 
          108K330
        
        
          İlköğretim Öğretmenlerinin Fen ve
        
        
          Matematik Alanlarında Mesleki Gelişim
        
        
          Modeli ve bu Modelin Yaygınlaştırılması
        
        
          1001 - Araştırma Projesi
        
        
          Proje Yürütücüsü İletişim Bilgileri
        
        
          Doç. Dr. Erhan BİNGÖLBALİ
        
        
          342 317 27 80
        
        
        
          Bu proje kapsamında, araştırma temelli
        
        
          bir hizmet-içi eğitim modeli geliştirilerek,
        
        
          öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda
        
        
          bulunmak amaçlanmış ve öğretmenler üzerinden
        
        
          öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme,
        
        
          iletişim, girişimcilik, araştırma-sorgulama ve
        
        
          problem çözme gibi temel becerilerin geliştirilmesi
        
        
          hedeflenmiştir.
        
        
          Araştırma Temelli
        
        
          Hizmet-içi Eğitim Modeli,
        
        
          Öğretmen Mesleki Gelişim
        
        
          Modeli
        
        
          Gaziantep Üniversitesi
        
        
          Doç. Dr. Erhan BİNGÖLBALİ
        
        
          Doç. Dr. M. Fatih ÖZMANTAR
        
        
          Doç. Dr. Yılmaz SAĞLAM
        
        
          Doç. Dr. Servet DEMİR
        
        
          Doç. Dr. Ali BOZKURT
        
        
          Ülkemizde 2005 yılında değiştirilen ve uygulanmaya başlanan ilköğretim
        
        
          seviyesindeki öğretim programları, öğrenim-öğretim açısından alışagelmişten
        
        
          farklı bir yaklaşıma sahiptir. Yenilenen öğretim programlarıyla birlikte, öğrencilerin
        
        
          günümüz toplumunun ihtiyaç duyduğu katılımcı ve üretken bireyler olarak
        
        
          yetişmeleri amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin, eleştirel
        
        
          düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, girişimcilik, araştırma-sorgulama ve
        
        
          problem çözme gibi becerilere sahip olmaları hedeflenmektedir. Bu becerilerin
        
        
          öğrencilere kazandırılacağı yerin adresi sınıflar, sorumluları ise öğretmenler
        
        
          olarak gösterilmiştir. Dolayısıyla öğretmenlere önemli görev ve sorumluluklar
        
        
          düşmektedir. Bu proje, öğretmenlere bu doğrultuda yardımcı olmak üzere
        
        
          hazırlanmış ve yürütülmüştür. Proje kapsamında, sınıf içi normlar, öğrenci
        
        
          zorluk ve yanılgıları, etkinlik tasarımı, problem çözme ve üst-biliş, teknoloji
        
        
          entegrasyonu ve ölçme-değerlendirme alanlarından oluşan bir mesleki gelişim
        
        
          modeli geliştirilmiş ve bu model yetiştirilen formatör öğretmenler aracılığıyla
        
        
          yaygınlaştırılmıştır. Üç yıl süren projenin ilk yılında, mesleki gelişim programının
        
        
          içeriği hazırlanmış, ikinci yılında 45 öğretmene program uygulanmış ve son
        
        
          olarak projenin üçüncü yılında ise bu öğretmenler arasından seçilen 30 formatör
        
        
          öğretmen aracılığıyla 179 ilköğretim öğretmenine program uygulanarak eğitimler
        
        
          yaygınlaştırılmıştır. Projeninbulguları, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında daha
        
        
          çok öğrenci merkezli bir öğretim icra etmeye başladıklarını göstermiştir. Ayrıca
        
        
          proje aracılığıyla Gaziantep’te on binlerce öğrenci dolaylı olarak etkilenmiştir. Bu
        
        
          proje, Türkiye’de araştırma-temelli hizmet-içi eğitimlerin yapılmasına ve sınıf içi
        
        
          uygulamaların araştırılmasına öncülük etmesi açısından da önem arz etmektedir.
        
        
          Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim fakülteleri, YÖK
        
        
          Proje Sonuçları ile İlgili Olabilecek Sektör, Kurum ve Kuruluşlar
        
        
          Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü
        
        
          İşbirliği Yapılan Diğer Kuruluşlar
        
        
          Projenin Amacı ve Önemi