TÜBİTAK'tan Eğitime Büyük Destek

+
-
0
14 Mar 2012
https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/default_images/TubitakDuyuruDefault.png
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile TÜBİTAK arasında 'Eğitimde Fatih İşbirliği Protokolü' ve 'Eğitimde İşbirliği Protokolü' imzalandı.

MEB’in Başöğretmen Toplantı Salonu’ndaki törene, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altunbaşak ile diğer ilgililer katıldı. Törenin açılış konuşmasını yapan Milli Eğitim Bakanı Dinçer, her iki protokol kapsamında, bakanlığın eğitimde ihtiyaç duyduğu Ar-Ge faaliyetlerine ilişkin çalışmaların yapılacağını belirtti. Bakan Dinçer, "Müfredata uygun dijital içerikler geliştirmek, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini arttıracak eğitim içerikleri oluşturmak, yurtdışı burs programlarını yeniden yapılandırmak gibi birçok alanda eğitimde kalitenin ve başarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapılacak" dedi.

Son 9 yılda kaynakların daha çok eğitimin fiziki altyapısını güçlendirmek yolunda kullanıldığını anlatan Dinçer, dersliğin, öğretmenin, bilgisayarın, eğitim araç-gereçlerinin olmadığı bir ortamda eğitimde kaliteyi konuşabilmenin mümkün olmadığını kaydetti. İlk ve orta dereceli okullarda bilgisayar ve internete dayalı eğitimin uygulanmasında önemli hedeflere ulaşıldığını ifade eden Dinçer, "Ancak dünya büyük bir hızla değişip dönüşürken, bilgi ve teknolojik gelişmeler öğrenme-öğretme biçimlerini büyük bir hızla değiştirirken bizlerin de aynı hızla ve çabuklukla hareket etmemiz, tüm sorun alanlarında eş zamanlı bir iyileştirmeyi gerçekleştirmemiz gerekmektedir" şeklinde konuştu.

"Değişimin sadece eğitimde teknoloji kullanımı ile olmayacağını, içeriğe dayalı değişimin kritik önem taşıdığını, müfredat değişiminin çocuğun öğrenmesine imkan sağlayacak şekilde olması gerektiğini biliyoruz” diye konuşan Bakan Dinçer, şunları söyledi: “Ümit ediyorum ki bugün imzalayacağımız iki protokol kapsamında yapılacak olanlar, bu amaca da önemli ölçüde hizmet edecektir. Eğitimde başarıyı sağlayabilmek için ölçüm araçları ve değerlendirmede anahtar öneme sahiptir. Tüm bunları başarmak için, öncelikli olarak yapmamız gereken şey, bir zihniyet değişimini sağlamaktır. Bu bakımdan Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeniden yapılandırılması, bu zihniyet değişikliğini gerçekleştirmenin ilk adımlarından biriydi. Bundan sonra ise eğitimin girdilerinden çok, bu girdilerin çocuklarımızın yetişmesi üzerindeki etkilerini konuşup tartışacağımız, çareler ve çözümler üreteceğimiz bir değişim sürecine girmiş bulunuyoruz. Eğitimde bir devrim niteliğinde olan Fatih Projesi bu süreci yönetmenin ve geliştirmenin imkanlarını sunuyor. Bu imkanları etkili ve verimli bir şekilde kullandığımızda; bilgi ve iletişim teknolojilerini aktif olarak kullanabilen, problem çözücü, teknolojiyi yakından takip eden ve uygulayabilen, bilgi çağı becerilerini kazanmış bireyler yetiştirme yolunda çok önemli bir adım atmış olacağız"

"Eğitimde Fatih Projesi İşbirliği Protokolü" ile pilot uygulaması süren Fatih Projesi’nin birçok ayağını güçlendirmeyi amaçladıklarını ifade eden Dinçer, dünyanın en büyük eğitim projelerinden Fatih Projesi’ni yürütürken birçok bakanlık ve kurumdan destek aldıklarını, birlikte çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Bilgi çağının gereklerine öğrencileri hazırlayabilmek için bunları yeterli görmediklerini belirten Dinçer, "Daha güçlü işbirlikleriyle öğretmenlerimizi daha nitelikli, öğrencilerimizi daha bilgili, müfredat...