Ülkemizde dil öğretimi giderek daha çok dört becerinin tümleşik olarak kullanılması prensibini benimsemektedir. Eğitim sisteminde son yapılan değişikliklerde öğrenci performansının açık uçlu ve yeni nesil sorular ile değerlendirilmesi ön plana çıkmaktadır. Öğretmenlerin de bu değişiklikler ile uyumlu olarak sadece cümle bazlı ve doğru dilbilgisi kullanımına yönelen form odaklı ders işleme süreçlerinden uzaklaşarak daha anlam odaklı, iletişimsel ve öğrenciye işbirliği, iletişim, kültürler-arasılık, eleştirel düşünme gibi 21.yy becerilerini kazandıracak yöntemlere yönelmeleri beklenmektedir. Bu projenin amaçları; etkili İngilizce öğretim yöntemlerini teşvik etmek, öğretmenleri İngilizce derslerinde öğrenci katılımını arttıracak araç ve stratejiler ile donatmak, öğretmenlerin ve dolayısıyla onların öğrencilerinin yaratıcı düşünme ve ifade becerilerini desteklemek eğitimde kapsayıcılığı ve çeşitliliği vurgulamaktır.