Modelleme ve Oyun Yoluyla K'Olay Matematik

+
-
0

Bilim ve Toplum Destekleme Programları Matematik Yılı Özel Çağrısı
OECD'nin yürüttüğü PISA başta olmak üzere IEA, PIRLS, TIMSS'den elde edilen verilere göre ülkemizde matematik okuryazarlığı düşüktür. Ulusal performans göstergelerinin düşük oluşu ve alan yazındaki araştırmaların sonuçları, öğrencilerin matematik okuryazarlığında yetersiz olduklarını göstermektedir. Matematik okuryazarlığı konusuna öğretim programlarında "2023 Eğitim Vizyonu" ve "Matematik Seferberliği" ile birlikte daha fazla yer verilmektedir. Bir birey var olduğunu fark etmesiyle birlikte etrafını keşfetmeye başlar. Bu keşif sırasında oyun oynaması, gözlemlerini model alması buna göre öğrenme becerisinin oluşması bilinen bir süreçtir. Bu bağlamda modelleme ve oyun kavramlarının matematik öğretimi ile birleştirilmesi bireylerin matematik öğrenmesini kolaylaştıracaktır.Hedef kitle olarak ülkemizin dezavantajlı bölgelerinden on ikişer tane ilköğretim matematik ve sınıf öğretmeni seçilecektir.Projemiz kapsamında her güne bir "Matematiksel Modelleme" ve "Matematiksel Oyun" bırakılmıştır. Bunun yanında "Oryantring ile Franktal Avı", "Müzede Matematik,  Zamanın Neresindeyiz?", "Geometrik Ebru", "Kuklamdan Matematik Çıkarsa", "Günün Uzmanı, Bilsem Radyoda", "Karikatürle Matematik Öğretimi" gibi etkinliklerle disiplinler arası öğrenme ortamları oluşturularak sınıf ortamının sınırlılığından çıkılarak öğretim daha ilgi çekici hale getirilecektir.

Etkinlik Tarihi
-
Yürütücü Kurum
ELBİSTAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Birimi
Bilim ve Toplum Başkanlığı (BITO)
Modelleme ve Oyun Yoluyla K'Olay Matematik