TÜBİTAK Fen Lisesi İlk Mezunlarını Uğurladı

+
-
0
27 Haz 2026
Haber
TÜBİTAK Fen Lisesi’nin “Birinci Dönem Mezunları” Bakan Kacır’ın katıldığı görkemli bir törenle geleceğe kanat açtı.

Türkiye’nin bilim ve teknoloji yolculuğuna yön verecek vizyoner gençleri yetiştirmek amacıyla kurulan TÜBİTAK Fen Lisesi, tarihi bir güne şahitlik etti. Kuruluşundan bu yana adanmışlıkla ilmek ilmek işlenen bir hayalin gerçeğe dönüştüğü "İlk Mezuniyet Töreni", Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Mehmet Fatih Kacır, Kocaeli Valisi Sayın İlhami Aktaş, TÜBİTAK Başkanımız Sayın Prof. Dr. Orhan Aydın, protokol ile veliler ve öğretmenlerin katılımıyla gerçekleştirildi.

Bir Hayalden Küresel Başarıya

Tören, beş yıllık yoğun ve azimli bir eğitim maratonunu başarıyla tamamlayan TÜBİTAK Fen Lisesi birinci dönem mezunlarının alana coşkulu girişi ve Mezuniyet Yürüyüşü ile başladı. Ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatlarında, proje yarışmalarında ülkemizi gururla temsil eden genç bilim insanlarının geçişi, salondaki davetliler tarafından dakikalarca alkışlandı. 

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından sahne alan TÜBİTAK Fen Lisesi 12. Sınıf Mezuniyet Korosu, seslendirdikleri eserlerle misafirlere müzik ziyafeti sundu. Okulun ilk fidanlarının yeşerme hikâyesini, laboratuvar anılarını ve başarı yolculuğunu anlatan film, duygusal anlar yaşattı.

Kacır: “Burası Sadece Bir Fen Lisesi Değil, Kurmakta Olduğumuz Yeni Bir Ekol, Yeni Bir Usul”

Açılış konuşmasını yapmak üzere kürsüyü teşrif eden Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin kuruluşunu anlattı: 

“Bu başlangıç sizler için olduğu kadar, bizler için de heyecan vericiydi. Çünkü, TÜBİTAK Fen Lisesi’ni büyük beklenti ve umutlarla kurmuş, yetkinlikleri ve başarılarıyla kendini ispat etmiş öğrencilerimize kapılarımızı açmıştık. Her yıl 100 bine yakın bilim insanı, araştırmacı ve öğrenciye burs ve destek sağlayan, ülkemizin kritik değer taşıyan bilim ve teknoloji projelerini hayata geçiren ulusal araştırma kurumumuz TÜBİTAK’ın çatısı altında bir fen lisesi kurma fikrinin arkasında stratejik bir bakış açısı var. Burası, sadece bir fen lisesi değil. Türkiye’mizin Milli Teknoloji Hamlesi ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine erişmesine özgün katkılar sağlamak üzere kurmakta olduğumuz yeni bir ekol, yeni bir usul. Bugünün Türkiye’si, savunma sanayiinden havacılığa, mobiliteden üretim teknolojilerine, biyoteknolojiden yazılıma yüksek teknoloji geliştirme kabiliyetlerini haiz, kendi evlatlarının akıl ve alın teriyle geliştirdiği sistemlerle kritik alanlarda kendi ihtiyaçlarını karşılayan, ürettiği yüksek teknoloji sistemlerini rekabetçi şekilde dünyaya sunabilen bir ülke. Bugünlere kolay gelmedik.” dedi.

