Biyoloji Öğretmenleriyle ekoloji teması odaklı STEAM (fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik) yenilikçi eğitim yaklaşımı ile Biyoloji öğretmenlerine STEAM öğretim yaklaşımıyla yönelik farkındalık oluşturmak, Biyoloji öğretmenlerine Ekoloji temasında STEAM (EKO-STEM) uygulamalarını derslerinde planlama ve uygulama deneyimi gerçekleştirmek, sanat eğitimine yönelik olumlu tutum geliştirmeleri , 21. yüzyıl becerilerinin öğrencilerde geliştirilmesi için deneyim kazandırmak sağlamak, Ekolojik vatandaşlık anlayışının geliştirilmesini sağlamaktır. Etkinlik teması olarak ekoloji temasının seçilme nedeni ise günümüzün en önemli sorunlarından olan doğal yaşamın korunması, ilkim değişikliği, çevre kirliliği, biyoçeşitlilik, su kaynaklarının ve canlıların korunmasını gibi alt temalardaki bilgi, tutum ve değerlerin Biyoloji öğretmenleri tarafından öğrencilere aktarılmasıyla bu alanda gerekli olan eğitim uygulamalarını gerçekleştirebilmektir.