2218 Yurt İçi Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı 2024 yılı 1. dönem başvurularının bilimsel değerlendirme sonuçları belli olmuştur.
Başvuru sahipleri, başvuru durumları ile ilgili sonucu, BİDEB Başvuru ve İzleme Sisteminden (ebideb.tubitak.gov.tr) kullanıcı girişi yaparak “Başvurularım” alanından görebilirler.
Desteğe hak kazanan adaylarımıza, desteği başlatma ile ilgili bilgilendirme e-posta ile iletilecektir. Reddedilen başvuru sahiplerine ise ret gerekçeleri 18 Ekim 2024 tarihinde iletilecektir.
Bilim temelli bilgi ve teknoloji üretimini ileri seviyeye taşımada önemli roller üstlenecek araştırmacılarımızı tebrik ederiz. Programa ilgilerinizin devamını bekleriz.
Program kapsamında; Ülkemizin bilim temelli bilgi ve teknoloji üretimi ve bunun için ihtiyaç duyulan nitelikli insan kaynaklarının gelişimi süreçlerine katkı sağlamak amacıyla, doktora derecesi veya tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık veya sanatta yeterlik eğitimi derecesine sahip veya ilgili dereceye sahip olacak olan araştırmacılara doktora sonrası çalışmalarını yurt içinde eğitim veren devlet veya vakıf yükseköğretim kurumlarında, 6550 kapsamında yeterlik almış araştırma altyapılarında*, kamu araştırma enstitülerinde, Ar-Ge veya tasarım merkezine sahip özel sektör kuruluşlarında** veya teknoparklar bünyesinde Türkiye’de yerleşik sermaye şirketlerinde sürdürebilmeleri için destek verilir.
*6550 sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair Kanun kapsamında yeterlik almış araştırma altyapılarıdır.
**5746 sayılı Araştırma, Geliştirme ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun kapsamında Ar-Ge veya tasarım merkezi belgesi almış Ar-Ge birimlerine sahip Türkiye’de yerleşik sermaye şirketleri veya 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu kapsamında teknoparklar içerisinde faaliyet gösteren Türkiye’de yerleşik sermaye şirketleridir.
2218 Yurt İçi Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı 2024 yılı 1. dönem çağrı duyurusuna aşağıdaki görsele tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Bu program kapsamında verilen destekler aşağıdaki gibidir;
Araştırma bursu,
*Araştırma desteği.
İsteğe bağlı sigorta desteği.
*Araştırmanın yürütüleceği kuruluşun Ar-Ge veya tasarım merkezine sahip özel sektör kuruluşu veya teknoparklar bünyesinde Türkiye’de yerleşik sermaye şirketleri olması durumunda bursun en az %25’i ilgili kuruluş tarafından karşılanır.
Program kapsamında araştırmacılar, "Ek Desteklere İlişkin Hükümler" bölümünde belirtilen programlar ve belirtilen koşullar dâhilinde aşağıdaki faaliyetlerden ayrıca faydalanabilirler.
Yurt içi ve yurt dışı bilimsel etkinliklere katılım desteği,
Bilimsel eğitim etkinliği desteği.
EK DESTEKLERE İLİŞKİN HÜKÜMLER
Bilimsel Etkinliklere Katılım Desteği
Program kapsamında araştırmacılar, araştırma süresi içerisinde 2224 – A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı ve 2224 – B Yurt İçi Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı’nın başvuru kriterlerini sağlamak koşuluyla bir defaya mahsus destek alabilirler.**
**Bu destekler 2224-A ve 2224-B programlarında uygulanan yıl sınırlandırılması dışındadır.
Bilimsel etkinliklere katılım destekleri yurt içinde sürdürülen araştırmanın ilk 6 ayı tamamlanmadan kullanılamaz. İlk 6 ay sonunda gelişme raporu izleyiciler tarafından kabul edilmiş olan araştırmacılar bilimsel etkinliklere katılım desteklerinden faydalanabilirler.
Bilimsel Eğitim Etkinliği Desteği
Program kapsamında araştırmacılar, aşağıdaki kriterleri sağlamak koşulu ile 2237 – A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği’nden faydalanabilirler.