En İleri Teknolojilere TÜBİTAK İmzası

Akademide, özel sektörde ve kamuda Ar-Ge faaliyetlerinin hızla büyümesini sağladıklarını ve bu yolculukta TÜBİTAK’ın çok ayrıcalıklı bir yeri olduğunu vurgulayan Kacır “6 bine yakın insan kaynağıyla TÜBİTAK, ülkemizde Ar-Ge faaliyetlerinin en büyük destekçisi olmanın yanında, doğrudan yürüttüğü projelerle derin teknoloji geliştirmeye yönelik faaliyetlerin de lideri. TÜBİTAK olarak sadece mühendislik kabiliyetlerimizle değil, temel bilim yetkinliklerimizle de ülkemizin en kritik projelerine öncülük ediyoruz. Ülkemizin milli muharip uçağı KAAN’ın bilgisayarlarını TÜBİTAK’da geliştiriyoruz. İlk milli haberleşme uydumuz TÜRKSAT 6A’yı, yüksek çözünürlüklü görüntüleme uydumuz İMECE’yi TÜBİTAK’da ürettik, elde ettiğimiz tecrübe ile aya erişecek milli uzay aracımızı TÜBİTAK’da geliştiriyoruz. Kuantumdan malzeme teknolojilerine, biyoteknolojiden elektronik harp sistemlerine en ileri teknolojilerde TÜBİTAK’ın imzası var.” ifadelerini kullandı.

Türk Milletinin istiklali ve istikbali için üstlendiğimiz sorumluluğun farkındalığıyla, hayata geçirilen en önemli projelerden birinin TÜBİTAK Fen Lisesi olduğunu altını çizen Kacır ,”Bu okulu, A’dan Z’ye her konuda çok titiz bir yaklaşımla, Millî Eğitim Bakanlığımızla birlikte kurduk. Öğrencilerimizi sadece ulusal seçme niteliğindeki lise giriş sınavıyla değil, temel bilim yetkinliklerini daha ileri düzeyde ölçtüğümüz Bilim Sınavı’yla seçiyoruz. Her yıl LGS’de ilk yüzde 1’lik dilime giren öğrencilerimize Bilim Sınavı için davette bulunuyor, Bilim Sınavı neticelerine göre kayıt hakkı kazanan öğrencilerimizi belirliyoruz. İlk eğitim-öğretim yılında öğrencilerimize, üniversitelerimizden hocalarımızın da katkısıyla çok nitelikli yabancı dil eğitimi sunuyoruz. Öğrencilerimizin bilim olimpiyatları ile bilim ve teknoloji yarışmalarına katılımını yoğun şekilde teşvik ediyoruz.” dedi

“Öğrencilerimiz Henüz Lise Çağında TÜBİTAK’ta Yürütülen Araştırma Projelerine Dâhil Oluyor”

Bakan Kacır, “Türkiye’nin en önemli araştırma yerleşkesi olan; TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi, Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi, Ulusal Metroloji Enstitüsü, Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü, Kutup Araştırmaları Enstitüsü ve Marmara Teknokent’e ev sahipliği yapan bu adreste, TÜBİTAK Fen Lisesi öğrencilerimiz, henüz lise çağında TÜBİTAK’ta yürütülen araştırma projelerine montör araştırmacıların rehberliğinde dâhil oluyor. Özel programlı fen lisesi olarak eğitim veren bu okulda, öğrencilerimizin bilgi seviyeleriyle uyumlu kitapları da istifadelerine sunuyoruz. Bunlarla birlikte tüm öğrencilerimizin yatılı eğitim görmesi, hep birlikte inşa ettiğimiz kültürün en önemli bileşenlerinden biri. Kantinlerinde görevli çalışmayan, yani herkesin alışverişinin bedelini kendi iradesiyle ödediği, itimadın, huzurun hâkim olduğu bir kültür. Bu imkânlar, öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin çabalarıyla birleşti ve ilk 5 yılımızda iftihar kaynağımız olan çok sayıda başarıya şahitlik ettik.” diye konuştu.

