109K534
Türkiye’de Sağlık Konulu Yayıncılık İlke-
lerinin Belirlenmesi: Kaynak, İleti ve Hedef
Kitle Bağlamında Sağlık Konulu Yayınların
Analizi
1001 - Araştırma Projesi
Proje Yürütücüsü İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Erkan YÜKSEL
222 335 05 80 - 1790
Bu projede, günümüz Türkiye’sindeki sağlık
konulu yayıncılık; kaynak kişiler (sağlık ve medya
profesyonelleri), medya içerikleri ve hedef kitle
boyutlarıyla irdelenerek bu yayınlara ilişkin olumlu
ve olumsuz yönler ortaya konulmuş, olması
gereken ya da ideal olarak görülen sağlık konulu
yayıncılığa ilişkin belli başlı kanaat, ilke ve kurallar
tanımlanmıştır.
Sağlık Konulu Yayıncılık
Anadolu Üniversitesi
Prof. Dr. Erkan YÜKSEL
Prof. Dr. Ahmet Yalçın KAYA
Prof. Dr. Abdullah KOÇAK
Yrd. Doç. Dr. Sinan AYDIN
Türkiye’de son yıllarda dikkati çeken medyadaki sağlık konulu içeriklerdeki
artış, aynı oranda bu içeriklerin doğruluk ve güvenilirliklerine ilişkin tartışmaları
da beraberinde getirmiş, başta konuyla ilgili resmi kurumlar olmak üzere sivil
toplum örgütleri ve yine medya içeriklerinde sağlık konulu yayınlar eleştirilmeye
başlanmıştır. Bu eleştirilerin en önemli yönü, insan sağlığı üzerindeki yanlış bir
bilginin geri dönüşü olamayacak ve hatta insanların hayatına mal olabilecek
boyutlar içermesidir. Bu sorundan hareketle projede, sağlık konulu yayınların
kaynak kişilerinin yani medya ve sağlık profesyonellerinin görüşleri, bu yayın
içeriklerinde ne denildiğini kapsayan 2010 yılında tüm ülkede yayımlanan gazete,
dergi, televizyon ve internetteki sağlık konulu yayınlar üzerine kapsamlı bir içerik
analizi çalışması ve halkın bu içeriklerden nasıl etkilendiği sorusunu kapsayan
ülke genelinde bir anket uygulaması gerçekleştirilerek konunun taraflarının bir
araya getirildiği iki ayrı çalıştayın düzenlendiği ve tartışmanın literatürdeki görüş ve
çalışmalarla genişletildiği kapsamlı bir araştırma süreci üç yılda tamamlanmıştır.
Proje raporu, sağlık konulu yayıncılık alanındaki literatürü özetlemekte, konuya
ilişkin görüş ve tartışmaları ortaya koymakta, medya içeriklerinin fotoğrafinı
çekmekte ve halkın bu içerikler karşısındaki tutum ve davranışını açıklayarak
sorunun çözümüne ve ideal yayıncılığa ilişkin önerileri kapsamaktadır.
Medya ve sağlık sektörleri, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, Tüketiciler Birliği,
tüketici dernekleri ve diğer ilgili kurumlar
Proje Sonuçları ile İlgili Olabilecek Sektör, Kurum ve Kuruluşlar
Projenin Amacı ve Önemi