2218 programı kapsamında sonuç raporunu sunmuş ve sonuç raporu izleyiciler tarafından kabul edilmiş olmak,
2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programının başvuru koşullarını sağlıyor olmak,
Düzenlenecek olan teorik/uygulamalı bilimsel eğitim etkinliğinin doktora sonrası araştırma konusu ya da süreçte elde edilen bilgi birikimi ile ilişkili olması.
1. maddede belirtilen koşulları sağlayan araştırmacılar destek süresinin bitiminden itibaren 12 ay içerisinde 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği ’ne başvuru yapabilirler. Bilimsel değerlendirme sonucunda GYK tarafından 2218 bursiyerleri için ayrıca belirlenmiş olan baraj puanın üzerinde puan alan araştırmacılar desteklenecektir.
İsteğe Bağlı Sigorta Desteği
Program kapsamında destek alan ve herhangi bir kurum/kuruluşta çalışmayan (tam burs alan) bursiyerlere, 5510 sayılı kanunun 50. maddesi kapsamında isteğe bağlı sigorta yaptırması ve bu durumu belgelemesi kaydıyla, en düşük sigorta priminin yarısı her ay bursa ek olarak aktarılacaktır.
TÜBİTAK Destekli Projelerde Görev Alma / TÜBİTAK Desteklerinden Yaralanma
TÜBİTAK’ın yürüttüğü diğer programlardan ya da desteklediği projelerden burs, ücret, proje teşvik ikramiyesi (PTİ) vb. hakkı elde edenlerin bu program kapsamında desteklenmeleri durumunda burslarını başlatabilmeleri için burs, ücret, PTİ vb haklarından feragat etmesi gerekmektedir. Bu koşullarda projelerine devam etmelerinde sakınca yoktur.
Doğru ve Eksiksiz Başvuru İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
- Çağrı metni sonuna kadar dikkatlice okunmalıdır.
- Başvuru teslim tarihlerine dikkat edilmelidir.
- Başvuru yapanların ARBİS sisteminde kaydı güncel olmalıdır.
Belirtilen şartlar kesindir bu nedenle uygun olmayanların adaylıkları kabul edilmez.
Destek Süresi
Destek süresi en az 6, en fazla 24 ay olmak üzere TÜBİTAK tarafından onaylanan süre kadardır.
Destek Miktarı
Destek Çeşidi ve Miktarı | ||
Burs | Tam Burs | 32.000 TL |
Kısmi Burs | 9.000 TL | |
Araştırma Desteği* | En fazla 150.000 TL | |
Danışmanlık Ücreti | 1.000 TL / Rapor Dönemi | |
2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği | Çağrı Duyurusunu / Destek Kapsamını İnceleyiniz | |
2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılım Desteği | ||
2224-B Yurt İçi Bilimsel Etkinliklere Katılım Desteği |
*Talep edilen araştırma desteği, başvuru sırasında sistem üzerinde gerekçelendirilecek ve tutar belirtilecektir. Bütçe için herhangi bir form talep edilmemektedir.
