Disiplinler arası yaklaşım farklı alanların birlikte kullanılması mantığına dayanmaktadır. Üst düzey zihinsel becerilerinin gelişmesinde, gündelik yaşam problemlerin çözümlenebilmesinde, 21 yüzyıl becerileri edinen, araştıran, sorgulayan, yaratıcı, karar verebilen bireylerin yetiştirilmesinde önemli bir etkisi bulunmaktadır. STEAM eğitimi disiplinler arası entegrasyonun önemli bir göstergesidir. Benzer şekilde farklı disiplinlerin çalışma metotlarının entegrasyonu ile bilimsel bulgular elde edilen savaş alanı arkeolojisi de disiplinler arası entegrasyon örneğidir. Bu nedenle bu araştırmada disiplinler arası entegrasyon örneği olan STEAM eğitimine savaş alanı arkeolojisi örneği sunulmaktadır. Araştırma lisansüstü eğitimine devam eden öğrencilere disiplinler arası entegrasyona dayalı olarak bilimsel bulgu elde etme metodolojisi konusunda farkındalık yapmayı amaçlamaktadır.