Materyaller anlaşılır, iyi planlanmış, öğretim ortamına göre düzenlemiş ve entegre edilebilirse yararlıdır. Dolayısı ile öğretim ortamını tasarlarken öğretmenlerin hangi manipülatifi nasıl kullanacakları, bunlara hangi sırada yer verecekleri ve etkileşimli olarak öğretim ortamına nasıl entegre edecekleri oldukça önemlidir. Ayrıca öğretmenlerin öğrencilere manipülatiflerle öğretim ortamı tasarlamaları ve inşaya rehberlik etmelerinin beraberinde, bu kavram ve ilişkilerin gerçek hayattaki karşılıklarını görebilecekleri ve gerçek hayat problemlerini çözebilecekleri ortamlar sağlamaları da gerekmektedir. Bu bağlamda proje ortaokul ve lise matematik öğretmenlerine alanlarında uzman eğitimciler tarafından somut manipülatif ve dinamik geometrik yazılımı ile tüm bu inşa ve ilişkilendirmeleri etkileşimli etkinlik uygulamalarıyla gerçek hayat durumlarındaki problem çözümlerine imkân verilerek derslerine entegrasyonu sağlamayı amaçlamaktadır.