Başvuru Koşulları
T.C. vatandaşı veya 5901 sayılı kanunda geçen Mavi Kart sahibi olmak,
Doktora ya da tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta ve veteriner hekimlikte uzmanlık veya sanatta yeterlik derecesinin alındığı tarihi izleyen 7 yıl* içerisinde başvuruda bulunmak ya da desteğe hak kazandığı tarih itibariyle 12 ay içerisinde ilgili dereceyi alacak olmak,
Araştırmasını yurt içinde eğitim veren devlet veya vakıf yükseköğretim kurumlarında**, 6550 kapsamında yeterlik almış araştırma altyapılarında, kamu araştırma enstitülerinde, Ar-Ge veya tasarım merkezine sahip özel sektör kuruluşlarında veya teknoparklar bünyesinde Türkiye’de yerleşik sermaye şirketlerinde yapacak olmak,
Doktora/uzmanlık sonrası araştırmasını, kadrolu olarak bir kuruluşta çalışıyorsa, çalışmakta olduğu kuruluşta yapmamak,
Araştırmanın yürütüleceği kuruluşun en üst yetkilisi tarafından davet edilmiş olmak,
Aday bir kurumda çalışıyorsa, çalıştığı kurumun en üst düzey yetkilisinden izin almış olmak,
Programın bir önceki dönemi kapsamında, başvurulan proje ile ilgili TÜBİMER itiraz süreci devam etmiyor olmak,
Başvuru tarihi itibariyle aşağıdaki Tablo'da yer alan kriterler kapsamında asgari toplam 10 puan ve üzerinde puan (istisnalar hariç bknz Tablo 1) almış olmak,
Araştırmayı Tablo 1’de yer alan kriterler kapsamında asgari toplam 20 puan ve üzerinde puan almış olan bir danışman ile yapacak olmak,
BAŞVURU KRİTERLERİ
Kriterler | Puan |
a) Scopusda taranan dergilerde yayımlanmış makalesi bulunmak | Q1: 6 Puan Q2: 5 Puan Q3: 4 Puan Q4: 3 Puan |
b) Web of Scienceda taranan dergilerde yayımlanmış yayını veya kitap bölümü bulunmak | SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI, BKCI-S, BKCI-SSH :3 Puan ESCI, CPCI-S, CPCI-SSH : 2 Puan |
c) Tr-Dizin tarafından taranan hakemli dergilerde yayımlanmış makalesi bulunmak | 2 Puan |
d) TÜBİTAK BİDEB Burs, Yarışma ve Olimpiyat programlarının herhangi birinden destek almış olmak | 2 puan |
e) TÜBİTAK destekli bir projede proje yürütücüsü / araştırmacı / bursiyer olarak yer almış olmak | Proje yürütücüsü olmak: 3 Puan Araştırmacı olmak: 2 Puan Bursiyer olmak: 2 Puan |
f) Fikri Mülkiyeti bulunmak | Patent : 4 Puan Faydalı Model/Tescil : 2 Puan |
g) Diğer* | 1 Puan |
* Tabloda anılan indexlerde taranmayan ulusal/uluslararası makale, bildiri, ödül v.b. kapsar. ** Araştırmalarını TÜBİTAK Merkez ve Enstitülerde yürütülecek olan araştırmacılardan Tablo 1’deki kriterler aranmaz. ***Sosyal ve Beşeri Bilimler alanında başvuran adayların Tablo 1’de yer alan kriterlerden 7 puan ve üzerinde alması yeterlidir. **** Diğer kategorisinden en fazla 3 puan alınabilir. *****TÜBİTAK'ta veya bağlı birimlerinde çalışmakta olanlar programa başvuru yapamaz. |
*Belirtilen süre içinde kadın araştırmacıların doğum yapmış olması durumunda; doğuma ilişkin belge ya da çocuklarına ilişkin kimlik belgesinin başvuru aşamasında sunulması halinde, her doğum için bu süreye bir yıl ilave edilecektir.
**Araştırma yapılacak kurumun, kişinin doktora derecesini aldığı kurum olması durumunda, danışmanın doktora danışmanından farklı bir danışman ve araştırma konusunun doktora konusundan farklı bir konu olması gerekmektedir.
Başvuru sırasında sisteme yüklenecek belgelerin aşağıdaki şartları sağlaması, okunaklı olması ve başvuruda belirtilen bilgiler ile uyuşması gerekmektedir. Aksi halde başvurular geçersiz sayılacaktır.
TÜBİTAK tarafından belirlenen formatta hazırlanmış araştırma önerisi,
EK-1 Kaynakça
EK-2 Danışmanlık Planı
EK-3 Araştırma Yapılacak Kurumdan Alınmış Davet Mektubu*
EK-4 Başvuru Ön Koşulu Belgesi (Bursiyer)
EK-5 Başvuru Ön Koşulu Belgesi (Danışman**)
EK-6 Aday Bir Kurumda Çalışıyorsa İzin Yazısı
*Davet mektubu; davetin geçerli olduğu tarihleri, araştırma konusunu, danışmanını ve araştırma yapılacak kuruluşa hangi pozisyonda davet edildiğini, üniversitenin/araştırma altyapısının/firmanın altyapısını kullanma izin bilgilerini içerecek şekilde, davet eden kuruluşun antetli kağıdına yazılmış ve kuruluşun en üst yetkilisi tarafından imzalanmış olmalıdır.
