Bu projenin amacı sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin doğayı tanıma ve anlamalarını, doğadan aldığı ilhamla yaratıcı şiir yazma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Proje, doğal yaşam alanlarında yapılacak gezi ve gözlemlerle; biyoçeşitlilik alanları, ekosistemin korunması, toprak yaşamı, suyun sürdürülebilirliği ve iklim değişikliği alt temalarında yaratıcı şiir yazma becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir. Doğayı sahiplenme, ekosistem ilişkilerini anlama ve sürdürülebilir doğa bilinci geliştirirken, 21. yüzyıl becerilerinden; iletişim, iş birliği, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve dijital okuryazarlık becerilerinin kazandırılmasını hedeflemektedir. Projenin hedef kitlesini Mersin?de görev yapan 15 sınıf ve 15 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Proje etkinlikleri, 5-9 Mayıs 2025 tarihinde Mersin?de bulunan; Erdemli Deniz ve Orman Okulu, Erdemli Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü, Kayacı Vadisi, Avgadı Yaylası Cedrus Life Doğal Yaşam Parkı, Silifke Göksu Deltası, ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü, Erdemli Atıksu Arıtma Tesisi, Elvanlı Karacaoğlan Şelalesinde gerçekleştirilecektir. Proje karma yöntem araştırmalarından eş zamanlı üçgenleme deseninde tasarlanmıştır. Projenin nicel boyutu kontrol grupsuz ön test-son test deneysel desen, nitel boyutu ise fenomenolojik desende yapılandırılmıştır. Projede veri toplama aracı olarak; Doğayla İlişkili Olma Ölçeği, 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği, 21. Yüzyıl Dijital Okuryazarlık Becerileri Ölçeği, Şiir Yazmaya İlişkin Soru Formu, Doğa Temelli Öğretmen Şiirleri, Öğretmen Günlükleri kullanılacaktır. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS paket programı ile istatistiksek olarak analiz edilirken, soru formu, şiirler ve günlüklerden elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz yöntemleri kullanılarak MAXQDA ve VOSviewer programında analizleri yapılacaktır. Projenin yaygın etkisini artırmak için yerel basın ve resmi internet sitelerinde haber yapılması, dijital posterler ve afişler hazırlanarak okullara gönderilmesi, proje görsellerinin ve etkinliklerinin sosyal medya hesapları ve internet sitesinde sergilenmesi planlanmaktadır. Projenin bilimsel süreci uluslararası bir kongrede bildiri olarak sunulacak ve Scopus indeksli bir dergide makale olarak yayınlanacaktır. 5 Haziran Dünya Çevre Gününde, katılımcı öğretmenler öğrencileriyle doğa temalı oratoryo hazırlayıp okullarında sunacaktır. Süreç, Zoom üzerinden yapılacak bir geri bildirim toplantısıyla değerlendirilecek ve öneriler alınacaktır. Bu etkinlik, projenin etkisini artırmayı amaçlamaktadır.