Bakan Kacır öğrencilere “Allah ayağınıza taş, gözünüze yaş değdirmesin. Yolunuz, bahtınız açık olsun. Gelişiniz güle güle, gidişiniz güle güle, her işiniz güle güle olsun. Hangi hedefe erişirseniz erişin, anne babalarınızın ve hocalarınızın üzerinizdeki emeğini, sizler için ettikleri duaları ve Allah’ın yardımını asla aklınızdan ve gönlünüzden çıkarmayın. İlk mezunları olduğunuz TÜBİTAK Fen Lisesi’ni buranın sizlerde bıraktığı izleri, burada kurduğunuz dostlukları hatıralarınızda saklayın. Dünyanın neresinde, hangi işi yapıyor olursanız olun, Türk milletinin evladı olarak ülkemizi temsil ettiğinizi unutmayın.” mesajıyla sözlerine son verdi.

Aydın: "İyi ki Yollarımız Kesişmiş, İyi ki Varsınız"

TÜBİTAK Başkanımız Prof. Dr. Orhan Aydın, mezun öğrencilere, ailelere ve okulun kuruluşunda emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür ederek başladığı konuşmasında, kurumsal aidiyet ve vefa vurgusu yaptı. Aydın, şu ifadeleri kullandı:

"Değerli velilerimiz, sizlerden aldığımız emaneti bugün büyük bir gururla sizlere geri teslim ediyoruz. Bizler, TÜBİTAK ailesi olarak evlatlarımız için her zaman elimizden gelenin en iyisini sunma gayretinde olduk. Okulumuzda, kurumumuzda her aşamada vazifelerini büyük bir şevkle yerine getiren okul yönetimimize, öğretmenlerimize, başkanlık destek birimlerimize, araştırma merkez ve enstitülerimize, MARTEK’e ve adını sayamadığım tüm ilgili kuruluşlarımıza canı gönülden teşekkür ediyorum.”

Bakan Kacır’ın TÜBİTAK Fen Lisesi’nin kurulmasından günümüze dek her aşamada destekçi olduğuna vurgu yapan Aydın, "Güzel insanlar güzel müesseseler kurar; bu müesseseler de güzel insanlar yetiştirir. Bu müessesenin kurulmasından bugünlere gelmesine kadar vizyonu, heyecanı, sarsılmaz ilgi ve destekleriyle her zaman yanımızda olan Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Mehmet Fatih Kacır Beyefendi'ye, hepiniz ve hepimiz adına en özel teşekkürü sunmayı zevkli bir vazife addediyorum." dedi.

"Vicdanlı, Merhametli ve Vefalı Olun"

TÜBİTAK Başkanı Aydın, öğrencilere gelecek yolculukları için şu anlamlı tavsiyelerde bulundu:

"Sevgili öğrenciler, burada aldığınız eğitim süresince yoğun ve anlamlı öğrenme deneyimleri yaşadınız. Burası sizin kendinizi bilme, kendinizi tanıma yolundaki en önemli duraklarınızdan biriydi. Parlak zihinlere sahip, gözleri ışıl ışıl parlayan sizlerle çok farklı vesilelerle bir araya geldik; hayallerinize ortak, azminize ve gayretinize şahit olduk. Bu anlamda bizler gerçekten çok şanslıyız. İyi ki yollarımız kesişmiş, iyi ki sizleri tanımışız, iyi ki varsınız!

İnanıyorum ki sizler doğru yoldasınız ve aynı kararlılıkla yolunuza devam edeceksiniz. Gittiğiniz yerlerde her zaman vicdanlı, merhametli ve vefalı olun. Öğrenmeye ve keşfetmeye asla ara vermeyin."

Prof. Dr. Orhan Aydın, konuşmasını milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un dizeleriyle tamamladı:

"Sözlerime son verirken, yeni mezunlarımıza sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir gelecek temenni ediyor, onları Mehmet Akif’in şu dizeleriyle uğurluyorum: 'Haydi git evladım, açıktır yolun... Haydi git evladım, uğurlar ola!'"

