1513 - Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı

+
-
0

Programın amacı üniversitelerde ve teknoloji geliştirme bölgelerinde üretilen bilgi ve teknolojilerin ticarileştirilmesine ve bu sayede ekonomik, sosyal ve kültürel değer oluşturulmasına katkı vermek için faaliyet gösteren teknoloji transfer ofislerinin desteklenmesidir.

1513 Programı kapsamında desteklenen TTO’ların listesi aşağıdaki tabloda yer almaktadır:

Proje Numarası

Çağrı

Üniversite

6120005

1513 2012 çağrısı

Selçuk Ü. Konya Teknik Ü.

6120009

1513 2012 çağrısı

Ege Ü.

6120012

1513 2012 çağrısı

Yıldız Teknik Ü.

6120015

1513 2012 çağrısı

Gazi Ü. Ankara Hacı Bayram Veli Ü.

6120016

1513 2012 çağrısı

Özyeğin Ü.

6120018

1513 2012 çağrısı

ODTÜ

6120020

1513 2012 çağrısı

Sabancı Ü.

6120021

1513 2012 çağrısı

Hacettepe Ü.

6120027

1513 2012 çağrısı

Boğaziçi Ü.

6120028

1513 2012 çağrısı

Koç Ü.

6130004

1513 2013 çağrısı

Anadolu Ü. Eskişehir Teknik Ü.

6130007

1513 2013 çağrısı

İhsan Doğramacı Bilkent Ü.

6130009

1513 2013 çağrısı

Dokuz Eylül Ü.

6130011

1513 2013 çağrısı

Erciyes Ü. Kayseri Ü.

6130014

1513 2013 çağrısı

Gaziantep Ü.

6130016

1513 2013 çağrısı

İstanbul Ü. İstanbul Ü. Cerrahpaşa

6130018

1513 2013 çağrısı

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

6130034

1513 2013 çağrısı

Bursa Uludağ Ü.

6140001

1513 2014 çağrısı

Ankara Ü.

6140002

1513 2014 çağrısı

Atılım Ü.

6140010

1513 2014 çağrısı

Sakarya Ü. Sakarya Uygulamalı Bilimler Ü.

6140011

1513 2014 çağrısı

TOBB ETÜ

6190013

1513 2019 çağrısı

Akdeniz Ü.

6190004

1513 2019 çağrısı

Karadeniz Teknik Ü.

6190003

1513 2019 çağrısı

Marmara Ü.

6190002

1513 2019 çağrısı

Atatürk Ü.

6190016

1513 2019 çağrısı

19 Mayıs Üniversitesi

TTO’lar tarafından verilen hizmetler ve TTO destek programları hakkındaki görüş ve önerilerinizi 1513@tubitak.gov.tr adresine iletebilirsiniz.

Destek Kapsamı

Desteklenen Faaliyetler

  • Farkındalık, tanıtım, bilgilendirme ve eğitim hizmetleri:
     
    • Araştırmacıların desteklenen TTO proje faaliyetleri kapsamında özel sektör kuruluşlarının ihtiyaçları doğrultusunda yönlendirilmesi, araştırmacı ve altyapı yetkinliğinin özel sektör kuruluşlarına tanıtılması,
    • Araştırmacıların ve özel sektör kuruluşlarının araştırma, teknoloji geliştirme, yenilik ve fikri sınai mülkiyet hakları konularında bilgilendirilmesi, bu konularda farkındalık yaratılması ve eğitim verilmesi.
  • Destek programlarından yararlanmaya yönelik hizmetler:
     
    • Ulusal/uluslararası araştırma, teknoloji geliştirme ve yenilik ile girişimcilik desteği sağlayan kuruluşlara proje hazırlama, başvuru, izleme hizmetleri verilmesi,
    • Özel sektör kuruluşlarının ve araştırmacıların Ar-Ge ve yeniliğin finansmanı konusunda bilgilendirilmesi, söz konusu kişilerin fonlara erişiminin kolaylaştırılması ve bu kişilerin ilgili fonlara yönlendirilmesi.
  • Proje geliştirme/yönetim hizmetleri(üniversite sanayi işbirliği faaliyetleri):
     