**Danışman sayısı en fazla 2 olabilir.
Çağrı Dönemi | Başvuru Açılış Tarihi | Başvuru Son Tarihi | Sonuç Açıklama Tarihi |
2024/1 | 03 Haziran 2024 | 12 Temmuz 2024 (Saat 17.30) | Eylül Sonu (Tahmini) |
Başvuru Yöntemi
Başvurular, TÜBİTAK Yönetim Bilgi Sistemi (TYBS) üzerinden çevrimiçi olarak yapılır. Programa başvuru yapacak araştırmacı ve danışmanının Araştırmacı Bilgi Sistemi’ndeki (ARBİS) bilgileri çevrimiçi başvurudan önce güncellenmelidir. Başvuru aşamasında adaylardan TYBS’ye Araştırma Önerisi Formu ve ekleri dışında başka bir belge yüklemesi istenmemektedir. Elektronik başvuru sistemine yüklenen dosyaların açıldığının ve doğruluğunun başvuru sahibi tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir. Çevrimiçi başvuru haricinde BİDEB’e e-posta/posta ile veya başvuruların kapanmasından sonra gönderilen belgeler değerlendirmeye alınmaz. Eğitim, sınav vb. bilgiler çevrimiçi sistemler üzerinden görüntülenmektedir. Ancak bilgileri çevrimiçi sistemler üzerinden görüntülenemeyen adaylar eğitim, sınav vb. belgelerini başvuru sistemine yüklemelidir. Başvuru sistemine yüklenecek belgeler Türkçe veya İngilizce olmalıdır.
Başvuru aşamasında herhangi bir belgenin BİDEB’e ulaştırılması gerekmez.
Başvuru sırasında yanıltıcı veya gerçeğe aykırı bilgi verenler, hukuken sorumlu olacaklardır.
Başvuru geri çekme işlemi her aşamada yapılabilir. Geri çekme işlemi için başvuru yılı ve dönemini belirten ıslak imzalı bir dilekçenin BİDEB adresine gönderilmesi gerekmektedir. Dilekçenin BİDEB’e ulaşmasını takiben güncelleme işlemi yapılmaktadır.
Ön İnceleme
Ön inceleme aşamasında başvuru belgeleri kontrol edilmektedir. Başvuru süresi içinde yapılmayan, başvuru koşullarından herhangi birini sağlamayan, belgeleri eksik olan veya istenilen formatta olmayan, faks/elektronik posta ile yapılan başvurular bilimsel değerlendirmeye tabi tutulmadan iade edilir.
Ön inceleme sonuçları iletildikten sonra gerek duyulması halinde başvuru belgelerinde eksiklik/yanlışlık olan başvuru sahiplerine başvuru sisteminde yer alan belgelerini tamamlamaları ve değiştirmeleri için 1 hafta süre verilir. Bu süre sonunda başvuru sisteminde belgeleri eksik ve/veya yanlış olan başvurular iade edilir.
Bilimsel Değerlendirme
Bilimsel değerlendirme, alanında uzman panelist/danışmanlar tarafından aşağıdaki kriterlere göre yapılmaktadır.
Araştırmanın Özgün Değeri/Amaç ve Hedefleri,
Yöntem,
İş Paketleri, Başarı Ölçütleri ve Risk Yönetimi,
Kariyer Geliştirme Potansiyeli/ Yaygın Etkil
Araştırmanın Yurt İçinde İlgili Kurumda Yapılma Gerekçesi/ Ev Sahibi Kurum ve Davet Eden Araştırmacının Niteliği
Değerlendirme yalnızca sisteme yüklenen belgeler üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle her bir koşula ilişkin belge, açık ve belirlenen içerikte olacak şekilde başvuru formları aracılığıyla sisteme yüklenmelidir. Başvuru sırasında kullanılan formların güncel olmasına dikkat edilmelidir. Yalnızca web sayfası linki içeren belgeler dikkate alınmaz.
