Yapılacak projede mühendislik, sanat ve çevre temalı doğa etknlikleri ile üstün yetenekli öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileri, enerji okuryazarlığı, yenilenebilir enerji farkındalığı ve mühendislik becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Karma araştırma yöntemlerinden iç içe gömülü desende yürütülecek çalışmanın hedef kitlesi üstün yetenek tanısı almış üstün yetenekli öğrencilerdir. Bu kapsamda projede bir yürütücü, beş uzman, sekiz rehber, bir sağlık personeli, on altı eğitmen ve 28 üstün yetenekli ortaokul öğrencisi yer alacaktır. 20-26 Ekim 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan projede nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılacaktır. Sürdürülebilir çevre eğitimi kapsamında güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi, jeotermal enerji, biyogaz ve hidroelektrik enerjiye yönelik eğitimler gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin mühendislik tasarım becerileri ve sanatsal bakış açılarını geliştirecek disiplinler arası yaklaşıma uygun, uygulamalı etkinlikler kullanılacaktır. Proje kapsamında dokuz farklı kuruma geziler düzenlenecek, öğrencilerin birincil kaynaklardan deneyim kazanmaları sağlanacaktır. Proje sürecinde nicel veri toplama aracı olarak ?Yenilenebilir Enerji Farkındalık Ölçeği, Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği ve Enerji Okuryazarlığı Ölçeği? ile nitel veri toplama aracı olarak ise ?Bilgi-İstek-Öğrenme kartı ve Mühendislik Tasarım Rubriği? kullanılacaktır. Proje sürecinde elde edilecek nicel verilerin analizinde bağımlı örneklem t testi ya da Wilcoxson işaretli sıralar testi, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi gerçekleştirilecektir. Üstün yetenekli öğrencilerin toplumları ileriye taşıyacak en önemli potansiyel insan gücü olduğu alanyazında ifade edilmiştir. Bu öğrencilerin gerçek yaşam problemlerini temele alarak gerçekleştirecekleri etkinliklerin, bu alanlara ilgi duymalarını sağlaması ve bu alanda yapılacak çalışmalara yeni bakış açıları kazandırmaları muhtemeldir. Bu kapsamda yenilenebilir enerjiye yönelik yapılacak çalışmalarda çok boyutlu (mühendislik, çevre, sanat) bir eğitim sürecinin üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi için önemli olduğu düşünülmektedir. Proje kapsamında kullanılacak olan etkinliklerin kitaplaştırılması ve üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi için kullanılması düşünülmektedir. Ayrıca elde edilen verilerden uluslararası-ulusal hakemli dergilerde yayın yapılması da planlanmaktadır. Proje sürecinde oluşturulacak elektronik platformarla hem yenilenebilir enerji kaynaklarına hem de üstün yetenekli öğrencilere yönelik farkındalık oluşturulması hedeflenmektedir.