    • Özel sektör kuruluşlarına ve araştırmacılara bilgi, teknoloji ve işbirliği imkanlarına erişim konularında danışmanlık yapılması, söz konusu kişilerin yönlendirilmesi ve ulusal/uluslararası ortaklık anlaşmalarına aracılık yapılması,
    • Proje sonuçlarının tanıtılması,
    • Çok ortaklı projelerde proje takımı oluşturma vb. faaliyetlerin yapılması ya da koordine edilmesi,
    • Kontrat usulü araştırmaların gerçekleştirilmesi hususunda aracı olunması (veri tabanları kullanılarak, yüz yüze görüşmeler, proje fikir sahiplerini buluşturma gibi eşleştirme yöntemleriyle).
  • Fikri Sınai Hakların yönetimi ve lisanslama hizmetleri:
     
    • Fikri sınai mülkiyet hakları varlıklarının belirlenmesi, bu varlıkların hukuksal koruma işlemlerinin takibi konularında danışmanlık yapılması ve hizmet verilmesi,
    • Fikri ve sınai mülkiyet haklarından doğan hakların kamu ve özel sektöre lisanslama şeklinde transferi ile ticarileştirme süreçlerinin yönetilmesi,
    • Fikri ve sınai mülkiyet haklarının ticarileştirilmesi süreçlerinde diğer teknoloji transfer ofisleri ve ilgili kurum/kuruluşlarla işbirliği yapılması.
  • Şirketleşme ve girişimcilik hizmetleri:    
     
    • Üniversitede üretilen bilginin girişimcilik yolu ile ticarileştirilmesine destek olmak üzere kuluçka merkezi hizmeti verilmesi ve hızlandırıcı programlar yürütülmesi,
    • Bu girişimlere iş rehberliği ve mentorluk gibi destek hizmetleri verilmesi,
    • İş fikrinin kavram doğrulaması aşamasında prototip geliştirme için yükseköğretim kurumu içinden ve dışından kaynak bulunması ve girişimcilere kullandırılması

Destek Kapsamı

Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı, Türkiye’nin ulusal seviyedeki araştırma, teknoloji geliştirme ve yenilik stratejileri ve amaçları doğrultusunda kuruluşların teknoloji transferi faaliyetlerini destekleyecek şekilde iki aşamadan oluşmaktadır.

  • Kurumsal Kapasite Geliştirme Aşaması: Bu aşamada kuruluşların bu Uygulama Esasları’nın 7 nci maddesinde belirtilen teknoloji transferi faaliyetlerini yürütmek üzere gerekli altyapıyı oluşturmaları ve yetkinlikleri geliştirmeleri beklenmektedir. Teknoloji transferi ile ilgili iş süreçlerin dokümante edilmesi ve kuruluşun bağlı olduğu yükseköğretim kurumunun ve/veya teknoloji geliştirme bölgesinin stratejik planı ve diğer kurumsal süreçleri ile uyumlu hale getirilmesi bu aşama kapsamındadır. Bu aşamada kuruluşun, teknoloji transfer faaliyetlerini kolaylaştıracak ve destekleyecek yerel, ulusal ve uluslararası işbirliği ağlarına katılması hedeflenmektedir.
  • Hedef Odaklı Büyüme Aşaması: Bu aşamada kuruluşların bir önceki aşamada geliştirdikleri temel yetkinlikleri kullanarak teknoloji transfer faaliyetlerinin sürdürülebilirliğini sağlayacak ve etkinliğini artıracak eylemleri planlamaları ve hayata geçirmeleri beklenmektedir. Bir önceki aşamada belirli bir olgunluğa ve yetkinlik seviyesine ulaşmış kuruluşlar, bu aşamada performans hedeflerindeki gerçekleşme düzeyi ile orantılı olarak desteklenecektir. Bu aşamada kuruluşların yeni yetkinlikler geliştirerek teknoloji transferi ve girişimcilik kapasitelerini iyileştirmeleri, yeni işbirliği ağlarına dahil olmaları, aktif bir öğrenme sürecini hayata geçirerek teknoloji transferi alanındaki iyi uygulamaları diğer kuruluşlarla paylaşmaları ve diğer kuruluşların iyi uygulamalarını kendi iş süreçlerine uyumlu hale getirmeleri beklenmektedir.

