2219 - Aziz Sancar Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

+
-
0

2219-duyuru

 

Prof. Dr. Aziz SANCAR Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı 2024 yılı Başvuru Sonuçları Açıklanmıştır!

 

Nobel ödüllü bilim insanımız Prof. Dr. Aziz SANCAR adına, Aziz Sancar Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı 2022 yılında başlatılmıştır. Program kapsamında araştırmacılar Prof. Dr. Aziz SANCAR tarafından bizzat seçilerek laboratuvarında doktora sonrası araştırmalarını gerçekleştirme fırsatı bulmaktadır. 

  • Programın 2024 yılı başvuruları 10.07.2024 – 13.09.2024 tarihleri arasında e-bideb sistemi üzerinden alınmıştır. 2024 yılı çağrısına toplamda 14 kişi başvurmuştur.

  • Ön inceleme aşamasını geçen adaylar bilimsel değerlendirme aşamasına alınmıştır. Bilimsel değerlendirme süreci TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı bünyesinde yürütülmüş ve destek almaya hak kazanan adaylar bizzat Prof. Dr. Aziz SANCAR tarafından belirlenmiştir.

Programın 2022 yılı başvurusu kapsamında 1 kadın araştırmacı, 2023 yılı başvurusu kapsamında ise 2 erkek araştırmacı, 2024 yılı başvurusu kapsamında 2 kadın araştırmacı Prof. Dr. Aziz SANCAR’ın laboratuvarında doktora sonrası araştırmalarını gerçekleştirmek üzere destek almaya hak kazanmıştır.

Başvuru sahipleri, başvuru durumları ile ilgili sonucu, BİDEB Başvuru ve İzleme Sisteminden (ebideb.tubitak.gov.tr) kullanıcı girişi yaparak “Başvurularım” alanından görebilirler.

TÜBİTAK Bilim insan Destek Programları Başkanlığı 1964 yılından itibaren bilim insanlarının en iyi şekilde yetiştirilmeleri ilkesiyle çalışmalarını sürdürmektedir. Özellikle doktora ve doktora sonrası araştırmacıların bilim temelli bilgi ile yetiştirilip ülkemizin milli teknoloji hamlesindeki hedeflerine katkı sağlaması yönünde destekleyici ve teşvik edici programlarla saysız bilim insanının yetişmesinde öncülük etmiştir.

İşte bu bilim insanlarımızdan birisi de kendisini bilim dünyası ve insanlığa adamış kıymetli bursiyerimiz Nobel ödüllü Prof. Dr. Aziz SANCAR hocamızdır. Sancar, 1969 yılında İstanbul Üniversitesi Tip fakültesini bitirmiş, 1970 yılında TÜBİTAK bursu ile Johns Hopkins Üniversitesi ve ardından Teksas Üniversitesinde doktora sonrası araştırmalarına başlamıştır. Halen Kuzey Carolina Üniversitesi Biyokimya ve Biyofizik bölümü öğretim üyesi olan Sancar, 1995 yılında Türkiye'de TÜBİTAK Bilim Ödülünün de sahibidir. Hücrelerin hasar gören DNA'ları nasıl onardığını ve genetik bilgisini koruduğunu haritalandıran araştırmaları sayesinde 2015 Nobel Kimya Ödülü'nü kazanmıştır. Prof. Dr. Aziz Sancar, DNA Onarımının Moleküler Mekanizmalarının Aydınlatılması ve Biyolojik Saatin Düzenlenmesi alanında dünya çapında araştırmalar yapmaya devam etmektedir.

Nobel ödüllü bilim insanımız Prof. Dr. Aziz SANCAR adına, Aziz Sancar Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı 2022 yılında başlatılmıştır. Program kapsamında Prof. Dr. Aziz SANCAR tarafından bizzat seçilecek araştırmacılar kendisi ile birlikte laboratuvarında doktora sonrası araştırma yapma fırsatı elde edecektir. Program kapsamında 2 araştırmacı desteklenecektir. 