TÜBİTAK Bilim, Teknoloji ve Yenilik Politikaları Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan “Üniversitelerin Alan Bazında Yetkinlik Analizi” raporunda belirtilen, üniversitenin yetkin olduğu alandan başvuru yapılması halinde değerlendirme puanına 2 puan eklenir.
YÖK Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşma Projesi kapsamında yer alan üniversitelerin İhtisaslaşma Alanından başvuru yapılması halinde değerlendirme puanına 2 puan eklenir.
Değerlendirme sonuçları GYK tarafından görüşülerek Başkanlığa sunulur. Desteklenecek başvurular ve destek miktarları Başkanlık onayı ile kesinleşir.
Değerlendirme Kriterleri Aşağıda Sıralanmıştır;
Araştırmanın Özgün Değeri/Amaç ve Hedefleri,
Yöntem,
İş Paketleri, Başarı Ölçütleri ve Risk Yönetimi,
Kariyer Geliştirme Potansiyeli/ Yaygın Etki
Araştırmanın Yurt İçinde İlgili Kurumda Yapılma Gerekçesi/ Ev Sahibi Kurum ve Davet Eden Araştırmacının Niteliği.
Bursun Başlatılma Yöntemi
Burs almaya hak kazanan başvuru sahipleri BİDEB Proje Takip Sistemi (PTS) üzerinden burs başlatma talebinde bulunması gerekmektedir. Talep burs başlama tarihinden en az bir (1) ay önce gönderilmelidir. Talep oluşturulduktan sonra “TÜBİTAK ile araştırmanın yürütüleceği kurum/kuruluş imzalanacak destek sözleşmesi” BİDEB tarafından hazırlanarak başvuru sahibine e-posta ile iletilir.
Bursun Başlatılması İçin İstenen Belgeler
Aday bir kuruluşta çalışıyorsa, araştırma süresince adayın ücretli veya ücretsiz izinli olacağını belirten, çalıştığı kurum/kuruluşun en üst yetkilisinden alınmış izin belgesi,
Başvuru aşamasında mezuniyet beyan formu ibraz edilmesi durumunda mezun belgesi,
Gerekli ise etik kurul izin belgesi.
Burs başlatma talebinin onaylanabilmesi ve sözleşmenin hazırlanması için, bilgilendirme belgesindeki 4 ve 5 numaralı maddelerde yer alan bilgi/belgelerin talebe mutlaka eklenmesi gerekmektedir.
Araştırmacı, destek kararının açıklanmasından itibaren 12 ay içinde gerekli belgelerin asıllarını/onaylı suretlerini BİDEB’e ulaştırmak suretiyle bursunu başlatmakla yükümlüdür. 12 ay içerisinde kullanılmayan burs ve destekler için hak talep edilemez. Sağlık, doğal afet vb. mücbir sebepler ve GYK’nın kabul edeceği araştırmaya başlanılmasını engelleyen nedenlerle burs başlatma işlemini tamamlayamayanların durumu, GYK tarafından ayrıca değerlendirilir. Burs başlatma süresi GYK kararı ile en fazla 6 ay uzatılabilir.
Bursiyerlerin aylık burs miktarı, bursiyerin gelir veya çalışma durumuna göre kısmi ya da tam burs şeklinde ödenir. Burs ödemeleri, taahhütnamede beyan edilen araştırma başlangıç tarihi itibariyle başlatılır ve her ayın ilk 10 günü içerisinde ödenek durumuna bağlı olarak bursiyerin hesabına yapılır.
Program kapsamında verilecek araştırma desteği araştırmanın yapılacağı kurum/kuruluşun açacağı proje özel hesabına transfer edilir.
