Millî Eğitim Bakanlığının öğretmen mesleğindeki yeterlilikleri geliştirme hedefleri arasındaki mesleki becerilerin artırılması kapsamında bilgi iletişim teknolojilerinin etkili kullanılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada ilkokul öğretmenlerinin yerel tarih öğretim becerilerinin etkinlikler aracılığıyla geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin yerel tarih uygulamalarına yönelik ön görüşleri belirlenmiş, elde edilen ön görüşme verilerine göre Yerel Tarih Öğretmen Eğitimi Etkinlik Programı (YTÖEEP) geliştirilmiş ve geliştirilen YTÖEEP ile öğretmenlerin yerel tarih öğretim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Çalışmadaki etkinlikler eleştirel kuram yaklaşımı eylem araştırması doğrultusunda geliştirilmiştir.