The program supports scholars who are members of a national university to organize project training at any university comprising theoretical and applied courses.
The program supports academicians to organize project training including theoretical and/or applied courses at any university.
Terms of Application
The coordinator must work at a national university and have experience as a Project Coordinator in relevant national and international projects supported by ARDEB. (1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1007, 3501 and also bilateral/multilateral international projects, COST, etc.)
Educators have experience as a Project Coordinator in relevant national and international projects supported by ARDEB. (1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1007, 3501 and also bilateral/multilateral international projects, COST, etc.)
Coordinator, instructors, participants, and organizing board members must be registered in TÜBİTAK ARBİS database.
Participants should have a doctoral degree (acceptable at the dissertation stage) and a project proposal but no experience in the projects mentioned above.
The number of participants must be at least 15 people,
There must be min. 60 days and max. 270 days between the training and the deadline of the call.
Training should be planned as consecutive days.
Being a participant within this program is possible only once.
Receiving an official letter from the institution where the event organizer works stating that he/she will carry out the event subject to the application. (The name of the event organizer and the event should be clearly stated in the text content)
- ONLINE APPLICATION: Application via online forms
- PRELIMINARY EVALUATION: Eligibility Check and Classification by Scientific Fields
- SCIENTIFIC EVALUATION: Panel / Advisor / Advisory Board Assessment (Panel Reports Preparation and Scoring)
- GROUP EXECUTIVE COMMITTEE: Score Limits and Lists Decision
- PRESIDENTIAL APPROVAL: Announcement of the results
Etkinlik yürütücüsü, izleme belgelerini etkinliğin bitiş tarihinden ya da destek sonucu açıklanmadan etkinliğin gerçekleşmesi durumunda desteğin açıklandığı tarihten itibaren otuz gün içinde BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemine (e-bideb.tubitak.gov.tr) yüklemek zorundadır. Kararlaştırılan destek, etkinlik tamamlandıktan sonra izleme belgelerinin sisteme yüklenmesi ve uygun bulunmasının ardından etkinlik yürütücüsünün kendi adına açılmış banka hesabına aktarılır ve destek sonlandırılır.
Kesin Ödeme
Etkinlik yürütücüsü izleme belgelerini, etkinliğin bitiş tarihinden veya destek karar tarihinden önce etkinliğin gerçekleştirilmiş olması halinde desteklenme tarihinden sonraki otuz gün içinde BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemine (e-bideb.tubitak.gov.tr) yüklemek zorundadır. Kararlaştırılan destek, ilgili belgelerin uygun bulunmasından sonra etkinlik yürütücüsünün kendi adına açılmış banka hesabına aktarılır.
Ön Ödeme
Ön ödeme talep edilmesi halinde (ön ödeme talebi ile birlikte taahhütnamenin sisteme yüklenmesi gerekir), kararlaştırılan desteğin konaklama, iaşe, yol ve organizasyon destekleri etkinlik yürütücüsünün kendi adına açılmış banka hesabına etkinliğin başlamasından en erken bir ay önce ön ödeme şeklinde aktarılır. Etkinlik yürütücüsü, etkinlik için verilen desteğe ait izleme belgelerini etkinliğin bitiş tarihinden veya destek karar tarihinden önce etkinliğin gerçekleştirilmiş olması halinde desteklenme tarihinden sonraki otuz gün içerisinde BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemine (e-bideb.tubitak.gov.tr) yüklemelidir. Kararlaştırılan desteğin geri kalan kısmı (Ders ücreti, Etkinlik Yürütücüsü ve Yardımcı Personel ücreti) için etkinlik yürütücüsü ile mahsuplaşarak hesap kapatılır.
Etkinlik gerçekleşmediği takdirde ön ödeme yapılmış ise, TÜBİTAK’a geri ödemenin gecikmesi durumunda ödenmiş olan destek tutarı kanuni faizi ile birlikte geri alınır.
Address: TUBITAK, Science Fellowship and Grant Programmes Directorate, Tunus St. No:80, 06100 Kavaklidere, Ankara, Turkey
Phone: +90 312 468 53 00
E-mail: bideb2237@tubitak.gov.tr