Burs Miktarı ve Süresi 

  • Aylık net 3000 ABD Doları

  • Bursiyerin kendisi dahil toplamda 3 kişi için yurt dışına tek seferlik gidiş dönüş uçak bileti

  • Burslu olarak en fazla 24 ay

Çağrı Takvimi 

Prof. Dr. Aziz Sancar Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı 2024 yılı başvuruları 10 Temmuz 2024  - 13 Eylül 2024 tarihleri arasında alınacaktır. Çağrı duyurusu için görsele tıklayınız.

 

Destek Kapsamı

Bu program kapsamında araştırmacılara;

  • Araştırma bursu,

  • Bursiyerin kendisi dahil toplamda 3 kişi için yurt dışına tek seferlik gidiş dönüş uçak bileti desteği sağlanır.

Önemli Hususlar

Doğru ve Eksiksiz Başvuru İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Çağrı metni sonuna kadar dikkatlice okunmalıdır.

  • Başvuru teslim tarihlerine dikkat edilmelidir.

  • Eş/çocuk/akraba bileti için çalışan/çalışmayan kişilerin ARBİS sisteminde kaydı olmalıdır.

  • Başvuru yapanların ARBİS sisteminde kaydı güncel olmalıdır.

Belirtilen şartlar kesindir bu nedenle uygun olmayanların adaylıkları kabul edilmez.

Burs Miktarı ve Süresi
  • Program kapsamında desteklenen araştırmacılara verilecek destek miktarı net 3000 USD’dir.

  • Destek süresi en az 12 ay, en fazla 24 ay olmak koşulu ile TÜBİTAK tarafından tahsis edildiği bildirilen süre kadardır. Destek süresinin sonunda en fazla 24 ay daha burssuz olarak Prof. Dr. Aziz Sancar’ın laboratuvarında doktora sonrası araştırmacı olarak çalışılabilir.

  • Burs ödemeleri aylık veya üçer aylık dönemlerde bursiyere ait yurt içinde veya yurt dışındaki bir banka hesabına yapılır.

Uçak bileti desteği aşağıdaki alternatifler dahilinde talep edilmesi halinde TÜBİTAK tarafından sağlanacaktır;

  • Bursiyerin kendisi, eşi ve yurt dışına çıkış tarihi itibariyle 18 yaşını doldurmamış 1 çocuğu için yurt dışına tek seferlik gidiş-dönüş uçak bileti

  • Bursiyerin kendisi ve yurt dışına çıkış tarihi itibariyle 18 yaşını doldurmamış 2 çocuğu için yurt dışına tek seferlik gidiş-dönüş uçak bileti,

  • Bursiyerin kendisi, yurt dışına çıkış tarihi itibariyle 12 yaşını doldurmamış olan 1 çocuğu ve yurt dışına çıkış tarihi itibariyle en az 1 aylık sigortalı bakıcısı için yurt dışına tek seferlik gidiş dönüş uçak bileti,

  • Bursiyerin kendisi, yurt dışına çıkış tarihi itibariyle 12 yaşını doldurmamış olan 1 çocuğu ve bursiyerin kendisinin veya eşinin annesi/ babası/kardeşi için yurt dışına tek seferlik gidiş dönüş uçak bileti.

Kimler Başvurabilir

Başvuru Koşulları

  • Adayların araştırma konusunun Prof. Dr. Aziz Sancar'ın araştırmaları ile ilişkili olması. 

  • Adayların Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması ve doktorasını son yedi yıl içerisinde tamamlamış veya burs başlangıcına kadar doktorasını en geç 6 ay içinde tamamlayacak olması.

  • Başvuru tarihi itibariyle son 5 yıl içerisinde YDS, e-YDS veya YÖKDiL sınavlarından birinden en az 65 puan veya son 2 yıl içerisinde ÖSYM tarafından es değerliği kabul edilen yabancı dil sınavlarından birinden muadil puan aldığına dair belge veya İngilizce öğretim yapan Türkiye'deki bir kuruluştan lisans/lisansüstü veya yurt dışından lisans/ lisansüstü eğitim aldığını gösterir diploma.

