6 Kasım 1981 yılında Sivas’ta doğan Mustafa Sami
TOPÇU, 1998 yılında Edremit Lisesinden, 2002 yılında 19
Mayıs Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği’nden mezun
olmuştur. Yüksek Lisansını 2004 yılında 9 Eylül Üniversitesi
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı’nda tamamlamıştır.
Doktorasını 2008 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi,
İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi alanında almıştır. 2007-2008
yılları arasında ABD’deki Florida Üniversitesinde sosyo-
bilimsel konular ve argümantasyon alanında çalışmalar
yapmak üzere araştırmacı olarak bulunmuştur. 2009-2010
yılları arası Yüzüncü Yıl Üniversitesinde, 2011-2013 yılları
arasında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde, 2014-2015
yılları arasında ABD’deki Missouri Üniversitesi’nde sosyo-
bilimsel konular ve STEM Eğitimi üzerine araştırmalar
yapmak üzere öğretim üyesi olarak bulunmuştur. 2013
yılından itibaren Yıldız Teknik Üniversitesi’nde öğretim
üyesi olarak görevine devam etmekte olan Mustafa Sami
TOPÇU, 2017 yılında profesörlük unvanını almıştır.
Mustafa Sami TOPÇU’nun bilime yaptığı evrensel katkılar
ağırlıklı olarak sosyo-bilimsel konular, argümantasyon ve
epistemolojik inançlar konularına odaklanmıştır. Sosyo-
bilimsel konular ve argümantasyon hakkında olan doktora
tez çalışması, 27 Mayıs 2009 tarihinde ODTÜ Sosyal Bilimler
Enstitüsü tarafından İlköğretim Doktora Programı “En İyi
Tez Ödülü”ile takdir edilmiştir. Bu çalışmaları“International
Journal of Science Education” ve “International Journal
of Science and Mathematics Education” gibi prestijli
dergilerde yayınlanmış, geliştirilen ölçek ve uygulamalarla
çalışmaları dünya çapında dikkat çekmiştir. Mustafa Sami
TOPÇU, “International Journal of Science and Mathematics
Education” dergisinin editörler kurulunda olmakla beraber
“International Journal of Science Education” gibi alandaki
prestijli birçok dergide hakemlik görevini yürütmektedir.
Alanın en prestijli bilim organizasyonu olan NARST (A
Worldwide Organization for Improving Science Teaching
and Learning Through Research) tarafından yönetilen
“Journal of Research in Science Teaching” Ödül ve NARST
Araştırma Komitelerinde görev almıştır. Ayrıca 2018 yılında
NARST Yönetim Kurulu tarafından NARST Uluslararası
Komite Başkanı olarak aday gösterilmiştir.
Sosyo-bilimsel konular, argümantasyon ve STEM
Eğitimi alanlarında ulusal (TÜBİTAK) ve uluslararası
(National Science Foundation-NSF, Horizon 2020) birçok
proje ve çalıştaylar gerçekleştirmiş olan Prof. Dr. Mustafa
Sami TOPÇU, önümüzdeki yıllarda sosyo-bilimsel konular,
argümantasyon, epistemolojik inançlar ve STEM Eğitimi
alanlarında ulusal veuluslararası düzeyde yapacağı bilimsel
yayın ve projelerle kuramsal ve uygulamalı çerçeveler
oluşturma adına bu alanlara katkılarını sürdürmeye devam
edecektir.
27
Prof. Dr. Mustafa Sami TOPÇU
Alanı:
Fen Bilimleri Eğitimi
“Fen bilimleri eğitimi alanında sosyo-bilimsel konular, argümantasyon ve epistemolojik inançlar konularındaki uluslararası düzeyde üstün
nitelikli çalışmaları” nedeniyle Teşvik Ödülü verilmiştir.
TEŞVİK ÖDÜLÜ
Sosyal Bilimler