 
          ARDEB Başarı Öyküleri
        
        
          194     195
        
        
          Proje ile Elde Edilen veya Beklenen Bilimsel, Teknolojik, Ekonomik ve Sosyal Kazanımlar
        
        
          Bu proje kapsamında, şu ana kadar biri doktora tezi olmak üzere 14
        
        
          lisansüstü tez üretilmiş ve dolayısıyla birçok lisansüstü öğrencisinin
        
        
          yetişmesine olanak sağlanmıştır. Tez çalışmaları dahil olmak üzere proje
        
        
          verilerinden faydalanılarak 50’ye yakın ulusal ve uluslararası dergilerde
        
        
          yayınlanmış makale, bildiri ve kitap bölümü üretilmiştir. Proje kapsamında,
        
        
          224 sınıf, ortaokul-fen ve ortaokul-matematik öğretmenine bir eğitim-
        
        
          öğretim yılı süresince eğitimler verilmiş, bu öğretmenler aracılığıyla on
        
        
          binlerce öğrencinin eğitim hayatına dokunulmuştur. Ayrıca hizmet-içi
        
        
          eğitimlerde eğitmen olarak istihdamedilmek üzere, 30 formatör öğretmen
        
        
          yetiştirilmiş ve formatör öğretmenlere yönelik olarak eğitimlerde
        
        
          kullanılmak üzere eğitim materyalleri geliştirilmiştir. Bu proje, ayrıca
        
        
          Türkiye’de büyük ölçüde ihmal edilen araştırma-temelli hizmet-içi eğitim
        
        
          çalışmalarının başlamasına ve sınıf içi uygulamaların, araştırmaların odağı
        
        
          haline gelmesine öncülük etmiştir. İlgili uluslararası literatürde önemli bir
        
        
          tartışma konusu olan “eğitimcilerin eğitimi” hususunda bu proje, bulguları
        
        
          ve metodolojisi ile önemli katkılar sunmaktadır.