"Engelsiz Gelecek İçin Stem Yolculuğu"

+
-
0

Zihinsel yetersizliği olan öğrenciler dikkat, akıl yürütme, sosyal yaşam becerileri, hafıza ve bilgi transfer etme gibi birçok konuda sınırlılık yaşamaktadır. Bu sınırlılıklar bilişsel performans gerektiren ve soyut kavramlar içeren fen bilimleri alanında da yetersizlik yaşamalarına sebep olmaktadır. Her ne kadar son yıllarda fen eğitimi alanında zihinsel engelli öğrencilere yönelik bir değişim gerçekleşmiş olsa da engelli bireylerin STEM eğitimi dünyasında var oluşu bütünsel olarak gerçekleşmemiştir (Jimenez, Croft, Twine & Gorey, 2021). STEM eğitimi akademik becerinin yanında engelli bireylerin toplum içindeki yaşamı için de önemli fırsatlar sunmaktadır. Öğrencilerin sorgulama becerilerinin yanı sıra matematik, mekanik beceriler, fen okuryazarlığı gibi konu alanlarında ve toplumdaki pek çok pratik uygulama gerektiren alanlarla bağlantı kurmalarına olanak sağlamaktadır (Yazıcıoğlu ve Kızılasalan, 2021). Bu kapsamda projemizde hafif ve orta düzeyde zihinsel engeli bulunan öğrencilerin STEM becerilerinin ve motivasyonlarının geliştirilmesi, günlük hayatta kullanabilecekleri becerileri fark etmelerinin sağlanması ve normal şartlarda ulaşmalarının zor olduğu UZAYMER Gözlemevi gibi merkezleri ziyaret ederek sosyal beceriler kazanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda sosyal beceriler geliştirecek drama etkinlikleri, el becerilerini geliştirecek origami etkinlikleri, temel mühendislik becerisi etkinlikleri, botanik ve astronomi temalı etkinlikler gerçekleştirilecektir.

Etkinlik Tarihi
-
Etkinlik Yeri
Adana
Yürütücü Kurum
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Destek Programı
4008- Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları
Etkinlik Birimi
Bilim ve Toplum Başkanlığı (BITO)
"Engelsiz Gelecek İçin Stem Yolculuğu"