Yıldırım: "Beş Yıl Önce Başlayan O Büyük Heyecan, Bugün Tarihî Bir Başarıya Dönüştü"

Okul Müdürü Dr. Hacı Ahmet Yıldırım, konuşmasında TÜBİTAK Fen Lisesi’nin kuruluş öyküsüne ve arkasındaki büyük devlet desteğine değindi. Okulun açılış sürecinde Sanayi ve Teknoloji Bakanı Sayın Mehmet Fatih Kacır’ın ortaya koyduğu vizyon ve heyecanın ilk günkü gibi taze kaldığını belirten Yıldırım, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

"Evlatlarını bizlere büyük bir güvenle emanet eden sabırlı velilerimize, bu çocukları yetiştirmek için gecesini gündüzüne katan kıymetli öğretmenlerimize ve bugün ilk mezuniyet heyecanımızı paylaşarak bizleri şereflendiren Sayın Bakanımıza, Sayın Valimize, Sayın TÜBİTAK Başkanımıza ve tüm konuklarımıza şükranlarımı sunuyorum.

Sayın Bakanımız, 2021 yılının Ağustos ayında beni davet edip bu okulun açılışıyla ilgili vizyon ve misyonu aktarırken çok büyük bir heyecan içindeydi. Aradan beş yıl geçti; kendisi bu büyük heyecanını ve inancını hiçbir zaman yitirmedi. Her adımımızda, her projemizde her zaman en büyük destekçimiz oldu. Okulumuz ve öğrencilerimiz adına kendilerine şükranlarımı sunuyorum."

Konuşmasının sonunda ilk mezunlara duygu yüklü sözlerle veda eden Dr. Hacı Ahmet Yıldırım, genç bilim insanlarını şu sözlerle uğurladı:

"Sevgili mezunlarımız; bahtınız açık, basiretiniz keskin, yolunuz her daim açık olsun. Hepiniz Allah'a emanet olun."

Okul Birincisinden Tarihî Konuşma

Törende tüm dönem arkadaşları adına kürsüye çıkan Okul Birincisi Elif Berra Demir, salondakilere hem büyük bir gurur yaşatan hem de gözleri dolduran bir konuşma gerçekleştirdi. Mezunu olmayan, geleneği henüz yazılmamış bir okulun ilk öğrencileri olmanın büyük bir cesaret gerektirdiğini vurgulayan Demir, "Bu cübbeyle karşınızda duruyor olmak benim için sadece akademik bir başarı değil; tam 5 yıllık devasa bir emeğin, uykusuz gecelerin, bilimsel projelerin ve vazgeçilmeyen büyük hayallerin somut bir karşılığıdır." dedi.

Konuşmasında okulun kendisine sunduğu vizyonu ve dünya çapındaki deneyimlerini aktaran Demir, şöyle devam etti:

"TÜBİTAK Fen Lisesi bize ‘keşke’leri değil, hayatımız boyunca gururla taşıyacağımız 'iyi ki'leri verdi. Bu çatının imkânları sayesinde ISEF’e gidip ülkemi dünyada temsil etme şerefine ulaştım. Kutuplara kadar uzanan bilim yolculuklarında yer alıp o beyaz coğrafyada bilimin gemisiyle yol aldım. Onca değerli bilim insanıyla tanıştım, TÜBİTAK’ta stajlar yaptım. Belki de en unutulmazı, okulumuzun koridorlarında bir Nobel Ödülü sahibiyle, Sayın Aziz Sancar hocamızla yan yana yürümekti."

Bakan Kacır’ın daha ilk günden itibaren kendilerini yalnız bırakmadığını hatırlatan okul birincisi, "Sayın Bakanım, daha ilk günün akşamında bizleri yurdumuzda ziyaret ederek heyecanımıza ortak oluşunuz, zihnimizde ve kalbimizde çok derin bir iz bıraktı. Bizlere sunduğunuz eşsiz imkânlar ve devletimizin açtığı ufuklar için şahsım ve arkadaşlarım adına teşekkürlerimi sunuyorum." ifadelerini kullandı.

