Matematik öğretim programlarının temel amacı, karşılaştığı problemlerin üstesinden gelebilen bireylerin yetiştirilmesidir. Bu bireyleri yetiştirecek olan matematik öğretmenlerinden, matematiği öğretme sürecinde yenilikçi yaklaşımlar kullanarak onlara kılavuz oluşturması beklenmektedir. Bu bilinçteki öğrencilerin ise matematiğin doğasını anlamaya çalışmaları, eğlenceli matematiğin olacağına yönelik inançların varlığı, matematiği araştıran, sorgulayan, analiz edebilen, problem çözebilen bireyler olarak yetiştirilmesi oldukça önemlidir. Bu önem doğrultusunda, (1) Matematik öğretiminde karşılaşılan problemleri çözmeye yönelik, geleneksel yöntemlerin dışında yenilikçi yaklaşımlar kullanarak (bilgi işlemsel düşünme, TGA yöntemi, bilimsel gezi ve saha çalışması, dijital oyun ve öyküleme, tartışma ve çalıştay, matematik ve doğa, eğitsel oyun, açık ve kapalı uçlu deney, mobil uygulama, oyunlaştırma, spor ve sanat, STEAM, yaratıcı drama, animasyon ve benzetim), sanal manipülatiflerin kullanımı, dijitalleşme ve matematik vb.) öğretmenlere kılavuz oluşturmak, (2) Matematiği farklı disiplinler aracılığıyla teknolojik yazılımları ile ilişkilendirerek teoriden uygulamaya geçiş süreci hakkında öğretmenlere farkındalık sağlamak, (3) Doğada matematiğin varlığına vurgu yaparak (fraktal geometri ve doğadaki yansımaları) eğlenceli matematiği keşfettiren ve teknoloji okuryazarı birey yetiştirebilen öğretmenler oluşturmak projenin amaçları arasında yer almaktadır.