Nasıl Desteklenmektedir: 

  • Kurumsal Kapasite Geliştirme Aşaması için bütçe üst sınırı yıllık 1.250.000 TL, Hedef Odaklı Büyüme Aşaması için bütçe üst sınırı yıllık 1.750.000 TL’dir.
  • Proje bütçesi aşağıdaki kalemlerden oluşabilir:
     
    • Personel giderleri
    • Seyahat giderleri
    • Alet, teçhizat, yazılım, yayın alımları
    • Hizmet alım giderleri
  • Kurumsal Kapasite Geliştirme Aşaması için destek oranı %80’dir. Hedef Odaklı Büyüme Aşaması için destek oranı TTO’nun performansına göre %40 ile %80 arasında değişmektedir.
Süreç
  • Program çağrı tabanlı olarak yürütülmektedir.
  • Üniversiteye bağlı birimler, YÖK onaylı TTO şirketleri ve teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri çağrıya proje önerilerini sunabilir.
  • Proje önerileri panel tarafından değerlendirilir.
  • Panel değerlendirmesi sonrasında kısa listeye alınan projeler grup yürütme kurulu tarafından değerlendirilir.
  • Desteklenmesi uygun bulunan projeler için TÜBİTAK ve başvuru sahipleri arasında sözleşme imzalanır.
Önemli Hususlar

Başvuruyu yapacak Yükseköğretim  Kurumu  içinde  tek  bir  TTO  olması  esastır.  Ancak  Modüllerin
yürütülmesi  için TTO’ya bağlı  farklı kurumsal yapılar oluşturulabilir. Bu durumda olan alt birimin, 1513–Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Mevzuatına uyumlu olması ve TTO’ya bağlı olarak çalışacağına yönelik yetkili organ kararını sunması gereklidir.

Kimler Başvurabilir?
  • 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı çerçevesinde açılan çağrılara üniversiteye bağlı birimler, YÖK onaylı TTO şirketleri ve teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri proje önerilerini sunabilir.
  • Çağrı duyurusunda belirtilmesi durumunda kuruluşlar ortak proje başvurusunda bulunabilir veya TÜBİTAK çağrı duyurusunda belirleyeceği işbirliği yapısına göre kuruluşların ortak proje başvurusu yapmalarını zorunlu tutabilir.
Açık Çağrılar

Şu anda 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı kapsamında açık herhangi bir çağrı bulunmamaktadır. 

E-Başvuru

Bu program kapsamında, proje başvuruları elektronik ortamda alınmamaktadır.

Kriterler

Çağrıya yapılan başvurular, proje öneri formunda yer alan bilgiler ve çağrı duyurusunda belirlenen hedefler doğrultusunda aşağıda belirtilen ana boyutlarda panel tarafından değerlendirilir. Aşağıda belirtilen ana değerlendirme boyutları altında kullanılacak alt boyutlar, çağrının niteliğine göre farklılaşabilir. Kullanılacak alt boyutlar ilgili çağrı duyurusunda belirtilir.

  • Projenin teknolojik ve/veya teknik yeterliliği.
  • Projenin Yapılabilirliği.
  • Projenin Etkisi.
Yöntem
  • Çağrıya yapılan başvurular, proje öneri formunda yer alan bilgiler ve çağrı duyurusunda belirlenen hedefler doğrultusunda aşağıda belirtilen ana boyutlarda panel tarafından değerlendirilir. Aşağıda belirtilen ana değerlendirme boyutları altında kullanılacak alt boyutlar, çağrının niteliğine göre farklılaşabilir. Kullanılacak alt boyutlar ilgili çağrı duyurusunda belirtilir.
    • Projenin teknolojik ve/veya teknik yeterliliği.
    • Projenin Yapılabilirliği.
    • Projenin Etkisi.
  • Panel, her bir boyut için 10 puan olmak üzere toplam 30 puan üzerinden değerlendirme yapar.
  • Panel değerlendirmesi sonrasında kısa listeye alınan kuruluşlar, en az iki Grup Yürütme Kurulu üyesi tarafından yerinde ziyaret edilerek değerlendirilir.
  • Grup Yürütme Kurulu, yapacağı değerlendirme neticesinde ilgili çağrıya yapılan başvuruların bir kısmının tek bir proje önerisine dönüştürülmesi amacıyla proje önerisinin ortaklı hale getirilmesi veya proje ortak sayısının artırılması yönünde Başkanlığa karar önerisinde bulunabilir.
  • Grup Yürütme Kurulu, her bir boyut için 10 puan olmak üzere toplam 30 puan üzerinden değerlendirme yapar.
  • Panel ve Grup Yürütme Kurulu puanlarının aritmetik ortalaması alınarak projenin nihai puanı belirlenir.
  • Grup Yürütme Kurulu, proje önerilerini nihai puanlarına göre “üst”, “orta” ve “alt” olmak üzere 3 gruba ayırır.
  • Başkanlık tarafından belirlenen nihai puan eşiğine göre “üst” ve “orta” gruptan desteklenecek projeler seçilir.
  • Desteklenmesi uygun bulunan projeler için TÜBİTAK ve başvuru sahipleri arasında sözleşme imzalanır.
İzleme ve Sonuçlandırma

Projenin izlenmesi

(1)  Projenin,  başvuruda belirtilen faaliyetler ile  bu Esaslara  uygun olarak, belirlenen amaç ve hedefler doğrultusunda yürütülüp yürütülmediği; TÜBİTAK tarafından belirlenen formata uygun olarak TTO tarafından hazırlanan dönemsel  TTO  faaliyet raporları ile  izlenir. Gerektiğinde TÜBİTAK tarafından yerinde inceleme yapılır.