Demir: "Bu başarı tek kişilik bir yürüyüş hikâyesi değil"

Elif Berra Demir’in konuşmasında ailesine teşekkür ettiği bölüm ise dinleyenleri duygulandırdı. Demir, "Bu başarı tek kişilik bir yürüyüş hikâyesi değildi. Kıymetli annem; beni sevginle, sabrınla ve bitmek bilmeyen inancınla büyüttün. Her zorlukta elimi tutan, canımdan çok sevdiğim annem... Bu başarının en büyük ortağı sensin, iyi ki varsın. Sevgili abim; yolumu aydınlatan fenerim oldun, tecrübenle bana yön verdin, sana da çok teşekkür ederim. Ve canım babama... Belki şu an bedenen aramızda bulunmayan ama bizi yukarıda bir yerlerden gururla izlediğini bildiğim canım babama seslenmek istiyorum. Onun, kızının bu gurur dolu gününü görmesini her şeyden çok isterdim. Ama inanıyorum; o beni hissediyor ve beni duyuyor. Ona ömür boyu bu gururu yaşatmak benim bu hayattaki en büyük hedefimdi. Bugün o sözün en büyük basamaklarından birini tamamladım." dedi.

"Bize Sadece Formülleri Değil, Anne-Baba Şefkatini Verdiniz"

Eğitim kadrosuna ve okul idaresine olan minnetini dile getiren Demir, öğretmenlerine ve Okul Müdürü Dr. Hacı Ahmet Yıldırım’a; "Bizlere sadece bilimi ve teorileri değil; bir bilim insanının sahip olması gereken ahlakı, dürüstlüğü ve sorgulama yeteneğini öğrettiniz. Ne zaman yorulsak sığınağımız oldunuz. Bizimle sadece bilginizi değil, sabrınızı ve yeri geldiğinde bir anne-baba şefkatini paylaştınız. Üzerimizdeki hakkınız ödenemez." diyerek teşekkür etti.

“Ülkemizin geleceğini aydınlatacağız!”

Elif Berra Demir, konuşmasına şu cümlelerle son verdi:

"Yolumuz bilim yolu, kılavuzumuz akıl olsun. Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk eğitim yolundaki gençlere şöyle seslenmişti: 'Sizleri birer kıvılcım olarak gönderiyorum, meşaleler olarak geri dönmelisiniz.'

Bizler bugün bu okulun kapısından dünyanın dört bir yanına, bilimin ve geleceğin farklı alanlarına dağılacak ilk kıvılcımlarıyız. Ama Sayın Bakanım, değerli konuklar; sizlere söz veriyoruz: Gittiğimiz her yerde, attığımız her adımda bu kıvılcımı alevlendirecek; vatanımıza, milletimize, şanlı bayrağımıza ışık tutan kocaman meşaleler olarak ülkemizin geleceğini aydınlatacağız!"

Bakan Kacır’a Duygusal Sürpriz

Açılış konuşmalarının ardından TÜBİTAK Fen Lisesi’nin bir hayalden gerçeğe dönüşmesi, öğrencilerin en üst düzey laboratuvar ve kampüs imkânlarıyla yetişmesi için ilk günden beri bizzat vizyoner bir emek ortaya koyan Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Mehmet Fatih Kacır için okul yönetimi ve öğrenciler tarafından hazırlanan sürpriz video klibin gösterimi yapıldı. Bakan Kacır’ın okulu ilk kuruluşundan itibaren gerçekleştirdiği ziyaretler, öğrencilerle kurduğu samimi diyaloglar ve âdeta bir baba şefkatiyle gençlerin projelerine verdiği destekleri içeren video klip, salondan büyük alkış aldı. Gösterimin ardından Okul Birincisi Elif Berra Demir, tüm arkadaşları adına bu anlamlı ziyaret fotoğraflarından oluşan özel bir tabloyu Bakan Kacır’a takdim etti.

Dereceye Girenler Ödüllendirildi, Sembolik Kütüğe İlk İsim Çakıldı

Dereceye giren öğrencilerin plaket ve kütük seremonisinde Okul Birincisi Elif Berra Demir, plaketini ve diplomasını Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Mehmet Fatih Kacır’ın elinden aldı ve ardından Bakan Kacır ile okulun tarihî ilk sembolik kütüğüne ismini gururla çaktı. 