  • Adayın yetkinliklerine dair detaylı bilgileri ve daha önce tamamladığı bilimsel araştırmalara dair bilgileri (tez, makale vb.) içeren akademik özgeçmiş.

  • Adayın araştırma konusunun Prof. Dr. Aziz Sancar’ın araştırmaları ile ilişkisini ve yapılacak araştırmaya ilişkin ayrıntılarını içeren niyet mektubu.

Başvuru Formları
  • Akademik özgeçmiş* ve niyet mektubu**,

  • Doktora diploması, Sağlık Bakanlığı onaylı tıpta uzmanlık belgesi veya doktora diplomasının/tıpta uzmanlık belgesinin 6 ay içerisinde alınmasının planlandığını içeren tez danışmanı onaylı yazı,

  • Başvuru tarihi itibariyle son 5 yıl içerisinde YDS, e-YDS veya YÖKDİL sınavlarından birinden en az 65 puan veya son 2 yıl içerisinde ÖSYM tarafından eş değerliği kabul edilen yabancı dil sınavlarından birinden muadil puan aldığına dair belge veya İngilizce öğretim yapan Türkiye’deki bir kuruluştan lisans/lisansüstü veya yurt dışından lisans/lisansüstü eğitim aldığını gösterir diploma.

(*) Akademik özgeçmiş; araştırmacının yetkinliklerine dair detaylı bilgileri ve daha önce tamamladığı bilimsel araştırmalara dair bilgileri (tez, makale vb.) içermelidir.

(**) Niyet mektubu; adayın araştırma konusunun Prof. Dr. Aziz Sancar’ın araştırmaları ile ilişkisini ve yapılacak araştırmaya ilişkin ayrıntıları içermelidir.

Başvuru Tarihleri
Başvuru DönemiAçılış TarihiKapanış Tarihi
2024 Yılı10 Temmuz 202413 Eylül 2024
e-Başvuru

Başvurular internet üzerinden http://e-bideb.tubitak.gov.tr adresinden yapılır.

  • Başvurular e-bideb.tubitak.gov.tr adresi üzerinden çevrim içi olarak yapılır. Elektronik başvuru sistemine yüklenen dosyaların açıldığının ve doğruluğunun başvuru sahibi tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir. Başvuru belgelerinin sisteme çevrim içi olarak yüklenmesi zorunlu olup elektronik başvuru sisteminde yer alan başvuru adımlarının belirtilen başvuru son tarihine kadar tamamlanması gerekmektedir.  Çevrimiçi başvuru haricinde BİDEB’e e-posta veya posta ile gönderilen belgeler değerlendirmeye alınmaz.

  • Başvuru geri çekme işlemi her aşamada yapılabilir. Geri çekme işlemi için başvuru yılı ve dönemini belirten imzalı bir dilekçenin program e-posta adresine (azizsancarbursu@tubitak.gov.tr)  gönderilmesi gerekmektedir. Başvuru geri çekme talebi dilekçenin BİDEB’e ulaşmasını takiben değerlendirmeye alınır.

Değerlendirme Yöntemi

Başvurular iki aşamada değerlendirilir.

Ön İnceleme

Ön inceleme aşamasında başvuru belgeleri kontrol edilmektedir. Başvuru süresi içinde yapılmayan, başvuru koşullarından herhangi birini sağlamayan, belgeleri eksik olan veya istenilen formatta olmayan, başvuru son günü mesai bitiminden sonra gelen faks/elektronik posta ile yapılan başvurular bilimsel değerlendirmeye tabi tutulmadan iade edilir. Ön inceleme Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı tarafından yapılır.

Bilimsel Değerlendirme

Bilimsel değerlendirme aşaması ön inceleme süreci neticesinde evraklarının eksiksiz olduğu tespit edilen adaylar, Prof. Dr. Aziz SANCAR’ın koordinasyonunda belirlenen bir değerlendirme kurulunca TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı koordinesinde yapılacaktır.  Nihai değerlendirmede destek almaya hak kazanacak adaylar Prof. Dr. Aziz SANCAR tarafından belirlenecektir.

