Dünya Ekonomik Forumu'nun Geleceğin Meslekleri Raporu'na göre, 2025 yılına kadar insanlar ve makineler arasındaki iş bölümündeki değişimlerle birlikte 85 milyon işin evrim geçireceği ve bu değişimin sonucunda 97 milyon yeni görevin ortaya çıkacağı öngörülmektedir. Bu görevler, bireylerden teknolojiyi kullanabilmelerinin ötesinde teknoloji ile üretebilen bireyler olmalarının beklendiğini göstermektedir. Küresel düzeyde yaşanan bu dijital dönüşüm, çağa ayak uydurabilmek için nitelikli insan gücüne duyulan ihtiyacı artırmış, bireylerde aranan özellikleri ve yeterlikleri değiştirmeye başlamış; problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme gibi becerilere vurgu yaparak iş dünyasında yeni beklentileri ortaya koymuştur. Bu projenin temel amacı, Samsun'da öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerine bilgi işlemsel düşünme araçlarıyla matematiksel kavramları keşfetme fırsatı sunarak, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin gelişimine katkıda bulunmaktır.