Transfer edilen araştırma desteğine ilişkin harcamalar, transferin yapılacağı kuruluşun türüne uygun olarak “TÜBİTAK Kaynaklarından Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri İle Özel Bütçeli İdarelere Proje Karşılığı Aktarılacak Tutarların Harcanması ve TÜBİTAK Tarafından Yürütülen Dış Destekli Projelerin Harcamalarının Gerçekleştirilmesine İlişkin Esas ve Usuller”, “TÜBİTAK Tarafından Özel Kuruluşlar ve Vakıf Üniversitelerine Proje Karşılığı Aktarılacak Tutarların Transferi, Harcanması, Muhasebeleştirilmesi ve Denetimine İlişkin Esaslar” veya “TÜBİTAK Kaynaklarından Araştırma Altyapıları İle 5018 Sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun Kapsamı Dışında Kalan Kamu İdarelerine Proje Karşılığı Aktarılacak Tutarların Mali İşlemlerinde Uygulanacak Usul ve Esaslar” kapsamında gerçekleştirilir.
Bursiyerler, araştırmaları ile ilgili olarak, araştırma başlangıç tarihinden itibaren desteklendikleri süreye bağlı olarak TÜBİTAK tarafından belirtilen tarihlerde gelişme ve sonuç raporlarını BİDEB Proje Takip Sistemine (PTS) yüklemelidir. İzleme sistemine yüklenen raporların posta yoluyla BİDEB’e ulaştırılmasına gerek yoktur.
Destek süresi 6 ay olan bursiyerlerden gelişme raporu talep edilmez, ilgili bursiyerler sadece sonuç raporlarını izleme sistemine yüklemelidir. Destek süresi 6 ay üzeri olarak belirlenen bursiyerlerin ise TÜBİTAK tarafından belirlenen tarihlerde gelişme raporunu ve burs bitiş tarihini izleyen 2 ay içinde ise sonuç raporunu PTS'ye yüklemeleri gerekmektedir.
Gelişme raporları, bursiyerlere belirtilen tarihleri izleyen en geç 10 gün içinde PTS'ye yüklenmelidir. Gelişme raporlarının gecikmesi halinde burs ödemesi yapılmaz ve bursiyere 2 aylık ek süre verilebilir. Verilen süre içerisinde gelişme raporlarını sunan ve gelişme raporu izleyici tarafından kabul edilen bursiyerlerin burs ödemeleri kaldığı yerden devam eder. Gelişme raporlarını 2 aylık ek süre içerisinde BİDEB’e sunmayan bursiyerlere verilen destek, bursiyerin kusur durumuna göre GYK kararı ve Başkanlık onayı ile yürürlükten kaldırılabilir veya iptal edilebilir.
Bursiyer, burs bitiş tarihini izleyen 2 ay içerisinde sonuç raporunu PTS'ye yüklememesi durumunda gerekçeli başvurusu ile ek süre talep edebilir. Başvurusunun GYK tarafından uygun bulunması halinde bursiyere sonuç raporunu ulaştırması için ek süre verilebilir. Sonuç raporunu ek süre içerisinde BİDEB’e sunmayan bursiyerlere verilen destek, bursiyerin kusur durumuna göre GYK kararı ve Başkanlık onayı ile yürürlükten kaldırılabilir veya iptal edilebilir.
Gelişme ve sonuç raporları TÜBİTAK tarafından görevlendirilen alanında uzman izleyiciler tarafından değerlendirilir. İzleyiciler tarafından uygun bulunmayan gelişme ve sonuç raporlarının 2 ay içinde düzeltilmesi talep edilir. Gelişme ve sonuç raporlarını 2 aylık süre içerisinde BİDEB’e sunmayan veya revize raporu kabul edilmeyen bursiyerin bursu, kusur durumuna göre GYK kararı ve Başkanlık onayı ile yürürlükten kaldırılır veya iptal edilir.
3, 4 ve 5 maddeleri uyarınca desteği iptal edilen bursiyerlere ilişkin 3 yıla kadar TÜBİTAK ile ilgili faaliyetler kapsamında görev alamama ve destek verilmemesine karar verilebilir.
Program kapsamında desteklenen proje çıktılarını içeren yayınlarda TÜBİTAK desteğinin belirtilmesi ve varsa yayın örneğinin gelişme ve sonuç raporlarının ekinde PTS'ye yüklenmesi gerekmektedir.