Burs Başlatma Belgeleri
  • Bursiyerin bursunu başlatma talebine ilişkin dilekçesi,

  • Türk dış temsilcilik veya noterce onaylanmış;

    1. Yüklenme Senedi, Müteselsil Kefalet Senedi ve kefillerin gelir belgeleri veya

    2. Yüklenme Senedi ve Teminat Mektubu

  • Bursiyerin çalışıyorsa çalıştığı kurum/kuruluş tarafından verilecek kurum/kuruluş yetkilisi imzalı, araştırma süresince görevli veya izinli sayılacağını gösteren belge. (Bursiyer üniversitede çalışıyor ise kurum izni Rektör veya rektör adına imzalı olmalıdır.) İlgili belgede, kişiye kurum/kuruluşu tarafından yol gideri, burs, vb. herhangi bir destek sağlanıp sağlanmayacağının ve sağlanacaksa miktarlarının belirtilmesi gerekmektedir.

Burs Süresi ile İlgili İşlemler

  • Burs süresi ile ilgili taleplerin burs süresinin bitimine en az 2 ay kala yapılması gereklidir. Bursiyerin araştırmasını TÜBİTAK tarafından kendisine tahsis edilen süre içerisinde bitirmesi esastır. Araştırmanın bu süre içinde bitirilememesi ve aşağıdaki belgelerle birlikte yazılı olarak süre uzatımı talep edilmesi halinde GYK kararı ile süre uzatılabilir. Destek süresi burslu olarak 24 ay olmak üzere toplamda 48 ayı geçemez.

    • Bursiyerin burslu/burssuz süre uzatma talebini içeren gerekçeli dilekçesi

    • Bursiyerin yurt dışında destek aldığı süre boyunca yaptığı çalışmaların özeti

    • Araştırmacı Türkiye’de çalışıyor ve izin süresi bitmiş ise çalıştığı kurum/kuruluştan izin yazısı

  • Bursiyerin bursunu araştırma süresinden önce bitireceğini öngörmesi halinde burs süresinin kısaltımı için aşağıda belirtilen belgelerle birlikte BİDEB’e yapacağı başvuru, GYK tarafından değerlendirilir.

    • Bursiyerin gerekçeli dilekçesi

    • Bursiyerin yurt dışında destek aldığı süre boyunca yaptığı çalışmaların özeti

İzleme Yöntemi
  • Bursiyerler, araştırmaları ile ilgili olarak, araştırma başlangıç tarihinden itibaren desteklendikleri süreye bağlı olarak TÜBİTAK tarafından belirtilen tarihlerde başlama yazısı, gelişme ve sonuç raporlarını e-bideb sistemine yüklemelidir. İzleme sistemine yüklenen raporların posta yoluyla BİDEB’e ulaştırılmasına gerek yoktur. Gelişme ve sonuç raporları BİDEB’in görevlendirdiği izleyiciler tarafından değerlendirilir.

  • Bursiyerlerin başlama yazısını, yurt dışına çıkış tarihinden itibaren 1 ay içinde sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Bursiyerin burslu süresince 6 ayda bir gelişme raporu sunması gerekmektedir.  Bursiyerlerin burs bitiş tarihini izleyen 2 ay içinde ise sonuç raporlarını e-bideb sistemine yüklemeleri gerekmektedir.

  • Gelişme raporları, bursiyerlere belirtilen tarihleri izleyen en geç 15 gün içinde e-bideb sistemine yüklenmelidir. Gelişme raporlarının gecikmesi halinde burs ödemesi yapılmaz ve bursiyere 2 aylık ek süre verilebilir. Verilen süre içerisinde gelişme raporlarını sunan ve gelişme raporu izleyici tarafından kabul edilen bursiyerlerin burs ödemeleri kaldığı yerden devam eder.

  • Bursiyer, burs bitiş tarihini izleyen 2 ay içinde sonuç raporunu, davet eden araştırmacının dolduracağı değerlendirme rapor formunu, e-Devlet sisteminden temin edeceği “Yurda Giriş/Çıkış Belgesi”ni ve işe başlama yazısını e-bideb sisteminde ilgili alana yüklemelidir.