Okul İkincisi Deniz Tepe’ye plaketini Kocaeli Valisi Sayın İlhami Aktaş takdim etti; Okul Üçüncüsü Tuana Gülpınar ise plaketini TÜBİTAK Başkanımız Prof. Dr. Sayın Orhan Aydın’dan teslim aldı.

Emeğin Mimarları Öğretmenlere Teşekkür Belgesi

Bu tarihî başarının arkasındaki en büyük güç olan fedakâr öğretmenler de unutulmadı. Bakan Mehmet Fatih Kacır; Okul Müdürü Dr. Hacı Ahmet Yıldırım’ı ve okulun en tecrübeli öğretmenlerinden Hülya Bal’ı tüm eğitim kadrosunu temsilen sahneye davet ederek teşekkür belgelerini takdim etti. Geleceğin bilim insanlarını yetiştiren 45 öğretmenle birlikte günün anısına aile fotoğrafı çektirildi.

84 Öğrenci Mezuniyet Heyecanı Yaşadı

Büyük bir heyecanla beklenen mezuniyet belgeleri ve öğrencilere özel hazırlanan hediyeler, Bakan Mehmet Fatih Kacır ve her sınıfa eşlik eden öğretmenler tarafından tek tek takdim edildi. Sahneye coşkulu alkışlarla davet edilen 4 şubeden 84 öğrenci mezuniyet heyecanı yaşadı. 

Nesiller Boyu Sürecek Geleneğin İlk Adımı Atıldı

Diplomaların verilmesinin ardından, okul kültürünün meşalesini yakacak olan Bayrak ve Flama Devir Teslim Töreni’ne geçildi. Okul birincisi Elif Berra Demir, bağımsızlığımızın sembolü şanlı Türk bayrağımızı; "Rengini ecdadımızın kanından alan bağımsızlığımızın sembolü şanlı bayrağımızı koruyup daha da yücelteceğinize inanarak sizlere teslim ediyoruz." diyerek 11. sınıf öğrencisi Abdullah Metin Arslan’a teslim etti. Arslan ise emaneti; "Emanetinizi, bizden sonraki arkadaşlara devredene kadar başımızın üstünde taşıyacağımıza söz veriyoruz." diyerek öpüp teslim aldı.

Ardından okul ikincisi Deniz Tepe, ilim ve irfan meşalesi olan okul flamasını; "TÜBİTAK Fen Lisesi’nin ilim ve irfan meşalesi olan bu flamayı, başarılarımızı daha da ileriye taşımanız inancıyla sizlere emanet ediyoruz." sözleriyle 11. sınıflardan Muhammed Arda Hendek’e devretti. Hendek, "Bizlere bıraktığınız bu değerli mirası ve okul kültürümüzün simgesi olan flamayı gururla taşıyacağımıza söz veriyoruz." diyerek okul kültürünü geleceğe taşıma sözü verdi.

Kepler Bilimle Yükselecek Türkiye İçin Atıldı!

Törenin son bölümünde salondaki heyecan ve coşku doruk noktasına ulaştı. Tüm öğrencilerin, öğretmenlerin ve protokolün sahneyi doldurduğu büyük aile fotoğrafının ardından tarihî an geldi. Velilerin gurur gözyaşları eşliğinde, Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Mehmet Fatih Kacır ve tüm salon 10’dan geriye doğru coşkuyla saydı. Geri sayım bittiğinde TÜBİTAK Fen Lisesi’nin ilk mezunları keplerini gökyüzüyle buluşturdu. Sınıflara sığmayan hayallerin, uykusuz gecelerin ve büyük emeklerin sembolü olan kepler, tam bağımsız yarınlarımızın ve bilimle yükselecek güçlü Türkiye’mizin habercisi olarak gökyüzünde dalgalandı.