(2) Faaliyet raporu dönemleri 6 aylık olmak üzere sözleşmede belirlenir. Faaliyet Raporları proje yürütücüsü tarafından sözleşmede belirtilen tarihlerde TÜBİTAK’a gönderilir.

(3)  TÜBİTAK, projenin gelişimini bilimsel, teknik, idari ve mali açılardan incelemek, denetlemek  ve değerlendirmek üzere, belirleyeceği kişileri proje izleyici heyeti  olarak görevlendirir.

Proje ve desteğin sonlandırılması

(1)  Sonuç raporu, proje süresinin tamamlanmasını izleyen en geç  iki ay içinde, istenilen formata uygun olarak, projenin tüm gelişimi ile sonuçlarını kapsayacak şekilde hazırlanarak, TÜBİTAK’a iletilir.

Yöntem
  • Desteklenen projeler yıllık olarak izlenir.
  • TTO, yılın üçüncü çeyreği sonunda takip eden yıla ilişkin performans hedeflerini TÜBİTAK’a sunar. TTO’nun performans hedefleri müzakere süreci sonrasında TÜBİTAK tarafından belirlenir.
  • Kurumsal Kapasite Geliştirme Aşaması’ndan Hedef Odaklı Büyüme Aşaması’na geçerken TTO’lar grup yürütme kurulu tarafından tekrar değerlendirilir.
Mali Hususlar ve Ödeme

Mali Hususlar ve Ödeme Bilgileri için Tıklayınız >>

 

  • Başvuru sahibi kuruluş tarafından  proje özel hesabı açılır ve hesap bilgileri TÜBİTAK’a bildirilir.
  • Projelere ön ödeme verilebilir.
  • Ön ödeme verilmesi durumunda TÜBİTAK, kuruluşun kendi payını proje özel hesabına aktarmasından sonra kendisine düşen payı aynı hesaba aktarır.
  • Teknoloji transfer ofisinin proje özel hesabı açması, bu hesabından yaptığı harcama ve giderlere, hesap dökümünün TÜBİTAK’a bildirilmesine ve mahsuplaşmaya ilişkin hususlar destek programının Mali Rapor Hazırlama Kılavuzu’nda belirtilir.

 

Sıkça Sorulan Sorular
1513 çağrısı ne zaman açılır?

1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı kapsamında açılan çağrıların takvimi TÜBİTAK tarafından belirlenir.

Başvurular ne zaman yapılır?

Başvurular için çağrının açılması gerekir. Başvuru başlangıç ve bitiş tarihleri çağrı dokümanında belirtilir. Sadece açık çağrılarda belirlenen süre aralığında başvuru yapılabilmektedir.

Kimler başvuru yapabilir?
  • Yükseköğretim kurumu bünyesindeki birimler
  • 07/12/2017 tarih ve 30263 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumları Teknoloji Transfer Ofisi Yönetmeliği’ne göre faaliyet gösteren sermaye şirketleri
  • 26/06/2001 tarih ve 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu’na göre faaliyet gösteren teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketle
Teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketi olarak başvuru yapılabilir mi?

Çağrı duyurusunda aksi belirtilmediği sürece teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri 1513 Programı’na başvuru yapabilir.

Güncel Faaliyet Raporu ve Faaliyet Planına nereden ulaşabiliriz?

1513 Programı resmi web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Performans Göstergelerine nereden ulaşabiliriz?

1513 Programı resmi web sitesindeki Uygulama Esaslarından ulaşabilirsiniz.

Programın Uygulama Esaslarına nereden ulaşabiliriz?

1513 Programı resmi web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Mali hususlarla alakalı bilgilere nereden ulaşabilirim

1513 Programı resmi web sitesindeki Mali Rapor Hazırlama Kılavuzundan ulaşabilirsiniz.

Programa ait Gider Formları ve YMM Raporu formatına nereden ulaşılabilir?

1513 Programı resmi web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Bütçe kalemleri arasında aktarım yapılabilir mi?

