18. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisi ve Ödül Töreni Gerçekleşti

-A +A

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı(BİDEB) tarafından düzenlenen  2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması bölge finalleri 25 Nisan’da yapıldı.

Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türkçe ve Yazılım alanları olmak üzere 10 alanda düzenlenen yarışmaya, 81 ilden ve KKTC’den, 4.318 okuldan, 10.218 erkek ve 13.323 kız öğrenci olmak üzere toplam 23.541 öğrencinin hazırladığı 16.712 proje başvurusu alındı.

Proje başvuruları; Adana, Ankara, Bursa, Erzurum, İstanbul Asya (Sakarya), İstanbul Avrupa, İzmir, Kayseri, Konya, Malatya, Samsun ve Van olmak üzere 12 bölgede her alan için oluşturulan jüri tarafından yarışmanın ön değerlendirme aşamasında değerlendirildi ve bu aşamayı geçen 1.220 projenin sahibi, 1.109 erkek ve 1.264 kız öğrenci olmak üzere toplam 2.373 öğrenci yarışmanın bölge aşamasına davet edildi. Yarışmanın bölge aşaması, 22-25 Nisan 2024 tarihleri arasında 12 bölgede eş zamanlı olarak düzenlendi.

Bölgelerde yapılan proje değerlendirmeleri sonucunda, 25 Nisan 2024 tarihinde düzenlenen ödül törenlerinde ödül alan proje sahiplerine Başarı Belgeleri takdim edildi.

TÜBİTAK Başkanı da öğrencilerin yanındaydı

TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal da bölge finallerinde öğrencileri yalnız bırakmadı. İstanbul Asya ve Ankara bölgeleri sergilerini gezen Mandal katılımcılarla da birebir ilgilendi.

Ankara’daki sergi ziyaretine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Prof. Dr. Mandal, “TÜBİTAK olarak ortaokul öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmeyi, çalışmalarını yönlendirmeyi ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamayı amaçladığımız 2204-B programımız kapsamında düzenlediğimiz 18. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın Ankara Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleşen Ankara Bölge Sergisini ziyaret ettik. Çocuklarımızı olabildiğince erken yaşlarda araştırma ekosistemimize dahil ederek Tam Bağımsız Türkiye hedefiyle bilimde ve teknolojide Ülkemizin gücüne güç katacak bir nesil yetiştirmek için önemli bir adım olarak gördüğümüz yarışmamızda, projeleri sergilenme aşamasına kalan öğrencilerimizden çalışmaları hakkında bilgiler aldık.” ifadelerini kullandı.

“Gezdiğimiz her masada geleceğe dair başka bir umut, öğrenme ve araştırma heyecanı ile parlayan çok sayıda gözle karşılaştık.” diyen Mandal, “Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türkçe ve Yazılım alanları olmak üzere toplam 10 alanda düzenlenen yarışmamıza katılarak birbirinden yenilikçi projeler ile araştırma ekosistemimizin en genç paydaşları olan minik araştırmacılarımıza emekleri, hayalleri ve azimleri için teşekkür ediyor, kendilerini her zaman destekleyeceğimizin bir kez daha altını çiziyoruz!” diye konuştu.

“23 Nisan Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda Araştırma Ekosistemimizin En Genç Üyeleri ile Birlikteydik!”

TÜBİTAK 18. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen İstanbul Asya Bölge sergisini de ziyaret eden TÜBİTAK Başkanı, “Sergiye katılan ortaokul öğrencilerimizin geliştirdiği projeleri kendilerinden dinledik. Her projeyi tek tek gezerek öğrencilerimizin heyecanlarına ortak olduk. Her biri birbirinden kıymetli çocuklarımızın gerçekleştirdikleri çalışmalar geleceğe olan umutlarımızı da güçlendirdi.” dedi.

“Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türkçe ve Yazılım alanlarında yenilikçi projeler geliştirerek araştırma ekosistemimize adım atan çocuklarımızın bayramlarını kutladık” vurgusu yapan Mandal, “Çocuklarımızın değerli velilerine ve bilimsel araştırma yolculuklarında kendilerine rehberlik eden danışman öğretmenlerimize teşekkürlerimizi sunarız. TÜBİTAK olarak araştırma ekosistemimizin geleceğinin çocuklarımızın bilimsel farkındalık ve araştırma kültürü kazanmalarında saklı olduğunun bilinci ile çocuklarımızın yanında olmaya ve onları desteklemeye devam edeceğiz.” değerlendirmelerinde bulundu.

Bölge Birinciliği ödülü alan projeler, yarışmanın final sergisine ve ödül törenine katılmaya hak kazandı. Yarışmanın final aşaması, 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın bölge aşaması sonucunda Bölge Birinciliği ödülü alarak finalist olan projeler ile birlikte, 26-30 Mayıs 2024 tarihleri arasında Ankara’da düzenlenecek.

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı tarafından ortaokul öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla her yıl 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması düzenleniyor.

 

25.04.2024