Program kapsamında, ulusal ve uluslararası alanlarda bilime katkı sağlayacak gelişmeler ve çalışmalar hakkında bilgi edinilmesi, farklı disiplinlerden eğitici ve katılımcıların bir araya gelmesinin disiplinler arası ortak bilimsel çalışmalara altyapı oluşturması, katılımcıların çalışmalarının yönlendirilmesi, bilimsel gelişimlerine katkıda bulunulması, eğitim konularının çok boyutlu ve derinlemesine ele alınması, amacıyla yurt içinde düzenlenen teorik/uygulamalı bilimsel eğitim etkinlikleri desteklenir.
2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı sonuçlarına E-BİDEB sistemine giriş yapılarak ulaşılabilir. E-BİDEB sistemine giriş yapmak için tıklayınız.
Çağrı duyurusuna aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
DESTEK VERİLECEK ETKİNLİKLER
Çağrı dönemlerinde desteklenen yüz yüze ya da çevrimiçi bilimsel eğitim etkinlikleri (kurs ve seminerler),
Kamu kurum ve kuruluşlarıyla yapılan protokoller kapsamında düzenlenen veya TÜBİTAK tarafından doğrudan desteklenen veya TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen yüz yüze ya da çevrimiçi bilimsel eğitim etkinlikleri (kurs ve seminerler)
DESTEKLENMEYEN ETKİNLİKLER
TÜBİTAK’ın kamu kurum ve kuruluşları ile yaptığı/yapacağı protokoller kapsamı dışında kalan kurum içi etkinlikler,
Kişisel etkinlikler,
Ticari amaçlı sertifika programları,
Meslek edindirmeye yönelik kurslar.
ETKİNLİK SÜRESİ
Desteklenecek bilimsel eğitim etkinliğinin süresi yedi günü geçemez.
Destek Üst Limiti: 195.000 TL
Destek Kalemi | Destek Miktarı |
Koordinatör Ücreti | 7.000 TL (Brüt) |
Yol Gideri * | Etkinlik limiti aşılmamak üzere "Yol Gideri Karşılığı" (Brüt) |
Konaklama | 1440 TL/kişi/gün |
İaşe | 480 TL/kişi/gün |
Ders Ücreti | 750 TL/ders saati (Brüt) |
Yardımcı personel ücreti | 500 TL/gün/kişi (Brüt) |
Organizasyon Gideri (Afiş, duyuru, broşür, etkinlik programı, yaka kartı, katılım belgesi, not çoğaltma (fotokopi), bloknot, kalem, USB bellek, teknik araç gereç kiralama vb.) | Etkinlik limiti aşılmamak üzere "Fatura Karşılığı" |
* 2024 yılı yol ücreti olarak; 1600 kilometreyi aşmamak üzere (üst limit 6.086,97 TL), her kilometre için brüt 3,80 TL, il içinden katılanlara ise brüt 266,30 TL ödeme yapılmaktadır.
(Başvuru sistemine yol gideri için kişi başı ortalama 2500 TL giriş yapabilirsiniz.)
NOT: 2023 yılı yol ücreti olarak; 1600 kilometreyi aşmamak üzere (üst limit 3469,47 TL), her kilometre için brüt 2,16 TL, il içinden katılanlara ise brüt 151,79 TL ödeme yapılmaktadır. (2023 yılı başvuruları için ödeme işlemlerinde yol ödemesi olarak bu değerler kullanılmaktadır.)
NOT: Geçmişe yönelik desteklerde bütçe artışı yapılmamaktadır.
Başvurunun, etkinliğin düzenleme kurulunda yer alan yurt içinde ikamet eden ve üniversite/eğitim ve araştırma hastanesi/araştırma enstitüsünde çalışan en az doktora eğitimini tamamlamış etkinlik yürütücüsü (gerçek kişi) tarafından yapılması,
Etkinlik yürütücüsünün, eğiticilerin, katılımcıların ve düzenleme kurulu üyelerinin TÜBİTAK ARBİS veri tabanına kayıtlı olması,
Etkinlik düzenleme kurulu üyelerinin yurt içinden en az 3 farklı üniversite/araştırma kuruluşu mensubu bilim insanından oluşması,
Düzenlenecek etkinliğe ilişkin bilgilerin yer aldığı kendine özgü ve güncel bir internet sayfasının olması, (İnternet sayfasında etkinliğin düzenleme kurulu ve bilim kurulu üyeleri, etkinlikte görev alacak eğiticilerin kimlerden oluştuğu ile etkinliğin konusu, amacı, kapsamı, düzenleneceği yer ve tarih açıkça belirtilmelidir. Başka internet sayfalarındaki reklam, afiş, haber vb. duyurular özgün internet sayfası olarak kabul edilmez. Destek istenen etkinliğe ait belirtilen içeriklere sahip internet sitesinin ilgili başvuru döneminin kapanış tarihi itibarıyla tamamlanmış ve aktif olması zorunludur. Bu tarihten sonraki düzenlemeler değerlendirmeye alınmayacaktır.)
