkiye'ye dönebilmektedir. Ancak, burssuz ek süre Türkiye’ye dönüş yapıldıktan sonra sonuç raporunun teslim edilmesi için kullanılamaz.

Burs başlatılmadan önce burs süresinin kısaltılması mümkün müdür?

Burs başlatılmadan önce burs süresinin kısaltılması için bursiyerin gerekçeli, imzalı dilekçesi ile konuyla ilgili yurt dışı danışmanının yazısının kuruma iletilmesi halinde, talep Grup Yürütme Kurulu'nda görüşülecektir.

Burs başlatılmadan önce burslu/burssuz ek süre başvurusunda bulunulabilir mi?

Burs başlatılmadan önce burslu/burssuz ek süre başvurusunda bulunulamaz. Ek süre başvurularının burs bitimine en az 2 ay kala yapılması tavsiye edilmektedir.

Sonuç raporunun yurda döndükten sonra iki ay içinde sisteme yüklenememesi halinde ne yapılmalıdır?

Sonuç raporu bursiyerin araştırmasını bitirip yurda dönüş tarihinden itibaren iki ay içerisinde sisteme yüklenmelidir. Sonuç raporunun iki ay içinde gönderilmemesi durumunda gerekçeli bir dilekçe ile Grup Yürütme Kurulu’ndan ek süre istenebilir. Gerekçenin Grup Yürütme Kurulu tarafından uygun bulunması halinde raporun tamamlanması için ek süre verilebilir.

2214A programı burs sonlandırma belgelerinin mail yolu ile iletilmesi mümkün müdür?

2214A programı burs sonlandırma belgelerinin bursiyer tarafından e-bideb sisteminde ilgili alana yüklenmesi gerekmektedir.

2214A programı yükümlülüklerinden biri olan bursiyerin tezinde TÜBİTAK desteğini nasıl belirtmesi gerekmektedir?

Bursiyerin tezinde TÜBİTAK desteğini belirtmesi için bir format bulunmamaktadır. Bursiyerler uygun gördükleri ifadeyi tezlerinin teşekkür, önsöz, özet sayfalarında belirtebilmektedirler.

2214A programı mezuniyet belgelerinin mail yolu ile iletilmesi mümkün müdür?

2214A programı mezuniyet belgelerinin bursiyer tarafından e-bideb sisteminde ilgili alana yüklenmesi gerekmektedir.

Enstitü tarafından kaydı dondurulanların ya da ek süre verilenlerin nasıl bir yol izlenmesi gerekmektedir?

Enstitüsü tarafından kaydı dondurulanların ya da ek süre verilenlerin belgelemeleri halinde, azami öğrenim süreleri dondurulan/verilen süreler kadar uzatılır. Kayıt dondurma süresi en çok 2 dönemdir. Bu süreleri aşan kayıt dondurma talepleri, GYK tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.

Doktora programının azami sürelerde tamamlanamaması halinde doktora bitirme son tarihinin ertelenmesi için başvuruda bulunulabilir mi?

Bursiyer, mücbir sebeplerle doktorasını azami sürelerde tamamlayamaması halinde gerekçeli dilekçesi ile başvurarak doktora bitirme süresinin ertelenmesini talep edebilir. Doktora bitirme süresinin uzatılması talebi GYK tarafından görüşülüp değerlendirilir.

Burs programını tamamlayarak yurda dönüş yapılması ve mezuniyet belgelerinin sisteme yüklenmesi halinde bursiyerlik belgesi alınması için ne yapılması gerekmektedir?

Burs programını tamamlayarak yurda dönüş yapılması ve mezuniyet belgelerinin sisteme yüklenmesi halinde bursiyerlik belgesi alınması için ıslak imzalı dilekçe ile kuruma başvurulması gerekmektedir.

İletişim

TÜBİTAK-BİDEB 
Araştırma Burs ve Destekleri Grup Koordinatörlüğü
2214-A Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı

Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı

Adres: TÜBİTAK Başkanlık Binası
Tunus Caddesi No:80 Kavaklıdere
ÇANKAYA/ANKARA PK:06100

Tel: 444 66 90
e-Posta: bideb2214@tubitak.gov.tr

Genel Bilgi

Destek Kapsamı
paragraph-id--2121
Burs Miktarı ve Ödeme Koşulları
paragraph-id--2124
Önemli Hususlar
paragraph-id--2125

Başvuru

Kimler Başvurabilir
paragraph-id--2129
Başvuru Formları
paragraph-id--2131
Başvuru Tarihleri
paragraph-id--2133
e-Başvuru
paragraph-id--2134

Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi
paragraph-id--2136

İzleme

Burs Başlatma Belgeleri
paragraph-id--2137
İzleme Yöntemi
paragraph-id--2139
İzleme Formları
paragraph-id--2141
Yükümlülükler
paragraph-id--2143

Mevzuat

Yönetmelik ve Esaslar
paragraph-id--2144

Yardım

Sıkça Sorulan Sorular
paragraph-id--2195
İletişim
paragraph-id--2196