 
          109K534
        
        
          Türkiye’de Sağlık Konulu Yayıncılık İlke-
        
        
          lerinin Belirlenmesi: Kaynak, İleti ve Hedef
        
        
          Kitle Bağlamında Sağlık Konulu Yayınların
        
        
          Analizi
        
        
          1001 - Araştırma Projesi
        
        
          Proje Yürütücüsü İletişim Bilgileri
        
        
          Prof. Dr. Erkan YÜKSEL
        
        
          222 335 05 80 - 1790
        
        
        
          Bu projede, günümüz Türkiye’sindeki sağlık
        
        
          konulu yayıncılık; kaynak kişiler (sağlık ve medya
        
        
          profesyonelleri), medya içerikleri ve hedef kitle
        
        
          boyutlarıyla irdelenerek bu yayınlara ilişkin olumlu
        
        
          ve olumsuz yönler ortaya konulmuş, olması
        
        
          gereken ya da ideal olarak görülen sağlık konulu
        
        
          yayıncılığa ilişkin belli başlı kanaat, ilke ve kurallar
        
        
          tanımlanmıştır.
        
        
          Sağlık Konulu Yayıncılık
        
        
          Anadolu Üniversitesi
        
        
          Prof. Dr. Erkan YÜKSEL
        
        
          Prof. Dr. Ahmet Yalçın KAYA
        
        
          Prof. Dr. Abdullah KOÇAK
        
        
          Yrd. Doç. Dr. Sinan AYDIN
        
        
          Türkiye’de son yıllarda dikkati çeken medyadaki sağlık konulu içeriklerdeki
        
        
          artış, aynı oranda bu içeriklerin doğruluk ve güvenilirliklerine ilişkin tartışmaları
        
        
          da beraberinde getirmiş, başta konuyla ilgili resmi kurumlar olmak üzere sivil
        
        
          toplum örgütleri ve yine medya içeriklerinde sağlık konulu yayınlar eleştirilmeye
        
        
          başlanmıştır. Bu eleştirilerin en önemli yönü, insan sağlığı üzerindeki yanlış bir
        
        
          bilginin geri dönüşü olamayacak ve hatta insanların hayatına mal olabilecek
        
        
          boyutlar içermesidir. Bu sorundan hareketle projede, sağlık konulu yayınların
        
        
          kaynak kişilerinin yani medya ve sağlık profesyonellerinin görüşleri, bu yayın
        
        
          içeriklerinde ne denildiğini kapsayan 2010 yılında tüm ülkede yayımlanan gazete,
        
        
          dergi, televizyon ve internetteki sağlık konulu yayınlar üzerine kapsamlı bir içerik
        
        
          analizi çalışması ve halkın bu içeriklerden nasıl etkilendiği sorusunu kapsayan
        
        
          ülke genelinde bir anket uygulaması gerçekleştirilerek konunun taraflarının bir
        
        
          araya getirildiği iki ayrı çalıştayın düzenlendiği ve tartışmanın literatürdeki görüş ve
        
        
          çalışmalarla genişletildiği kapsamlı bir araştırma süreci üç yılda tamamlanmıştır.
        
        
          Proje raporu, sağlık konulu yayıncılık alanındaki literatürü özetlemekte, konuya
        
        
          ilişkin görüş ve tartışmaları ortaya koymakta, medya içeriklerinin fotoğrafinı
        
        
          çekmekte ve halkın bu içerikler karşısındaki tutum ve davranışını açıklayarak
        
        
          sorunun çözümüne ve ideal yayıncılığa ilişkin önerileri kapsamaktadır.
        
        
          Medya ve sağlık sektörleri, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, Tüketiciler Birliği,
        
        
          tüketici dernekleri ve diğer ilgili kurumlar
        
        
          Proje Sonuçları ile İlgili Olabilecek Sektör, Kurum ve Kuruluşlar
        
        
          Projenin Amacı ve Önemi