Bir eğiticinin etkinlik süresince ücretli vereceği ders saati sayısının etkinlikteki toplam ders saati sayısının %25’ini aşmaması,
Katılımcı sayısının en az 15 kişiden oluşması,
Etkinliğin başlama tarihi ile ilgili başvuru dönemine ait son başvuru tarihi arasında en az 60, en çok 270 günlük bir süre olması, (Etkinlik düzenlendikten sonra yapılan başvurular kabul edilmez.)
Etkinlik programının birbirini takip eden günler şeklinde planlanması (Çevrimiçi etkinliklerde bu koşul aranmaz),
Ders verecek eğiticilerin en az lisans derecesine sahip alanında uzman kişilerden oluşması,
Eğitim alacak katılımcıların yurt içinde öğrenim gören ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora öğrencileri ya da en az lisans derecesine sahip, üniversite/eğitim ve araştırma hastanesi/araştırma enstitüsü ya da Ar-Ge kuruluşunda çalışan araştırmacılardan oluşması,
Katılımcıların etkinliklere en fazla 5 kez katılabilmesi, etkinliğe kabul edilecek katılımcıların seçiminde başarı kriterinin esas alınması (2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve/veya 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Desteği Programı’ndan destek almış/alıyor ise öncelik tanınır),
Etkinlik yürütücüsünün görev yaptığı kurumdan başvuruya konu etkinliği gerçekleştireceğine dair resmi yazı alınması. (Yazı içeriğinde etkinlik yürütücüsünün ve etkinliğin ismi açıkça belirtilmelidir) Üniversitelerde ve bağlı hastane/enstitülerde vb. kuruluşlarda görev yapan kişiler, Üniversite Rektörü veya Rektörün yetki verdiği üniversite yöneticisinden, üniversitelere bağlı olmayan araştırma merkezlerinde/enstitülerinde görev yapan kişiler, Merkez Başkanı/Enstitü Müdürü’nden, üniversitelere bağlı olmayan hastanelerde görev yapan kişiler Hastane Yöneticisi/Başhekim veya yetki verdiği Başhekim Yardımcısı’ndan resmi yazı almalıdır.
* Kamu kurum ve kuruluşlarıyla yapılan protokoller kapsamında düzenlenen veya TÜBİTAK tarafından doğrudan desteklenen veya TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen yüz yüze ya da çevrimiçi eğitimlerde 3.1.2. maddesi dışındaki başvuru koşulları aranmaz.
Etkinlik bilgileri formu, (etkinliğin amacı ve kapsamı, katılımcı listesi veya kriterleri, etkinliğin ve konaklamanın yapılacağı yer bilgisi, ayrıntılı etkinlik programı ve bütçesi, değişiklik bildirim formu, önceden yapılmış etkinliklere ilişkin bilgi, etkinliği destekleyen/etkinlikte işbirliği yapılan kuruluş bilgisi vb.)
Başvuru Dönemi | Açılış Tarihi | Kapanış Tarihi * |
- | - | - |
* Başvuru sistemi ilgili dönemin başvuru bitiş tarihi saat 17:30'da kapanmaktadır.
Başvurular, etkinlik yürütücüsü tarafından çağrı duyurusunda belirtilen başvuru tarihleri içinde BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemi (e-bideb.tubitak.gov.tr) üzerinden çevrimiçi olarak yapılır. Başvuru belgelerinin sisteme çevrimiçi olarak yüklenmesi zorunlu olup, başvuru formunun ve başvuru belgelerinin BİDEB’e gönderilmesi durumunda değerlendirmeye alınmayacak ve imha edilecektir.
Etkinlik başvurusu ilgili dönemin son başvuru tarihi mesai saati bitimi olan 17.30’a kadar yapılmalıdır. Mesai saati bitiminde sistem otomatik olarak kapanacağından başvuru işlemini sonlandırmak mümkün olmayacaktır.
