Özel eğitim hedef kitle türlerinden olan zihinsel yetersizliği bulunan bireylerin sınıflandırılmasında genel olarak hafif, orta ve ağır kavramları kullanılmaktadır. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireyler, işlevsel olarak daha az sınırlılık gösterirken, bu bireylere sunulan desteklerin toplum yaşamına tam katılımı sağlayan bütünleştirici destekler olduğu görülmektedir. Bu amaçla bu bireylerin bağımsız ve aktif yaşamı destekleyen fiziksel ve sosyal ortamlara katılımını kolaylaştıran uygulamaları yaygınlaştırmak gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı hafif düzeyde zihinsel yetersizliği bulunan öğrencilerde geri dönüşüm ve ileri dönüşüm bilincini geliştirmek, bu bireylere yönelik sıfır atık temasını içeren kapsayıcı 5D uygulamaları ile sorgulama becerilerini ve merak duygularını teşvik etmek ve yaptıkları dönüşüm tasarımları ile bilişsel, sosyal, görsel, motor becerilerini destekleyerek onların çevreye olan duyarlılıklarını arttırmaktır.