Program kapsamında desteklenen bursiyerler aşağıda belirlenen yükümlülüklere uymak zorundadır.
Bursiyer bilimsel değerlendirme sonucu kabul edilen ve desteklenen araştırma konusunu değiştiremez ancak araştırma yaptığı kuruluş, danışman veya araştırma planında değişiklik talep edebilir. Bu durumda bursiyer ve mevcut danışma(lar)ı tarafından imzalı değişiklik talep yazısı ile araştırmanın yeni yürütüleceği kurum/kuruluşun ve/veya bursiyere danışmalık yapacak yeni danışman(lar)ın onay yazıları GYK tarafından görüşülür ve karara bağlanır.
Bursiyer, bursiyerlik süresince ücretli göreve başlanması, yurt içinde veya yurt dışında başka bir kuruluştan destek alınması, 5 iş gününden fazla süreyle yurt dışında çıkılması, adres, eposta ve telefon değişikliği gibi her türlü güncellemeyi ortaya çıktığı tarihten itibaren 10 gün içerisinde BİDEB’e bildirmekle yükümlüdür. Belirtilen yükümlülüğün yerine getirilmemesi nedeniyle fazla ödemeye sebep olunması halinde yapılan fazla ödemeler yasal faizi ile birlikte geri alınır.
TÜBİTAK’a haber verilmeden araştırmanın bırakılması veya ara verilmesi halinde burs iptal edilerek yapılan ödemelerin taahhütname hükümlerine göre faizi ile birlikte geri alınmasına karar verilebilir.
Proje sözleşmesinde imzası olan kişiler projenin yürütülmesi esnasında evrensel nitelikli bilimsel araştırma ve bilimsel yayın kurallarına uymak zorundadır. Çalışmanın gerektirmesi halinde Etik Kurul Onay Belgesi ile gerekli yasal ve özel izinlerin alınması zorunludur. Yukarıda belirtilen kurallara aykırı davranılması halinde, ilgililer hakkında TÜBİTAK Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Yönetmeliği (AYEK) hükümleri uyarınca işlem yapılır.
Bursiyer, program mevzuatına uymak, başvuru safhasından itibaren gerçek dışı ve yanıltıcı bilgi vermemekle ve araştırmasını zamanında bitirmekle yükümlüdür.
Bursiyerin yükümlülüklerinden herhangi birini ihlal etmesi halinde GYK’nın değerlendirmesine göre bursiyerliği iptal edilebilir. Bu durumda kendisine yapılan tüm ödemeler, Taahhütname hükümleri çerçevesinde yasal faiziyle birlikte geri alınır.
TÜBİTAK BİDEB tarafından bildirimler genellikle elektronik yolla yapılmaktadır. Bu nedenle tebligata elverişli bir elektronik adres verilmesi ve bilgilerin güncel tutulması gerekir.
Bursiyerin araştırmasını TÜBİTAK tarafından kendisine tahsis edilen süre içerisinde bitirmesi esastır. Bu süre içerisinde araştırmasını tamamlayamayan ve 24 aydan kısa süre ile desteklenen bursiyerler burs süresinin bitimine en az 2 ay kala aşağıda belirtilen belgeler ile birlikte süre uzatımı talep edebilirler.
Burs süre uzatımı talep formu,
Talep edilen ek sürede yapılacak çalışmalara ilişkin çalışma raporu,
Danışman(lar) tarafından hazırlanmış, bursiyerin destek aldığı süre boyunca yaptığı çalışmaların özeti ve süre uzatma talebine ilişkin gerekçeli yazı.
Araştırmanın başlangıcından itibaren yaptığı çalışmanın ayrıntılı raporu,
Süre uzatımı talebi GYK tarafından görüşülen bursiyerlere burslu/burssuz ek süre verilebilir. Burssuz süre uzatımları GYK kararı ile burslu süre uzatımları ise GYK önerisi ve Başkanlık onayı ile kesinleşir.
Burs uzatma süresi, bursiyerin destek aldığı sürenin yüzde ellisini aşamaz.