Başvuru geri çekme işlemi her aşamada yapılabilir. Başvuru dönemi bittikten sonra, onaylanan başvurunun geri çekme işlemi için başvuru yılı ve dönemini belirten imzalı bir dilekçenin BİDEB adresine gönderilmesi gerekmektedir. Dilekçenin BİDEB’e ulaşmasını takiben güncelleme işlemi yapılmaktadır.
Destek verilecek etkinliklerden yararlanmak isteyen öğrenciler veya araştırmacılar başvurularını doğrudan Etkinliğe yapar. Destek verilecek etkinliklerden yararlanmak için BİDEB’e bireysel başvuru yapılamaz.
Araştırmacı Bilgi Sistemi’ne (ARBİS) kayıt olunması, tüm bilgilerin eksiksiz doldurulması ve güncel tutulması zorunludur. ARBİS kullanıcı hesabı ve şifresi olmayan kişiler, arbis.tubitak.gov.tr adresinden üyelik bilgilerini doldurarak ARBİS şifresi alabilirler.
Başvuru sırasında yanıltıcı veya gerçeğe aykırı bilgi verenler, hukuken sorumlu olacaklardır.
Başvurular iki aşamada değerlendirilir.
1. Ön inceleme
Ön inceleme aşamasında programın başvuru koşulları doğrultusunda başvuru belgeleri kontrol edilmektedir. Başvuru koşullarından herhangi birini sağlamayan, belgeleri tam olmayan başvurular inceleme sonucunda iade edilir. Elden, faks veya elektronik posta ile gönderilen belgeler değerlendirmeye tabi tutulmaz.
2. Bilimsel değerlendirme
Bilimsel değerlendirme, konusunda uzman panelist veya dış danışmanlar tarafından, aşağıdaki kriterler esas alınarak yapılmaktadır.
Etkinliğin yürütücüsü ve eğitici kadrosunun yeterliliği
Etkinliğin planlamasının yeterliliği
Öğretim programlarının yeterliliği
Etkinliğin yaygın etkisi
Değerlendirme yalnızca sisteme yüklenen belgeler üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle her bir koşula ilişkin belge, açık ve belirlenen içerikte olacak şekilde başvuru formları aracılığıyla sisteme yüklenmelidir. Değerlendirme sonuçları ve destek taban puanları* GYK tarafından görüşülerek Başkanlığa sunulur. Desteklenecek başvurular ve destek miktarları Başkanlık onayı ile kesinleşir.
* Temel Bilimler ve bilim tarihi alanlarındaki etkinlikler için destek taban puanları ayrı belirlenebilir.
* Afet ve acil durumlarla (deprem, yangın, sel, su taşkını vb.) ilgili konularda düzenlenecek etkinlikler için destek taban puanı ayrı belirlenebilir.
* BİDEB 2218 - Yurt İçi Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı kapsamında sonuç raporu sunan ve sonuç raporu izleyiciler tarafından kabul edilen bursiyerler için düzenlenecek olan teorik/uygulamalı bilimsel eğitim etkinliğinin doktora sonrası araştırma konusu ya da süreçte elde edilen bilgi birikimi ile ilişkili olması kaydıyla destek taban puanı ayrı belirlenebilir.
** Doğrudan verilecek destekler kapsamında düzenlenecek bilimsel eğitim etkinlikleri GYK’nın önerisi ve Başkanlık onayı ile belirlenir.
Etkinlik yürütücüsü, izleme belgelerini etkinliğin bitiş tarihinden ya da destek sonuç açıklama tarihinden sonraki 30 gün içinde izleme sistemine yüklemek zorundadır. Etkinliğe ait belgelerin 30 gün içerisinde sisteme yüklenememesi durumunda, gerekçenin BİDEB’e yazılı olarak bildirilmesi gerekir. Mazeretin Grup Koordinatörü tarafından uygun bulunması halinde destek ödemesi yapılabilir. Ancak belge yükleme süresi etkinliğin bitiş tarihi itibarıyla 6 aydan fazla olamaz.
Geçerli bir nedenle etkinlik yer ve tarih değişikliği talep edilmesi durumunda, etkinlik yürütücüsünün başvurusu ve Grup Koordinatörünün onayı ile değişiklik gerçekleşir. Erteleme süresi 6 ayı aşamaz.
Etkinliğin düzenlenmesinde TÜBİTAK desteğinden yararlanılan konularda Grup Koordinatörünün yazılı onayı olmaksızın hiçbir değişiklik yapılamaz ve verilen destek belirtilen amaç dışında kullanılamaz.