  • Sonuç raporunun burs bitiş tarihini izleyen 2 ay içinde e-bideb sistemine yüklenmemesi durumunda gerekçeli dilekçe ile ek süre istenebilir. Gerekçenin GYK tarafından uygun bulunması halinde raporun tamamlanması için ek süre verilebilir.

  • İzleyici hakem tarafından uygun bulunmayan gelişme ve sonuç raporlarının 2 ay içinde düzeltilmesi talep edilir. Gelişme ve sonuç raporlarını 2 aylık süre içerisinde BİDEB’e sunmayan veya revize raporu kabul edilmeyen bursiyerin bursu, kusur durumuna göre yürürlükten kaldırılır veya iptal edilir.

Yükümlülükler
  • Destek hakkı kazanan araştırmacı, kendisine tahsis edilen desteği, hak kazandığı tarihten itibaren bir yıl (12 ay) içinde başlatmak ve yurt dışına çıkarak çalışmalarına başlamakla yükümlüdür. 12 ay içerisinde kullanılmayan destekler için hak talep edilemez.

  • Bursiyerler, burs başlatma dilekçelerinde belirttikleri tarihte yurt dışına çıkamamaları halinde yeni bir dilekçe ile güncel gidiş dönüş tarihlerini BİDEB’e iletmeleri gerekmektedir. Kurum izinleri değişen tarihlere göre yeniden düzenlenmelidir.

  • Bursiyer, burs süresi içinde sınav, ailevi, sağlık vb. sebeplerle Türkiye’de bulunması halinde, Türkiye’ye giriş-çıkış tarihlerini BİDEB’e yazılı olarak bildirmek zorundadır.

  • Destek süresi 12 ay olarak belirlenen bursiyerlerin burslu olduğu süre boyunca Türkiye'de bulunduğu sürenin/sürelerin toplamda 20 günlük kısmı için burstan kesinti yapılmaz. Destek süresi 12 aydan fazla olarak belirlenen bursiyerlerin burslu olduğu süre boyunca Türkiye'de bulunduğu sürenin/sürelerin toplamda 40 günlük kısmı için burstan kesinti yapılmaz. Bursiyer Türkiye’de fazla bulunması halinde fazladan bulunduğu süreye isabet eden burs miktarını TÜBİTAK hesabına iade eder. Bu süreler bursun başında ve sonunda kullanılamaz.

  • Bursiyer yurt içinde başka bir kuruluştan maddi destek alıyorsa başvuru esnasında veya daha sonra destek almaya başlaması halinde BİDEB’e yazılı olarak bilgi vermekle yükümlüdür. Bursiyer, araştırmalarını eksiksiz tamamlamak şartı ile yurt içindeki veya yurt dışındaki bir kurum/kuruluştan ek destek alması halinde burs miktarı değişmez.

  • Bu programdan yararlanan bursiyerler aynı anda TÜBİTAK’ın diğer programlarından burs ve desteklediği projelerden Proje Teşvik İkramiyesi (PTİ), ücret, vb. mali destek alamaz. Aksi tespit edildiği takdirde, bursiyer aldığı bursun tamamını fiilen döviz cinsinden yapılmış olanları aynı döviz cinsinden ve en son ödemenin yapıldığı tarihten itibaren Kamu Bankalarınca döviz cinsinden açılan bir yıllık vadeli döviz tevdiat hesaplarına uygulanan azami faizi ile Türk Lirası cinsinden yapılmış olanları da kanuni faizi ile birlikte geri ödemekle yükümlüdür. 02.12.2002 tarih ve 97 sayılı Bilim Kurulu’nun 19/b no’lu kararı hükmü hariç olmak üzere kadrolu TÜBİTAK personeline yapılacak ücret ödemeleri bu kapsamda değildir.

  • Bursiyer araştırmasını verilen destek süresinden önce tamamlaması halinde, peşin ödenen bursun bu süreye isabet eden kısmını TÜBİTAK hesabına iade eder. Mahsuplaşma bedeli doğması durumunda bir ay 30 gün kabul edilerek mahsuplaşma yapılır.

