Türkiye Yüzyılında Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Coğrafya Eğitimi

+
-
0

Bu proje, okul öncesi öğretmenlerinin ve çocuklarının sınıf içinde, okul bahçelerinde ve doğada çocuklara uygun öğrenme stratejileriyle coğrafya etkinlikleri konusunda bilgi ve kavrayışlarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı'nda yer alan sosyal alan becerileriyle ilişkilendirilerek, mekânsal düşünme, mekân algısı, harita ve kroki okuma ve oluşturma, çevresel ve zamansal değişiklikleri fark etme, yorumlama ve çıkarımda bulunma gibi becerilerin öğretmen ve öğrenciler tarafından edinilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca insan-çevre etkileşimi ve bu etkileşimin doğaya ve sürdürülebilir yaşama etkileri konusunda bilinç geliştirilmesi de projenin temel amaçlarındandır. Bu kazanımların günlük akış etkinliklerine; oyun, sanat, okul dışı öğrenme, fen ve matematik gibi farklı öğrenme alanlarıyla bütünleştirilerek aktarılması ve bu süreçlerin yaparak yaşayarak deneyimlenmesi sağlanacaktır. Projenin hedef kitlesi, Etimesgut ilçesindeki 60-72 aylık 50 öğrenci ve 30 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Toplam 8 iş günü sürecek olan eğitim 5-15.Mayıs.2025 tarihleri arasında üç aşamada gerçekleştirilecektir. İlk aşamada, 3 günlük teorik ve pratik öğretmen eğitimi, 5-6-7.Mayıs.2025 tarihlerinde, alanında uzman eğitmenler tarafından Etimesgut Cahit Zarifoğlu İlkokulu ile Ankara Haydar Aliyev Parkı açık alanında yürütülecektir. İkinci aşamada, katılımcı çocuk grubunun (50 çocuk, 5 grup), sınıf ve okul bahçelerinde birer günlük teorik ve uygulamalı eğitim alacaktır. Üçüncü aşamada ise Haydar Aliyev Parkı açık alanında çocukların ve öğretmenlerinin katıldığı bir günlük uygulamalı okul dışı eğitim etkinliği gerçekleştirilecektir. Eğitim programı öğretmenler için 6, öğrenciler için ise 9 etkinlikten oluşmaktadır. Projenin değerlendirilmesinde karma yöntem kullanılacak olup, öğretmenlere "Coğrafi Bilgi-Beceri Değerlendirme Formu", "Etkinlik Değerlendirme Anketi" ve "Görüşme Formu" uygulanacaktır. Çocuklarla yapılan etkinlikler öncesinde ve sonrasında "Coğrafya Eğitimi Becerileri Değerlendirme Aracı", "Coğrafi Kavramlara Yönelik Değerlendirme Aracı" ve uygulamalar sırasında ise "Coğrafi Beceriler Gözlem Formu" kullanılacaktır. Proje bitiminde e-kitapçık hazırlanarak işbirlikçi kurumlar ve sosyal medya gruplarında paylaşılması, proje sonuçlarının özgün bir araştırma makalesi olarak yayınlanması planlanmaktadır.

Etkinlik Tarihi
-
Etkinlik Yeri
ANKARA
Yürütücü Kurum
ETİMESGUT SAKARYA ORTAOKULU
Destek Programı
4004-Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Etkinlik Birimi
Bilim ve Toplum Başkanlığı (BITO)
İl İlçe
Türkiye Yüzyılında Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Coğrafya Eğitimi