Etkinliğin herhangi bir sebeple yapılamaması nedeniyle iptal edilmesi halinde, durum en geç etkinlik başlangıç tarihinden önce BİDEB’ e yazılı olarak bildirilir ve varsa ödenmiş bulunan destek miktarı bu tarihten itibaren 30 gün içinde TÜBİTAK hesabına iade edilir.
TÜBİTAK tarafından sağlanan desteğin, etkinlikle ilgili her türlü duyuru ve yayında belirtilmesi zorunludur. TÜBİTAK logosu Başkanlığın yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz.
Etkinlik desteğinin kullanılması sırasında, etkinlik yürütücüsü, bilim/düzenleme kurulu üyeleri ile etkinlikte sunum yapacak olanların kendilerinin veya birinci derece akrabalarının sahibi, ortağı olduğu ticari işletmelerden alım yapılmayacaktır.
Etkinlik sonrası başvuru koşullarından herhangi birinin sağlanmadığının tespit edilmesi durumunda, GYK önerisi ve Başkanlık kararı ile desteğin tamamı iptal edilir ve ödeme yapılmaz.
Katılımcıların yol, konaklama ve iaşe giderlerinin TÜBİTAK tarafından karşılanacağının etkinliğe ait internet sayfasında ve etkinlik ilanlarında duyurulması zorunludur.
Desteklenmesi talep edilen katılımcılardan herhangi bir ad altında para talep edilemez.
TÜBİTAK BİDEB tarafından bildirimler elektronik yolla yapılmaktadır. Bu nedenle tebligata elverişli bir elektronik adres verilmesi ve bilgilerin güncel tutulması gerekir.
Destek programından yararlanan kişiler, TÜBİTAK Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Yönetmeliği’nde belirtilen hükümler ve diğer evrensel etik kurallara uymak zorundadır.
Yükümlülüklere uyulmaması halinde, “Taahhütname” hükümleri uyarınca işlem yapılır.
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Burs ve Destek Programlarının Yürütülmesine İlişkin Usul ve Esaslar
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Tarafından Yürütülen Programlara İlişkin Yönetmelik
BİDEB Burs ve Destek Programlarında Başvuruların ve Raporların Panel/Danışman/Danışma Kurulu Yöntemi ile Değerlendirilmesi ve İzlenmesine İlişkin Yönerge
İlgili mevzuatlarda ve çağrı duyurusunda belirtilmeyen özel durumlarda, GYK kararları uygulanır.
DUYURU (27.09.2024): 2024 yılı 2. dönem çağrısının başvuru sonuçları açıklandı.
2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı 2024 yılı 2. dönem çağrısının başvuru sonuçları açıklandı. Başvuru durumunuzu BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemi üzerinden (ebideb.tubitak.gov.tr) görüntüleyebilirsiniz. Desteklenen/Reddedilen başvuruların ilgili üst yazı ve belgelerine Panel Yönetim Sistemi üzerinden (pys.tubitak.gov.tr) ulaşılabilirsiniz.
DUYURU (25.09.2024): 2024 yılı 3. dönem çağrısı başvuruya açıldı!
2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı 2024 yılı 3. dönem çağrısı başvuruya açıldı. Başvurular 18 Ekim 2024 tarihi saat 17:30’a kadar BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemi üzerinden çevrimiçi alınacaktır.
DUYURU (03.01.2024): Destek miktarları güncellendi!
2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı Destek Üst Limiti 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere 195.000 TL olmuştur.
ÖNEMLİ DUYURU (11.10.2023): TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından TÜBİTAK logosunun kullanımı hususunda mevzuat değişikliği yapılmıştır. Her türlü duyuru ve yayında TÜBİTAK desteğinin belirtilmesi ve TÜBİTAK logosunun kullanılması zorunludur (Tabi olduğu mevzuat gereği logonun kullanılamayacağı tez, makale vb. durumlar hariç). TÜBİTAK logosu, TÜBİTAK internet sayfasında yer alan şekil ve standartlara uygun olarak kullanılmalıdır. Bu nedenle, bundan sonra gerçekleştirilecek bilimsel etkinliklerde TÜBİTAK desteğinin belirtilmesi ve TÜBİTAK logosunun kullanılması zorunludur. Programın e-posta adresi üzerinden sorularınızı iletebilirsiniz.
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı
2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı
Adres: Tunus Caddesi No:80
06100 Kavaklıdere Ankara
Tel: 444 66 90
E-posta: bideb2237@tubitak.gov.tr