Personel gider formu hariç diğer gider formlarında her bir gider formu için kabul edilen bütçeyi aşmamak koşuluyla gider formlarının içindeki kalemler için nicelik, nitelik, tutar değişikliği ve ilave kalemler gerekçesi belirtilerek talep edilebilir. Personel gider formunda ise destek kapsamına alınan toplam adam-ay değeri değişmemek koşuluyla projede çalışan personel ve personelin projeye ayırdığı iş gücü oranlarında değişiklik yapılabilir.

Genel gider nedir ve nasıl hesaplanır?

Genel giderler: Desteklenen faaliyetleri yürütmek amacıyla destek personeli, elektrik, su, ısıtma, bakım-onarım, haberleşme, kira, kırtasiye, sarf malzemesi, mefruşat ve benzeri giderleridir. Projenin dönemsel destek tutarının en fazla yüzde onbeşi oranında genel gider desteği ödenebilir. Proje teşvik ikramiyesi genel gider desteği hesaplanmasında dikkate alınmaz. Genel gider desteği için üst limit tutarı ve oranı çağrı duyurusunda belirtilir. Genel gider desteği bütçeye dahil değildir. Genel giderler karşılığı aktarılan tutarların bu Uygulama Esasları ve ilgili diğer mevzuata uygun olarak harcanmasından kuruluş sorumludur. Genel gider karşılığı olarak yapılan harcamalar için TÜBİTAK’a bilgi ve belge gönderilmez.

Destek kapsamındaki giderler nelerdir?

Program kapsamında;

  • Personel giderleri
  • Seyahat giderleri,
  • Alet, teçhizat, yazılım, yayın alım giderleri,
  • Danışmanlık ve Hizmet alımı
  • Toplantı, tanıtım ve organizasyon giderleri,

desteklenir. Desteklenen teknoloji transfer ofisi faaliyetleri Uygulama Esasları’nda ayrıntılı olarak belirtilmiştir."

Desteklenen kuruluş, kuruluş payını ne zaman öder?

Ön ödeme yapılan projelerde, dönem değerlendirmesinin tamamlanmasının ardından kuruluş kendi payına düşen tutarı proje özel hesabına aktarır.

PTİ (Proje teşvik ikramiyesi) ve maaş alacak TTO personeli sayısında bir sınır var mıdır?

PTİ ödenebilecek kişi sayısı en fazla 5 (beş) tir. Personel sayısı için bir sınır yoktur.

TTO da görevlendirilen üniversite personeline maaş ödenir mi?

Bu kişilere sadece proje teşvik ikramiyesi (PTİ) ödemesi yapılabilir. PTİ ‘ye ilişkin tanım ve esaslar Uygulama Esaslarında açıklanmıştır.

Proje personelinin aylık ortalama maliyeti nasıl belirlenir?

Kuruluşta 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesi birinci fıkrasının (a) bendine göre sigortalı olanlar proje kapsamında personel olarak beyan edilebilecektir. Proje personelinin aylık maliyeti, ilgili aydaki çıplak brüt ücreti, çıplak brüt ücrete isabet eden SGK işveren payları ve SGK işsizlik işveren payları dikkate alınarak belirlenir.

Mali raporlar güncellendi. Dönem raporunda bir güncelleme yapılacak mı? Yoksa web sayfasındaki mevcut formu mu kullanacağız?

Cevap: Sadece mali formlarda değil mali rapor hazırlama kılavuzu ve YMM raporlarında da güncelleme yapıldı. Dönem raporlarında 2020 yılı PG leri değerlendirilecek. Dönem raporlarında güncelleme 2021 yılı için önümüzdeki yıl yapılacaktır.

İletişim

Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı

Teknoloji Transfer Mekanizmaları Destekleme Grubu

1513@tubitak.gov.tr

Genel Bilgi

Destek Kapsamı
paragraph-id--1108
Süreç
paragraph-id--1109
Önemli Hususlar
paragraph-id--1110

Başvuru

Kimler Başvurabilir?
paragraph-id--1111
Başvuru Formları
paragraph-id--1112
Açık Çağrılar
paragraph-id--1113
E-Başvuru
paragraph-id--1114

Değerlendirme

Kriterler
paragraph-id--1115
Yöntem
paragraph-id--1116
İzleme ve Sonuçlandırma
paragraph-id--1117

İzleme

Formlar
paragraph-id--1118
Yöntem
paragraph-id--1119
Mali Hususlar ve Ödeme
paragraph-id--1120

Mevzuat

Yönetmelik ve Esaslar
paragraph-id--1138

Yardım

Sıkça Sorulan Sorular
paragraph-id--1156
İletişim
paragraph-id--1157