Bursiyerin araştırmasını araştırma süresinden önce bitireceğini öngörmesi halinde burs süresinin kısaltımı için aşağıda belirtilen belgelerle birlikte BİDEB’e yapacağı başvuru, GYK tarafından değerlendirilir ve karara bağlanır.
Bursiyerin gerekçeli dilekçesi,
Danışmandan alınan yazı,
Araştırmanın başlangıcından itibaren yaptığı çalışmanın ayrıntılı raporu.
Burs desteği başladıktan sonra GYK tarafından kabul edilebilir mazeret veya mücbir sebeplere dayalı olarak burs desteğinin durdurulmasını gerektiren bir durumun ortaya çıkması halinde; bursiyer ve danışman(lar), söz konusu durumun ortaya çıktığı tarihi izleyen 15 gün içerisinde gerekçeli bir dilekçe ile BİDEB’e başvurmalıdır. Destek, GYK kararı ile en fazla 12 ay süre ile durdurulabilir. Bu süre içerisinde bursiyere herhangi bir ödeme yapılmaz.
GYK kararı ile durdurma kararı verilen destekler bursiyer ve danışman(lar)’ın talebi ile GYK kararı ile tekrar başlatılabilir. Bu durumda durdurma süresi burs süresine ilave edilir.
Durdurma süresi içerisinde desteğin tekrar başlatılmasına ilişkin bursiyer ve danışman(lar) tarafından herhangi bir talep gelmemesi durumunda, bursiyerin desteği GYK önerisi ve Başkanlık kararı ile yürürlükten kaldırılır veya iptal edilir.
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Burs ve Destek Programlarının Yürütülmesine İlişkin Usul ve Esaslar
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Tarafından Yürütülen Programlara İlişkin Yönetmelik
BİDEB Burs ve Destek Programlarında Başvuruların ve Raporların Panel/Danışman/Danışma Kurulu Yöntemi ile Değerlendirilmesi ve İzlenmesine İlişkin Yönerge
İlgili mevzuatlarda ve çağrı duyurusunda belirtilmeyen özel durumlarda, GYK kararları uygulanır.
12 ay içerisinde doktora programından mezun olunacaksa programa başvuru yapılabilir.
Doktora derecesi alınan kurumda araştırma yapmak üzere başvuru yapılabilir. Bu durumda danışmanın doktora tez danışmanından farklı bir danışman olması gerekmektedir.
Doktora derecesi alınan kurumdan farklı bir kurumda araştırma yapılacaksa, doktora danışmanı, projeye danışman olarak eklenebilir.
İki danışmanla başvuru yapılması durumunda danışmanlardan birinin farklı kurumda olması mümkündür.
Ücretli olarak çalışılan kurumda araştırma yapmak üzere başvurmak mümkün değildir.
Destek kazanılması halinde haftanın belirli günleri araştırmayı yürüteceğini gösterir izin/görevlendirme belgesi sunularak bir yandan kurumdaki çalışmaya devam edilebilir.
Program çağrı duyurusunun 3.1.8. maddesi kapsamında yalnızca tabloda belirtilen indeksler ve projelerden puan alınmaktadır.
Program kapsamında verilen araştırma desteği ve burs ayrı kalemlerdir. Birbirinden bağımsız olarak ödemesi yapılır.
Araştırma desteği, projenin gerektirdiği alımların yapılması için kurum/kuruluş tarafından proje için açılan özel hesaba aktarılacaktır.
Burs ödemesi, burs başlatma talebi ile iletilen bursiyer hesabına aylık olarak aktarılacaktır.
Araştırma projesinin yürütülmesi sırasında ek gelir olması durumunda kısmi burs aktarılmaktadır. Herhangi bir ek gelir olmaması durumunda tam burs ödemesi yapılmaktadır.
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı
Araştırma Burs ve Destekleri Grup Koordinatörlüğü
2218 Yurt İçi Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
Adres:TÜBİTAK Başkanlık Binası
Tunus Caddesi No:80 Kavaklıdere
ÇANKAYA/ANKARA PK:06100
Tel: 444 66 90
e-Posta: bideb2218@tubitak.gov.tr