  • Araştırmasını tamamladıktan sonra süresi içinde Türkiye’ye dönmeyen, çalışma planındaki taahhütlerini ve yüklenme senedinde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmeyen bursiyerlerin bursları iptal edilerek yapılmış olan tüm ödemeler, ödemelerin yapıldığı tarihten itibaren, Yüklenme Senedi hükümleri uyarınca kanuni faizi ile birlikte geri alınır.

  • Geri alınma işlemleri, “Yüklenme Senedi ve Müteselsil Kefalet Senedi veya Teminat Mektubu” hükümlerine göre, fiilen döviz cinsinden yapılmış olanları aynı döviz cinsinden ve en son ödemenin yapıldığı tarihten itibaren kamu bankalarınca döviz cinsinden açılan bir yıl vadeli döviz tevdiat hesaplarına uygulanan azami faizi ile Türk Lirası cinsinden yapılmış olanlar da kanuni faizi ile birlikte hesaplanmak suretiyle yapılır.

  • Program kapsamında yapılan bilimsel etkinliklerde ve yayınlarda TÜBİTAK desteğinin belirtilmesi ve varsa yayın örneğinin BİDEB’e gönderilmesi gerekmektedir.

  • Yükümlülüklere uyulmaması halinde bu Çağrı Duyurusu, Yüklenme Senedi ve Müteselsil Kefalet Senedi hükümleri uyarınca işlem yapılır.

  • Bu program kapsamında desteklenen bursiyerlerin mecburi hizmet süresi, TÜBİTAK’tan aldığı burs süresi kadardır. Bursiyer burslu süresinin bitiş tarihinden itibaren en geç 12 ay içinde Türkiye’de herhangi bir kurumda iş akdi ile çalışacağı bir işe başlamakla veya herhangi bir kurumsal araştırma projesinde bursiyer statüsünde görev almakla ve başladığı tarihi BİDEB’e yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür. 12 ay içinde belgelerini sunamayan bursiyerlerin durumu GYK tarafından değerlendirilir. Bursiyer mecburi hizmetinin bitiminde SGK dökümünü e-bideb sistemine yüklemekle yükümlüdür.

  • Bursiyerler, araştırmanın bitiş tarihinden itibaren 12 ay içinde mecburi hizmetini ifa etmeye başlamaması halinde GYK kararı ile kendisi ve varsa eşi için yapılmış olan tüm ödemeleri en son ödemenin yapıldığı tarihten itibaren kamu bankalarınca döviz cinsinden açılan bir yıl vadeli döviz tevdiat hesaplarına uygulanan azami faizi ile döviz olarak, Türk Lirası cinsinden yapılmış olanları da kanuni faizi ile birlikte iade etmekle yükümlüdür.

İlgili mevzuatlarda ve çağrı duyurusunda belirtilmeyen özel durumlarda, GYK kararları uygulanır.

İletişim

TÜBİTAK-BİDEB 
Araştırma Burs ve Destekleri Grup Koordinatörlüğü
2219 - Aziz Sancar Yurt Dışı Doktora Sonrası Burs Programı İçin Posta Adresi

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı

Adres: TÜBİTAK Başkanlık Binası
Tunus Caddesi No:80 Kavaklıdere
ÇANKAYA/ANKARA PK:06100

Tel: 444 66 90
e-Posta: azizsancarbursu@tubitak.gov.tr

Genel Bilgi

Destek Kapsamı
paragraph-id--2612
Önemli Hususlar
paragraph-id--2613
Burs Miktarı ve Süresi
paragraph-id--2614

Başvuru

Başvuru Formları
paragraph-id--2616
Başvuru Tarihleri
paragraph-id--2618
e-Başvuru
paragraph-id--2619

Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi
paragraph-id--2620

İzleme

Burs Başlatma Belgeleri
paragraph-id--2621
İzleme Yöntemi
paragraph-id--2622
Yükümlülükler
paragraph-id--2623

Mevzuat

Yönetmelik ve Esaslar
paragraph-id--2624

Yardım

İletişim
paragraph-id--2626