108K330
İlköğretim Öğretmenlerinin Fen ve
Matematik Alanlarında Mesleki Gelişim
Modeli ve bu Modelin Yaygınlaştırılması
1001 - Araştırma Projesi
Proje Yürütücüsü İletişim Bilgileri
Doç. Dr. Erhan BİNGÖLBALİ
342 317 27 80
Bu proje kapsamında, araştırma temelli
bir hizmet-içi eğitim modeli geliştirilerek,
öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda
bulunmak amaçlanmış ve öğretmenler üzerinden
öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme,
iletişim, girişimcilik, araştırma-sorgulama ve
problem çözme gibi temel becerilerin geliştirilmesi
hedeflenmiştir.
Araştırma Temelli
Hizmet-içi Eğitim Modeli,
Öğretmen Mesleki Gelişim
Modeli
Gaziantep Üniversitesi
Doç. Dr. Erhan BİNGÖLBALİ
Doç. Dr. M. Fatih ÖZMANTAR
Doç. Dr. Yılmaz SAĞLAM
Doç. Dr. Servet DEMİR
Doç. Dr. Ali BOZKURT
Ülkemizde 2005 yılında değiştirilen ve uygulanmaya başlanan ilköğretim
seviyesindeki öğretim programları, öğrenim-öğretim açısından alışagelmişten
farklı bir yaklaşıma sahiptir. Yenilenen öğretim programlarıyla birlikte, öğrencilerin
günümüz toplumunun ihtiyaç duyduğu katılımcı ve üretken bireyler olarak
yetişmeleri amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin, eleştirel
düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, girişimcilik, araştırma-sorgulama ve
problem çözme gibi becerilere sahip olmaları hedeflenmektedir. Bu becerilerin
öğrencilere kazandırılacağı yerin adresi sınıflar, sorumluları ise öğretmenler
olarak gösterilmiştir. Dolayısıyla öğretmenlere önemli görev ve sorumluluklar
düşmektedir. Bu proje, öğretmenlere bu doğrultuda yardımcı olmak üzere
hazırlanmış ve yürütülmüştür. Proje kapsamında, sınıf içi normlar, öğrenci
zorluk ve yanılgıları, etkinlik tasarımı, problem çözme ve üst-biliş, teknoloji
entegrasyonu ve ölçme-değerlendirme alanlarından oluşan bir mesleki gelişim
modeli geliştirilmiş ve bu model yetiştirilen formatör öğretmenler aracılığıyla
yaygınlaştırılmıştır. Üç yıl süren projenin ilk yılında, mesleki gelişim programının
içeriği hazırlanmış, ikinci yılında 45 öğretmene program uygulanmış ve son
olarak projenin üçüncü yılında ise bu öğretmenler arasından seçilen 30 formatör
öğretmen aracılığıyla 179 ilköğretim öğretmenine program uygulanarak eğitimler
yaygınlaştırılmıştır. Projeninbulguları, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında daha
çok öğrenci merkezli bir öğretim icra etmeye başladıklarını göstermiştir. Ayrıca
proje aracılığıyla Gaziantep’te on binlerce öğrenci dolaylı olarak etkilenmiştir. Bu
proje, Türkiye’de araştırma-temelli hizmet-içi eğitimlerin yapılmasına ve sınıf içi
uygulamaların araştırılmasına öncülük etmesi açısından da önem arz etmektedir.
Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim fakülteleri, YÖK
Proje Sonuçları ile İlgili Olabilecek Sektör, Kurum ve Kuruluşlar
Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü
İşbirliği Yapılan Diğer Kuruluşlar
Projenin Amacı ve Önemi